Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@16:28:02 GMT

کلاهبرداری به بهانه حواله ارز به کشورهای اروپایی

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۲۹۵۹

کلاهبرداری به بهانه حواله ارز به کشورهای اروپایی

مرد فریبکار در فضای مجازی به بهانه فعالیت در یک صرافی اقدام به کلاهبرداری میلیونی کرد.

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ "داود معظمی گودرزی" رییس پلیس فتا تهران گفت: شخصی به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، برای حواله ارز به یکی از کشورهای اروپایی در فضای مجازی با فردی که خود مدعی بود دارای صرافی بوده و می تواند ارز را به کشورهای خارجی حواله کند، آشنا شدم و قرار شد مبلغ یک میلیارد ریال به حساب وی واریز کنیم تا این مبلغ به ارز تبدیل شود و به حساب مورد نظر در کشور مقصد حواله شود، اما متأسفانه پس از واریز وجه دیگر پاسخی از سوی آن فرد دریافت نکردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلاهبرداری صرافی پوشالی

وی عنوان کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات اولیه را آغار کردند و با اقدامات تخصصی مشخص شد فردی با جعل عنوان یک صراف سایت جعلی در شبکه های اجتماعی، طراحی و بدین ترتیب از کاربر فضای مجازی کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا ابراز داشت: هویت متهم با تلاش مهندسان سایبری پلیس فتا شناسایی و با هماهنگی های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا انتقال یافت.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه متهم در بازجوئی های پلیسی، به جرم ارتکابی معترف شد، به شهروندان توصیه کرد: قبل از انجام مبادلات مالی حتماً از مجوزهای لازم انجام دهنده اطمینان حاصل کنید و به نام و نشانی آنها در فضای مجازی اکتفا و اعتماد نکنید و نقل و انتقال های خود را از طریق بانک ها، موسسات مالی اعتباری و یا صرافی های دارای مجوز از بانک مرکزی انجام دهید و هر گونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت آنلاین با ما درمیان بگذارید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا کلاهبرداری فضای مجازی اخبار حوادث ارز کشورهای اروپایی کلاهبرداری میلیونی حواله دستگیر شد سهام عدالت قیمت خودرو کرونا کرونا مهرداد میناوند علی انصاریان فیلم بیمارستان ویروس کرونا قتل کرونا در ایران خون بیماری فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۲۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود

 

به گزارش تابناک، رئیس جمهور فرانسه گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی با روزنامه لا تریبیون گفت: «ما با باز گذاشتن درهای مذاکره با روسیه کار درستی انجام می‌دهیم. ما هم باید نظم بین‌الملل و هم صلح و امنیت را حفظ کنیم.»

به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور فرانسه همچنین خاطرنشان کرد لازم است سیاست «ابهام استراتژیک» در مورد روسیه ادامه یابد.

اواخر آوریل سال جاری میلادی ماکرون در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفته بود که اروپا باید برای ایجاد روابط با روسیه پس از پایان جنگ اوکراین آماده باشد.

ماکرون همچنین گفته بود ظرفیت‌های فنی و تکنیکی و برد موشک‌های بالستیک روسیه کشورهای اروپایی را در معرض خطر قرار داده است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه مصاحبه خود گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

وی خاطرنشان کرد: «قدرت و برد موشک‌های بالستیک روسیه همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

در این میان، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود که مسکو تهدیدی بری هیچ‌کس در اروپا به شمار نمی‌رود و ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورهای اروپایی هم چنین رویکردی در قبال روسیه داشته باشند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند