Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات اجرایی پروژه بازیابی گازهای مشعل در پتروشیمی نوری به‌دست متخصصان داخلی با هدف حفظ محیط زیست و تبدیل گازهای مشعل به محصولات ارزشمند آغاز شد.

این پروژه که برای نخستین بار در منطقه ویژه اقتصادی پارس اجرا می‌شود نه‌تنها مشعل این ‏پتروشیمی در راستای حفظ محیط زیست را خاموش خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گذاری انجام‌شده در این پروژه حداکثر سه سال پس از راه‌اندازی واحد بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرارداد این پروژه زیست محیطی پس از طی تشریفات قانونی و برگزاری مناقصه به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان با شرکت نام‌وران منعقد شد و این شرکت ایرانی متعهد شد پروژه زیروفلرینگ را در مدت ۲۶ ماه در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و در سایت فرآیندی پتروشیمی ‏نوری اجرا کند و به بهره‌برداری برساند.

براساس این گزارش، در طرح بازیابی گازهای ترش مشعل و ‏تولید کود سولفات آمونیوم، گازهای هیدروکربنی‌ ترش خروجی واحدهای ۲۵۰، ۹۵۰ و ۲۷۰، شیرین‌سازی و به محصولات ارزشمندی تبدیل می‌شود.‏

هدف از اجرای طرح بازیافت ترکیبات سنگین از گازهای ترش مجتمع نوری، افزون بر کاهش آلودگی محیط زیست از طریق ‏حذف ترکیبات سمی گوگردی موجود در گازهای ترش تولیدی در واحدهای مختلف مجتمع نوری است. افزایش ‏بهره‌وری و سودآوری مجتمع، استحصال هیدروکربن‌های سنگین موجود در گاز شیرین‌سازی‌شده که شامل مقادیر قابل توجه ‏LPG‏ ‏است نیز در این طرح در نظر گرفته خواهد شد.‏

به گزارش «انرژی امروز» از شانا، در استحصال ترکیبات ‏LPG، یک روش مبتکرانه، کم‌هزینه و جدید در واحدهای آروماتیک که مبتنی بر تجربیات مهندسی است، ‏استفاده خواهد شد، همچنین در این طرح ترکیبات گوگردی جداشده از گاز نیز در واحد جداگانه‌ای به کود شیمیایی ‏آمونیوم سولفات تبدیل خواهد شد که با توجه به نیاز بخش کشاورزی از یک سو و از سوی دیگر مشکلات بازاریابی انواع دیگر ‏محصولات جانبی گوگردی استحصال‌شده در سایر مجتمع‌های شیمیایی، مزیت قابل توجهی محسوب می‌شود.‏

برچسب هابازیابی گازهای مشعل شرکت پتروشیمی نوری (برزویه) فلرینگ کاهش گاز فلر

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: بازیابی گازهای مشعل فلرینگ کاهش گاز فلر آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو گازهای مشعل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۴۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان

شهردار اصفهان در این مراسم با اشاره به مطرح شدن خواسته مردمی بعضی محلات محروم برای استفاده کودکان و نوجوانان از امکانات تفریحی شهر گفت: مقرر شد تور‌های گردشگری برای محلات کم‌برخوردار به‌صورت رایگان از هفته آینده دایر شود تا شعار «شهرداری برای همه مردم است» بار دیگر محقق شود.

علی قاسم‌زاده افزود: ۲ مجموعه تفریحی جدید با ویژگی‌های متفاوت تا پایان سال جاری تقدیم شهروندان می‌شود که یکی از آنها در شرق اصفهان و دیگری در شمال شهر مجموعه تفریحی با مختصات کاملاً متفاوت ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به اجرای نخستین پارک موضوعی نوری اصفهان در مجتمع گردشگری صفه گفت: این مجموعه نوری مساحتی بیش از چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع با برخورداری از ۴۰ المان نوری موضوعی را در خود جای داده است.

سعید ساکت با اشاره به ۲۹ هزار ساعت اقدام فنی، عمرانی و تخصصی به منظور عملیاتی سازی این طرح، هدف از اجرای آنرا ارتقای خدمات گردشگری در مجتمع گردشگری صفه دانست.

او با اشاره به اقدامات زیرساختی، زیباسازی، عمرانی و فنی صورت گرفته برای راه‌اندازی بولینگ صفه در کلاس ملی و بین‌المللی گفت: مجموعه بولینگ صفه یکی از پرطرفدارترین سالن‌های تفریحی ورزشی این حوزه است که با مساحتی بیش از ۸۰۰ متر مربع پس از ۱۰ سال نسبت به به روزرسانی و حل معضلات زیرساختی آن اقدام شد.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با اشاره به بهره‌برداری از ۲ مجموعه گردشگری غذایی در ایستگاه یک و ۲ تله‌سی‌یژ ناژوان، خاطرنشان کرد: در این راستا تلاش شده تا ضمن بهره‌گیری از مجموعه‌های غذایی برند و اصیل، اقدامات خلاقانه جدیدی در طراحی، تنوع غذایی و فضا‌های محیطی بکر در نظر گرفته شود.

او گفت: مجموعه غذایی ایستگاه یک تله کابین صفه با دارا بودن چشم انداز بام اصفهان، در مساحتی ۹۰۰ متری اجرا و اکنون آماده ارائه خدمات به گردشگران است. همچنین مجموعه غذایی دیگری در ایستگاه ۲ تله کابین صفه با مساحتی به متراژ ۶۲۰ متر مربع در دل کوه صفه آماده پذیرایی از گردشگران خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • سرمایه‌گذاری پتروشمی‌ها در بالادست صنعت برای حل مشکل خوراک
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گازهای همراه به همت صنعت پتروشیمی
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گازهای همراه
  • وزیر نفت: تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد