Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات اجرایی پروژه بازیابی گاز‌های مشعل در پتروشیمی نوری به عنوان اولین پروژه جمع‌آوری گاز‌های مشعل در عسلویه به‌دست متخصصان داخلی با هدف حفظ محیط زیست و تبدیل گاز‌های مشعل به محصولات ارزشمند آغاز شد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو از وزارت نفت، این پروژه که برای نخستین بار در منطقه ویژه اقتصادی پارس اجرا می‌شود، علاوه براینکه مشعل این ‏پتروشیمی در ارتباط با حفظ محیط زیست را خاموش خواهد کرد، پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گذاری انجام‌شده در این پروژه حداکثر سه سال پس از راه‌اندازی واحد بازگشت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قرارداد این پروژه زیست محیطی پس از طی تشریفات قانونی و برگزاری مناقصه به ارزش بیش از یکهزار میلیارد تومان با شرکت نام‌وران امضا شد و این شرکت ایرانی متعهد شد پروژه زیروفلرینگ (خاموش شدن مشعل) را در مدت ۲۶ ماه در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و در سایت فرآیندی پتروشیمی ‏نوری اجرا کند و به بهره‌برداری برساند.

براساس این گزارش، در طرح بازیابی گاز‌های ترش مشعل و ‏تولید کود سولفات آمونیوم، گاز‌های هیدروکربنی ترش خروجی واحد‌های ۲۵۰، ۹۵۰ و ۲۷۰، شیرین‌سازی و به محصولات ارزشمندی تبدیل می‌شود. ‏

هدف از اجرای طرح بازیافت ترکیبات سنگین از گاز‌های ترش مجتمع نوری، افزون بر کاهش آلودگی محیط زیست از طریق ‏حذف ترکیبات سمی گوگردی موجود در گاز‌های ترش تولیدی در واحد‌های مختلف مجتمع نوری است. افزایش ‏بهره‌وری و سودآوری مجتمع، استحصال هیدروکربن‌های سنگین موجود در گاز شیرین‌سازی‌شده که شامل مقادیر قابل توجه ‏LPG‏ ‏است نیز در این طرح در نظر گرفته خواهد شد. ‏

همچنین براساس این طرح استحصال ترکیبات ‏LPG، یک روش مبتکرانه، کم‌هزینه و جدید در واحد‌های آروماتیک که مبتنی بر تجربیات مهندسی است، ‏استفاده خواهد شد، علاوه برآن در این طرح ترکیبات گوگردی جداشده از گاز نیز در واحد جداگانه‌ای به کود شیمیایی ‏آمونیوم سولفات تبدیل خواهد شد که با توجه به نیاز بخش کشاورزی از یک سو و از سوی دیگر مشکلات بازاریابی انواع دیگر ‏محصولات جانبی گوگردی استحصال‌شده در سایر مجتمع‌های شیمیایی، مزیت قابل توجهی محسوب می‌شود. ‏

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جمع آوری گازهای مشعل پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۵۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه

این طرح به همت قرار گاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در زمینی به مساحت ۳۶هکتاراحداث و تحویل خواهد شد.

دستیارویژه وزیر راه و شهر سازی در این مراسم گفت: ساخت دومیلیون واحد مسکونی در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور آغاز و ۵۰۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

روح الله اکبری افزود: دولت با تمام مشکلات مصمم به ساخت سالانه یک میلون مسکن در کشور است و تاپایان دولت به ۴ میلیون خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی درآذربایجان شرقی، ساخت ۱۰ هزار واحد از امروز در استان آغاز شده است.

وی در ادامه بر سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مراغه تاکید کرد و افزود: امسال سال ساخت و بهره برداری از واحد‌های نهضت ملی مسکن در کشور است.

امام جمعه مراغه در این مراسم گفت: مسکن نیاز اساسی جوان برای ازدواج است.

حجت الاسلام والمسلیمن پور محمدی افزود: اقدام دولت برای تامین مسکن. بویژه برای جوانان جای قدر دانی دارد.

وی اضافه کرد: مسکن مهمترین وسیله برای ترویج ازدواج برای جوانان است.

فرماندار مراغه گفت: چهار طرح ملی مسکن در سه نطقه شهر مراغه برای تامین مسکن جوانان در حال ساخت است.

مینویی افزود: تامین مسکن برای جوانان در الویت برنامه‌های دولت است.

در این مراسم اعلام شد ۲۰ هزار نفر در مراغه برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال ۱۴۰۲
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ