Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مدیرعامل پتروشیمی نوری روز دوشنبه در این آیین گفت: این پروژه برای نخستین بار در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اجرایی که علاوه بر خاموشی مشعل این ‏پتروشیمی در راستای حفظ محیط زیست ، پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گذاری انجام شده در این پروژه حداکثر سه ساله بعد از راه‌اندازی واحد بازگردد.

 تقی صانعی افزود: قرارداد این پروژه زیست محیطی بعد از طی تشریفات قانونی و برگزاری مناقصه به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان با شرکت نام‌ وران منعقد شده و این شرکت ایرانی متعهد شد که پروژه زیر و فلرینگ را در مدت ۲۶ ماه در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و درسایت فرآیندی پتروشیمی ‏نوری اجرا و به بهره‌برداری برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در طرح بازیابی گازهای ترش مشعل و ‏تولید کود سولفات آمونیوم ، گازهای هیدروکربنی‌ترش خروجی واحدهای ۲۵۰، ۹۵۰ و ۲۷۰، شیرین ‏سازی و به محصولات ارزشمندی تبدیل می‌شود.‏

صانعی اظهارداشت: هدف از اجرای طرح بازیافت ترکیبات سنگین از گازهای ترش مجتمع نوری،  کاهش آلودگی محیط زیست از طریق ‏حذف ترکیبات سمی گوگردی موجود در گازهای ترش تولیدی در واحدهای مختلف این مجتمع  و استحصال هیدروکربنهای سنگین موجود در گاز شیرین سازی شده که شامل مقادیر قابل توجه ‏LPG‏ ‏است.

مدیرعامل پتروشیمی نوری گفت:در استحصال ترکیبات ‏LPG، یک روش مبتکرانه، کم هزینه و جدید در واحدهای آروماتیک که مبتنی بر تجربیات مهندسی است، ‏مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

صانعی افزود: همچنین در این طرح ترکیبات گوگردی جدا شده از گاز نیز در واحد جداگانه‌ای به کود شیمیایی ‏آمونیوم سولفات تبدیل خواهد شد که با توجه به نیاز بخش کشاورزی از یک سو و از سوی دیگر مشکلات بازاریابی انواع دیگر ‏محصولات جانبی گوگردی استحصال شده در سایر مجتمع‌های شیمیایی، مزیت قابل توجهی محسوب می‌شود.‏

وی گفت: به رغم تحریم های ظالمانه و همه محدودیت ها ، در سال جهش تولید میزان تولیدات این مجتمع پتروشیمی تاکنون از مرز ۱۰۸ درصد عبور کرده‌است.

برچسب‌ها بوشهر پتروشیمی میدان گازی پارس جنوبی کنگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر پتروشیمی میدان گازی پارس جنوبی بوشهر پتروشیمی میدان گازی پارس جنوبی کنگان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۷۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گازهای همراه به همت صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از جمع‌آوری درمجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلون فوت‌مکعب از گازهای همراه شرق و غرب کارون، با سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی، حداکثر تا سه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، مرتضی شاهمیرزایی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ که «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده، تأمین خوراک پایدار است.

وی با تأکید بر اینکه همه باید برای تحقق راهبرد تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری در این مسیر حرکت کنیم، افزود: تقاضا دارم شرکت‌های ملی نفت، گاز، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به‌منظور تحقق جهش تولید کمک‌حال صنعت پتروشیمی باشند.

معاون وزیر نفت با اشاره به سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم در بالادست صنعت نفت به‌ویژه جمع‌آوری گازهای همراه نفت، گفت: هم‌اکنون طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه نفت در قالب چهار طرح برای جمع‌آوری گازهای غرب و شرق کارون از سوی شرکت پالایش بیدبلند خلیج‌فارس، شرکت هویزه خلیج‌فارس، ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و شرکت پتروشیمی مارون در حال اجراست تا از سوزاندن گازهایی که در دهه‌های پیش سوزانده می‌شد، جلوگیری شود.

شاهمیرزایی تأکید کرد: حداکثر تا سه سال آینده درمجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب از گازهای همراه شرق و غرب کارون توسط صنعت پتروشیمی جمع‌آوری می‌شود که گاز متان آن به شبکه سراسری تزریق و C۲+ آن خوراک پتروشیمی‌ها می‌شود.

وی امروز را روزی تاریخی دانست و بر همکاری تنگاتنگ دولت و بخش خصوصی برای اجرای هرچه سریع‌تر طرح‌های توسعه میدان‌های گازی تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز به‌عنوان شرکت مادر تخصصی، در این مسیر در کنار هلدینگ‌ها خواهد بود.

شاهمیرزایی، تکمیل زنجیره ارزش را مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی برشمرد و گفت: باید با شتاب بیشتر به‌سمت تکمیل زنجیره ارزش حرکت کنیم و از وابستگی به خارج بی‌نیاز شویم، بنابراین صنعت پتروشیمی، با سرمایه‌گذاری در بالادست، از تکمیل زنجیره ارزش غافل نمی‌شود.

وی افزود: بومی‌سازی در حوزه کالا و تجهیزات، کاتالیست و مواد شیمیایی در صنعت پتروشیمی را از پیش‌ترها آغاز کرده‌ایم.

معاون وزیر نفت تأکید کرد: برنامه‌ریزی تعمیرات اساسی مجتمع‌های پتروشیمی برای فصل زمستان، به‌دلیل محدودیت‌های کمبود خوراک در زمان کوتاه انجام شود.

شاهمیرزایی در پایان از شرکت‌های پتروشیمی درخواست کرد به پرداخت بهای خوراک و سوخت دریافتی مطابق قرارداد متعهد باشند.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گازهای همراه به همت صنعت پتروشیمی
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد