Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات، مدیر کل توانبخشی، سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان، معاونین و اعضای جوانان هلال احمر در دومین روز از دهه فجر با ایشان ضمن تبریک این دهه اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، در ورود به چله دوم انقلاب امام المسلمین مقام معظم رهبری بیش از چهل بار بر کلمه جوان تاکید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری، نسل اول و دوم انقلاب آنچه که مسؤولیت و تکلیف آنها بود انجام داده‌اند و‌ در حال حاضر نسل دوم و سوم در جایگاه‌های انجام مسؤولیت هستند، آینده در دست چهارم و جوانان امروز است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید چهل سالگی انقلاب اسلامی را با چهل سالگی انقلاب‌های بزرگ دنیا همچون فرانسه و روسیه مقایسه کنیم که موانعی نداشتند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: انقلاب اسلامی موانعی چون هشت سال جنگ تحمیلی، استکبار، گروهک‌های ضد انقلاب و تحریم ظالمانه را پیش رو داشته اما با وجود این پیشرفت حاصل کرده است.

آیت اله خاتمی تاکید کرد: چهل سالگی انقلاب  با قبل از آن مقایسه شود چرا که در حال حاضر بیش از 87 درصد روستاها راه آسفالت دارند و از نعمت برق برخودار هستند و روستای 10 خانوار بدون برق نداریم.

وی یادآوری کرد: پس از پیروزی انقلاب در کشور خدمات قابل توجهی انجام شده و مقایسه این مهم با چهل سال قبل  از آن گویای پیشرفت و‌ توسعه است که آن هم با وجود جنگ هشت ساله محقق شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در واقع جنگ جهانی سوم در ایران اتفاق افتاد، استکبار و تجاوزگران دنیا، ابرقدرت غرب و شرق علیه ایران بودند که در میان اسرا، اسیرانی از 17کشور  دنیا وجود داشت.

آیت اله خاتمی ادامه داد: در زمان حاضر به لحاظ رتبه علمی در رتبه 15 و شرکت‌های دانش بنیان و فناوری‌های هسته‌ای جزو 12 کشور دنیا هستیم که با همه موانفع محقق شده است.

وی تاکید کرد: وجود 14 میلیون دانشمند در کشور ظرفیت مهمی برای کشور محسوب می‌شود که به راحتی محقق نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه  آینده کشور در دست جوانان این کشور است، گفت: اگر جامعه‌ای زیبا می‌خواهید باید با جدیت وارد میدان عمل شوید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: باید جوانان خود را به پیشرفت دنیا برسانند چرا که سرعت پیشرفت در دنیا بسیار بالاست و این مهم کار جوانان ایران اسلامی است.

آیت اله خاتمی، از حضور مسؤولان جمعیت هلال احمر در این دیدار و جوانان هلال احمر قدردانی کرد و  افزود امید می‌رود در راه پیشرف انقلاب اسلامی موفق باشید.

جوانان هلال احمری برای 300 هزار نفر روز خدمات مبارزه با کرونا ارائه می‌دهند

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر هم در این دیدار گفت: در اجرای طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در حوزه نظارت، مراقبت و حمایت جوانان بی ادعا وارد شده‌اند و برای بیش از 300 هزار نفر روز تاکنون خدمات  پیشگیری از بیماری کرونا را ارائه داده‌اند.

 در ادامه این دیدار ضمن تبریک ولادت بانوی دو عالم فاطمه زهرا سلام الله علیها و ولادت امیرمومنان علی علیه‌السلام و دهه فجر افزود: با توجه به اینکه بازدیدهای استانی از بخش‌های مختلف هلال احمر استان زنجان انجام می‌شود، ماحصل این بازدیدها و جلسه امروز و فردا هلال احمر استان در جلسه شورای معاونین جمعیت هلال احمر کشور که رئیس جمعیت هلال احمر کشور، دبیرکل و روسای سازمان ها حضور دارند گزارش‌ها ارائه می‌شود و برای رفع مشکلات هلال احمر استان زنجان تلاش خواهیم کرد.

محمد گل فشان تاکید کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا  در سراسر کشور جوانان هلال احمر گمنام، داوطلبانه و ایثارگرانه در اوج شیوع این بیماری در خدمت مردم بودند.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا ،در مبادی ورودی و خروجی شهرها در حوزه تب سنجی و غربالگری، پس از آن هیات‌های مذهبی با هماهنگی اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی جوانان حضور پیدا می‌کردند و اماکن را ضد عفونی کرده واقدام به تب سنجی و اقلام بهداشتی توزیع می‌کردند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: بعداز فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حضور جدی جوانان در مبارزه با بیماری کرونا، طرح آمران سلامت ظرف 24 ساعت در سراسر کشور به اجرا درآمد و بیش از 13هزار جوان هلال احمری در مدت 11 روزه طرح در خدمت مردم بودند.

گل فشان تاکید کرد: بعد از اجرای طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در حوزه نظارت، مراقبت و حمایت همین جوانان بی ادعا وارد شدند و برای بیش از 300 هزار نفر روز تاکنون خدمات ارائه داده اند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش وزارت بهداشت و درمان،  با حضور جوانان هلال احمر نظارت بر اماکن عمومی و خرید که باید وزارت بهداشت انجام می‌داد، قدرت کنترل کرونا سه برابر شده و شاهد سیر نزولی این بیماری در سطح کشور هستیم.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: در حوزه مراقبتی و حمایتی نیز تفاهم نامه‌ای با حوزه بسیج و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور امضا شده که خدمات ارائه می‌دهیم که رضایت در این فعالیت‌ها محقق شده است و تاکنون  2 هزار نفر از جوانان هلال احمر  استان زنجان داوطلبانه در این طرح شرکت و ارایه خدمات می‌دهند.

گل فشان ادامه داد: در حوزه درمان، آموزش در حوزه مهار بیماری کرونا خدمات قابل توجهی انجام شده و در سازمان داوطلبان کپسول‌های اکسیژن را با استفاده از توان خیرین در اختیار افراد اسیب دیده از کرونا قرار داده‌اند.

وی تاکید کرد: گمنام بودن خدمات هلال احمری‌ها ستودنی است، چرا که این خدمات از رسانه‌ها و صدا و سیما برای مردم گزارش نمی‌شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه مقام معظم رهبر بر ادامه راه و مکتب سردار سلیمانی تاکید کرده‌اند، افزود: هلال احمر در این خصوص جشنواره رفیق خوشبخت ما را اجرا کرده و عنوان این جشنواره برگرفته از سخنان گهر بار معظم‌له است.

گل فشان تاکید کرد: از اولین سالگرد شهادت سردار تاکنون بیش از200 هزار نفر در بخش‌های مختلف جشنواره رفیق خوشبخت ما شرکت کرده‌اند که جزو بزرگترین جشنواره‌هایی است که در خصوص  سردار دلها در کشور اجرا می‌شود.

وی به پویش چلچراغ اشاره کرد و افزود: این پویش از زمان شهادت آغاز شده و تا 22 بهمن انجام امور و کارهای خیر به نیابت از سردار سلیمانی انجام می‌شود  و در میلاد حضرت علی (ع)  پایان این جشنواره خواهد یافت 

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از دستگاه‌هایی که بیشترین فعالیت را در این مورد انجام داده سازمان جوانان هلال احمر است.

گل فشان یادآوری کرد:  همه مدیران عامل استان‌ها بر اساس این بیانیه مشاور جوان انتخاب کرده‌اند و به جوانان مسؤولیت داده شده است و این مهم نشان دهنده آنست که بیانیه گام دوم انقلاب اهمیت قابل توجهی دارد.

وی افزود: در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) که روز ازدواج نام گرفته سازمان جوانان هلال احمر کشور از 15 هزار نفر از جوانانی که طی یک سال قبل که عضو جوانان هلال احمر بودند و ازدواج کرده بودند، قدردانی کرد.

30 خانه هلال در دهه فجر افتتاح می‌شود

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در ادامه این دیدار ضمن تبریک ایام الله دهه فجر افزود:  طی دهه فجر  30 خانه هلال در سطح شهرها و روستاهای این  استان راه‌اندازی و افتتاح می‌شود.

طاهری تاکید کرد: در گذشته خانه‌های هلال به نام هسته هلال و سپس به نام خانه داوطلب فعالیت کرده‌اند که در زمان حاضر به نام خانه‌های هلال فعالیت می‌کنند.

وی اظهارداشت: تاکنون ‭‭‭‭‭‭‭‭114‬‬‬‬‬‬‬‬خانه هلال در استان زنجان  به بهره برداری رسیده که در دهه فجر امسال 30خانه هلال دیگر افتتاح می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان زنجان افزود: خانه‌های هلال در چهار حوزه امداد و نجات، داوطلبان، آموزش و جوانان فعالیت می‌کنند.

طاهری افزود: چنانچه حادثه‌ای اتفاق افتاد هلال احمر از  ظرفیت و کمک‌های افراد آموزش دیده برای امدادرسانی و کاهش خسارت‌های جانی و مالی در حوادث استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: هلال احمر در همه حوادث و بلایای طبیعی همواره همراه با متاثران از حوادث بوده و در امدادرسانی و از هیچ کمکی دریغ نکرده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طرح آموزش همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در خانه‌های هلال و سرای محلات و اقدامی اولیه برای ایجاد تاب آوری مردم مناطق و محلات در برابر آسیب‌های محیطی، حوادث و سوانح است. 

طاهری خاطرنشان کرد: این مهم می‌تواند منجر به جذب و تربیت داوطلبان و تیم‌های قدرتمند آموزش دیده در استان زنجان شود و افراد بهره‌مند از آموزش بتوانند تا زمان رسیدن نیروهای امدادی برای خود، اعضای خانواده، دوستان و همسایگان کمک برسانند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: مقام معظم رهبری زنجان جوانان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان آیت الله علی خاتمی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ارائه گزارش طرح شهید سلیمانی رفیق خوشبخت ما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان جوانان هلال احمر مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی خانه های هلال بیماری کرونا هلال احمر دوم انقلاب زنجان گفت خانه هلال هزار نفر داده اند بر اساس دهه فجر گل فشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۵۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: دشمن با اعمال برنامه‌های مختلف به اهداف خود نرسیده و بر این اساس جنگ فرهنگی را مورد توجه قرار داده است.

آیت‌الله علی خاتمی امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه) در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: بصیرت‌افزایی و شناخت دوست و دشمن حائز اهمیت است. بصیرت به معنی شناخت و موضع‌گیری درست و به هنگام بوده و در این میان دشمن با تمام قوا وارد جنگ فرهنگی کشور شده است.

وی با بیان اینکه رهبری در چند سال گذشته به بصیرت سیاسی تاکید ویژه‌ای داشتند، افزود: دشمنان از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، همه برنامه‌های خود را اعم از جنگ تحمیلی تا تحریم‌های گوناگون را علیه کشور اعمال کرده و امروز در حوزه فرهنگی وارد شده است.

امام جمعه زنجان در ادامه به ۹ اردیبهشت روز شوراها اشاره کرد و گفت: در بیانیه گام دوم رهبری، یکی از قدرت‌های موفقیت انقلاب اسلامی مشارکت مردم در مسائل سیاسی و اجتماعی عنوان شده و در این میان مردم صاحبان و حافظان اصلی انقلاب هستند.

وی به موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: چشمان بیدار باید به این موضوع مهم آگاه باشند و در این میان مقام معظم رهبری در سال ۸۰ در فرمان هشت ماده‌ای به صورت جامع مبارزه با فساد را اعلام کردند که در صورت اجرایی شدن دقیق آن به طور حتم نتایج و آثار و برکات فروانی به دنبال خواهد داشت.

خطیب نمازجمعه زنجان به روز یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در جمع کثیری از کارگران کشور جامع‌ترین مطالب را بیان کرده و به این مهم اشاره کردند، این قشر پیشتازان جهادی اقتصادی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه کارگران در کشورهای دیگر وسیله‌ای برای ثروت‌افزایی ثروتمندان هستند، ادامه داد: کار و تلاش عبادت است و این موضوع اهمیت بسزایی دارد.

وی بیان اینکه هر انقلابی عمل کردیم، موفق بودیم در غیر این‌ صورت دشمن ورود کرده است، گفت: واقعه وعده صادق قدرت، شهامت توان نظامی کشور را نشان داد و هیمنه پوشالی اسرائیل جنایتکار را در هم شکست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • ۵ مصدوم بر اثر برخورد دو خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان
  • جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی