Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در آیین آغاز عملیات نصب و ساختمان پروژه بازیابی گاز‌های مشعل در پتروشیمی نوری بیان کرد: در کنار توسعه فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی باید حفاظت و صیانت از محیط زیست نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

او با تشکر از اقدام پتروشیمی نوری در بازیابی گاز‌های مشعل، افزود: بازیابی گاز‌های مشعل در پتروشیمی‌ها حرکت امید آفرینی است که باید با اهتمام سایر پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به اجرای این طرح در پتروشیمی نوری از نظر اعتباری و تاثیرگذاری در کاهش آلودگی‌ها اشاره و عنوان کرد: در شهرستان عسلویه و در منطقه پارس مشعل‌ها و گاز‌های همراه از مهمترین آلاینده‌ها هستند که با اجرای این طرح تاثیرگذار، سهم قابل توجهی از آلودگی را که در محدوده صنعتی کاهش و تاثیر مثبتی بر مراکز جمعیت شهری خواهد گذاشت.

قلی نژاد ادامه داد: امروز آغاز این طرح در پتروشیمی نوری در حقیقت آغازی بر فرآیند طولانی، مهم و اساسی بازیابی گاز‌های همراه مشعل یا فلر در منطقه صنعتی کنگان و عسلویه است.

بیشتر بخوانید

مشعل پتروشیمی نوری خاموش می‌شود باز، دود مشعل پالایشگاه‌ گاز در چشم آسمان عسلویه رفت

او، با بیان اینکه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی پتروشیمی نوری کار حفاظت از گونه گوژپشت دلفین را عهده دار است، افزود: به دنبال توسعه طرح حمایت از دلفین‌ها در خلیج فارس در استان‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به سفر رئیس جمهور به استان در سال ۹۷ و مصوبه کمیته ملی هوای پاک اشاره کرد و با بیان اینکه تاکنون دو جلسه با عنوان کارگروه کمیته هوای پاک در استانداری بوشهر برگزار شده است، گفت: طرح جامع کاهش آلودگی زیست محیطی و همچنین تدوین طرح جامع پایش زیست محیط منطقه از جمله اقداماتی بوده که تاکنون در این دو کارگروه انجام شده است.

قلی نژاد بیان کرد: وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست مشکلات را بررسی و راهکار‌ها را ارائه می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود یک تا سه سال آینده آلودگی‌ها را بتوانیم در محدوده پارس جنوبی کاهش دهیم.

او افزود: یکی از گلایه‌ها این بود که در بخش پایش بسیار ضعیف بودیم، اما به دنبال سفر دولت، ایجاد مرکز پایش زیست محیطی عسلویه و کنگان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۱۲ ایستگاه در زمینه پایش زیست محیطی در کنگان تکمیل شده است و در عسلویه نیز روز‌های آینده وارد مدار خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر عنوان کرد: با همکاری دانشگاه صنعتی شریف در حال جمع‌بندی پایش زیست محیطی در منطقه با همکاری شورای راهبردی پتروشیمی‌ها هستیم که در این طرح همه آلاینده‌های زیست محیطی را زیر نظر و احصا خواهیم کرد.

آسمان آبی و عاری از آلایندگی آرزوی مردم عسلویه است

فرماندار عسلویه در آیین آغاز عملیات نصب و ساختمان طرح بازیابی گاز‌های مشعل پتروشیمی نوری گفت: دیدن آسمانی آبی، پاک و عاری از آلودگی آرزوی مردم شهرستان عسلویه است.

عبدالنبی یوسفی افزود: سال گذشته و در مقطعی از زمان، طبق نظر کارشناسان تنها ۱۳ روز شهرستان عسلویه از هوای پاک برخوردار بوده است.

او ادامه داد: همه تلاش کنند تا مردمان این خطه هم، روزی آسمان عسلویه را آبی ببیند.

فرماندار عسلویه با تشکر از اقدام پتروشیمی نوری در بازیابی گاز‌های مشعل  بیان کرد: کاهش و حذف آلایندگی‌ها، مطالبه مهم مردم شهرستان عسلویه و مناطق پیرامونی است.

یوسفی به موضوع ویروس کرونا اشاره کرد و ادامه داد: شهرستان عسلویه با وجود مولفه‌های فراوان کمترین میزان مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس را در سطح استان داشته است.

او، عادی انگاری را  تهدید دانست و گفت: در یکی از شرکت‌های عسلویه دیروز ۳ نفر و امروز ۱۲ نفر به کرونا ویروس مبتلا شدند که اگر جلوی آن گرفته نشود یک تهدید است.

فرماندار عسلویه با تشکر از حمایت شورای راهبردی پتروشیمی‌ها بیان کرد: به همت شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه پارس نزدیک به ۳۵۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بیمارستان‌های جنوبی استان و دشتی، شبکه‌های بهداشت ودرمان، بسته معیشتی، تبلت دانش آموزی و آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی عسلویه کمک شده است.

یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش پارس جنوبی در توسعه کشور، گفت: ۴۳ درصد از درآمد کشور، ۶۳ درصد از گاز نیروگا‌های کشور و ۷۵ درصد از گاز خانگی کشور در پارس جنوبی تامین می‌شود.

او، با تبریک دهه مبارکه فجر و با بیان این که در مکتب امام و رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران به توفیقات زیادی دست یافت، عنوان کرد به رغم تحریم‌ها و مشکلات، دولت تدبیر و امید توانست طرح‌های کلانی را اجرا کند و خدمات خود را استمرار دهد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پساب صنعتی پارس جنوبی محیط زیست آلودگی محیط زیست تالاب نایبند پتروشیمی عسلویه مدیرکل حفاظت محیط زیست بازیابی گاز های مشعل شهرستان عسلویه پایش زیست محیط پتروشیمی نوری پتروشیمی ها زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های اخیر به تالاب کجی نمکزار نهبندان جانی دوباره داد و با ۸۰ درصد آبگیری زنده شد.  

تالاب کجی نمکزار نهبندان با وسعت ۵۷۷ هکتار محدوده آبگیر که در داخل پناهگاه حیات وحش کجی نمکزار نهبندان واقع شده، از سوی حفاظت محیط زیست مدیریت می‌شود.

این تالاب در فصل زمستان و پاییز همه ساله پذیرای صد‌ها قطعه پرنده مهاجر از نوع آبزی، کنار آبزی و همچنین میزبان برخی پرندگان خشکزی که قسمتی از سال حیاتشان وابسته به شرایط زیستی تالاب است، می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان