Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در واقع امروز فرقی ندارد بایدن یا ترامپ، در هر صورت فشار اقتصادی آمریکا بر علیه ایران شکست خورده است.

به گزارش برنا، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، در نشست کتابخانه ملی ایران با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: فضای کشور در دوره جنگ فضای متفاوتی بود و در راس مثلث، نیروهای نظامی راس دیگر کارگزاران نظام و در راس بعدی مردم بودند و هر آنچه که در مجموعه کارگزاران نظام بود در کنار مردم در خدمت و جنگ بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اهدافی که استکبار برای جنگ داشت این بود که نهضت امام (ره) پا نگیرد، حال و روز دهه فجر هم امروز همین است که می گویند چگونه در آن شرایط حضرت امام تصمیم گرفت به تهران بیاید و دنیا را در مقابل عمل انجام شده قرار داد.

 او افزود: روش نظامی را برای مقابله با انقلاب انتخاب کردند، انقلاب منافع همه کشورها را نشانه گرفته بود و همه متحد بودند که جنگ کنند تا کلیات انقلاب متوقف شود.

واعظی افزود: مردم و مسئولین در آن زمان هم شانه، برای حفظ انقلاب احساس خطر کرده و همه برای پیروزی و حفظ انقلاب تلاش کردند که دولت مردم و نظامی ها را دوشادوش هم قرار داد. 

او ادامه داد: با فداکاری ها در آن زمان انقلاب ما تثبیت شد و اگر انها نبودند امروز نمی توانستیم با افتخار از انقلاب بگوییم.

واعظی تاکید کرد: اگر امروز به راحتی از گردنه های سخت عبور می کنیم باید به یاد داشته باشیم که دوره آموزش ما جنگ تحمیلی هشت ساله بود، هیچ گاه نباید اجازه بدهیم این دوره آموزشی تمام شود و این منبع سرشار برای نسل های آینده همیشه نقشه راه است.

او اضافه کرد: هرکدام از ما با هر دیدگاهی در رابطه با جنگ تحمیلی عقیده ای یکسان داریم و همیشه به آن افتخار می کنیم تا مشکلات داخلی و دشمنان خارجی را رفع کنیم. 

رئیس دفتر رییس جمهور تصریح کرد: تربیت نسل آینده و آگاه سازی آنها در رابطه با شهدا کار نسل امروز است و اتفاقی که امروز برای جمع آوری اسناد انجام شد بخشی از همین کار است. جبهه متعلق به همه بود و اسناد آن باید شکلی تنظیم شود که همگان بتوانند از آن استفاده کنند.

او ادامه داد: فشاری که در سه سال گذشته با آن مواجه بودیم قابل تامل است. آمریکا همه تلاش خود را برای فشار به ایران انجام داد و اعتراف کردند با این شرایط کار نظام تمام است اما سه سال به طول انجامید و آنها عقب نشینی کردند چراکه ما جنگ هشت ساله را گذراندیم. در واقع امروز فرقی ندارد بایدن یا ترامپ، در هر صورت فشار اقتصادی آمریکا بر علیه ایران شکست خورده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محمود واعظی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است

سخنگوی کرملین امروز (پنج‌شنبه) گفت، ایالات متحده به اعمال فشار بر کشورهایی که با روسیه همکاری می‌کنند، ادامه می‌دهد، اما این نمی‌تواند بر روابط دوجانبه تأثیر بگذارد.

به گزارش ایسنا، اظهارات «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در حالی مطرح می‌شود که وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه تحریم‌هایی را علیه تعدادی از شرکت‌های روسی و همچنین تعدادی از شرکت‌های چینی، بلژیکی و ترکیه‌ای به اتهام تامین تجهیزات برای تشکیلات نظامی-صنعتی روسیه اعمال کرد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: «همه، همه چیز را درک می‌کنند. و در واقع، ایالات متحده به فشارهای پنهان خود بر این کشورها ادامه می‌دهد و شرکت‌ها و بنگاه‌ها در رنج هستند، اما این نمی‌تواند توسعه روابط دوجانبه ما با این کشورها را مختل کند. کشورها به این امر علاقمند هستند، حاکمیت خود را حفظ می‌کنند و ما روی همکاری بیشتر، به‌گونه‌ای حساب می‌کنیم که به تدریج خطرات ناشی از چنین مظاهر غیر دوستانه یا بهتر بگوییم خصمانه را به حداقل برسانیم.»

سفر پوتین به چین

سخنگوی کرملین همچنین گفت در جریان مذاکرات آتی بین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، مسائل امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای به هر طریقی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پسکوف در پاسخ به اینکه آیا موضوع کنترل تسلیحات در دستور کار مذاکرات قرار دارد یا خیر، گفت: «به هر طریقی، مسائل امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای مورد اشاره و بررسی قرار خواهد گرفت.»

پوتین پیشتر گفته بود سفرش به چین برای ماه مه برنامه‌ریزی شده است.

«بیگانه‌هراسی»

سخنگوی کرملین همچنین گفت اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد «بیگانه‌هراسی» در روسیه منعکس‌کننده واقعیت در این کشور نیست.

بایدن که روز چهارشنبه در یک گردهمایی کمک‌های مالی در واشنگتن صحبت می‌کرد، گفت ژاپن متحد ایالات متحده، با مسائل اقتصادی مواجه است، زیرا این کشور «بیگانه‌هراس» است و این را می‌توان در مورد چین و روسیه هم گفت.

پسکوف در همین رابطه به خبرنگاران گفت: «معتقدیم که این بیانیه بایدن واقعیت را دقیقا برعکس منعکس می‌کند.»

کنفرانس «صلح»

سخنگوی کرملین امروز همچنین به مسائل مرتبط با اوکراین اشاره کرده و گفت، کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس به وضوح نتیجه‌محور نیست و نمی‌توان در مورد انتظارات جدی بدون مشارکت روسیه صحبت کرد.

او در پاسخ به اینکه آیا مسکو برای چنین گفت‌وگویی آماده است، به خبرنگاران گفت: «درباره چه نوع کنفرانس جدی با انتظارات جدی، چه نوع اثربخشی بدون مشارکت روسیه می‌توان صحبت کرد؟ مطلقا غیرممکن است. واضح است که این نوعی ابتکار است که برای نتیجه طراحی نشده است. در مورد بقیه، موضع ما در مورد مذاکرات کاملا مشخص است، کاملاً شفاف است و بارها توسط رئیس جمهور ما (ولادیمیر پوتین) تأیید شده است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند
  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
  • خیزش دانشگاهیان اروپا و آمریکا نشانه بیداری اسلامی است
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد
  • دشمنان هر اقدامی که علیه انقلاب اسلامی کردند شکست خوردند
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند