Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی دبیر شورای شهر اراک گفت: استیضاح شهردار اقدامی شجاعانه و هوشمندانه در مسیر تحقق اراده مردم بود.

ایرج رضایی سیزده بهمن ماه در نطق پیش از دستور خود در صحن رسمی شورای شهر اراک بیان کرد: استیضاح از نظر لغوی به معنای درخواست توضیح است، اما در اصطلاح سیاسی و کاربردی به معنای پرسش رسمی نمایندگان پارلمانی یا نمایندگان پارلمان شهریست که نمایندگان از رئیس جمهور، هیأت وزیران یا یک وزیر مطرح می کنند و پس از ارائه توضیحات، آنها باید برای ادامه کارشان مجددا رأی اعتماد بگیرد و در مورد شهرداران، استیضاح توسط شورای شهر و پارلمان شهری به معنی سوال از شهردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح استیضاح به خودی خود به مفهوم عزل مقام مورد استیضاح نیست، بلکه یکی از مراحل و گام ها در این مسیر تلقی می شود، گفت: چنانچه در رأی گیری پس از توضیحات جلسه استیضاح، به فرد مورد استیضاح رأی عدم اعتماد داده شود آن مقام برکنار می شود، به همین واسطه نمایندگان پارلمان شهری کلانشهر اراک در جلسه گذشته در اقدامی قانونی و پس از طی مراحل سه گانه تذکر لسانی و کتبی و پس از آن طرح سوال و در نهایت برگزاری جلسه رسمی و قانونی استیضاح، رای عدم اعتماد خود به شهردار سابق اراک را صادر کردند.

رضایی تصریح کرد: آنچه شورای پنجم به آن تصمیم گرفت علیرغم میل باطنی، یک اقدام قانونی، شجاعانه و هوشمندانه بود که در راستای تحقق اراده مردم اراک و انتخاب نمایندگان پارلمان شهری و در راستای وظایف نمایندگی شان به درستی محقق شد.

وی با تاکید بر اینکه آنچه باید سرلوحه امور باشد، تکریم ارباب رجوع و احترام متقابل به همه مدیران و نیز تعامل بین بخشی با تمامی دستگاه های خدمات رسان از جمله دستگاه های خدمات رسان مدیریت شهری است، گفت: اجرای قانون و اجرای دقیق مصوبات شورا و رعایت توصیه ها و تکالیف ابلاغی و پیشنهادات تخصصی توسط کمیسیون های تخصصی شورا، تلاش در راستای تحقق بودجه مصوب سال ۱۳۹۹ و نیز تلاش مضاعف جهت تحقق بودجه سال ۱۴۰۰ به صورت عملیاتی و در مسیر تحقق اجرایی و عملیاتی شدن برنامه سال دوم از برنامه راهبردی پنج ساله اول از سند چشم انداز ۲۰ بیست ساله شهر اراک باید مدنظر قرار گیرد.

دبیر شورای شهر اراک با اشاره به لزوم تلاش در راستای برنامه ریزی محله محور و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار و نیز گسترش زیرساخت های ورزش های عمومی و همگانی و ایجاد بسترهای شور و نشاط اجتماعی جهت رونق و گسترش فضاهای سبز و فرح بخش خواستار توجه جدی شهرداری به مسئله توسعه پارک‌های محله‌ای و توجه به روشنایی معابر و پارک ها و فضاهای عمومی، همدلی و همراهی با شهروندان و گسترش فرهنگ تعلق خاطر شهروندی و نیز گسترش برنامه های خلاقانه در حفظ و نگهداشت امکانات و تجهیزات شهری و مبلمان شهری، تمرکز بر کاهش هزینه‌ها و تلاش جهت افزایش درآمدها خصوصا درآمدهای پایدار و جذب سرمایه‌گذاری در راستای تحقق شهر هوشمند و حاکمیت هوشمند و سعی و تلاش برای تحقق شهر الکترونیک و کاهش مراجعات حضوری و تسهیل در امور خدمات رسانی از طریق سامانه های خدمات رسان الکترونیکی و نیز کاهش بروکراسی اداری، حفظ اموال عمومی و بیت المال و تلاش در راستای نظارت بیشتر بر حسن انجام کار در کارگاه های برون سپاری شده و پیمانکاری و امور حقوقی و قراردادها و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال و حفظ حقوق عمومی و شهروندان شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شوراي شهر اراك شهرداري نمایندگان پارلمان پارلمان شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند

استاندار کرمان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش «شهردار شو» با حضور دهه هشتادی‌ها گفت: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش شهردار شو با حضور دهه هشتادی‌ها، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی به عنوان اولین بحران کشور بعد از انقلاب که به قول شهید سلیمانی بهترین فرصت‌ها در آن فراهم شد، عمده رزمندگان همین نسل جوان بودند و افزود: مردم توقعات متعدد دارند شاید یک شهردار نتواند پاسخگوی همه انتظارات باشد، اما وقتی جمع زیادی مشارکت می‌کنند پاسخگویی بهتر می‌شود و پیامد تصمیماتشان را هم می‌پذیرند.

استاندار کرمان خطاب به دهه هشتادی‌ها حاضر آن‌ها را مدیران فردای جامعه دانست که شهامت به خرج دادند و مسئولیت شهردار محله را پذیرفتند و گفت: راه‌اندازی این پویش با محوریت مسجد اتفاق خوشایندی بود که موجب تقویت رابطه مسجد با نوجوانان و جوانان شد.

در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان که با حضور دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، استاندار کرمان در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، گروه سرود پسران سلیمانی به سرپرستی بلال حسنی به اجرای برنامه پرداختند و از رئیس و اعضای شورای شهر رفسنجان نیز به مناسبت روز ملی شوراها تقدیر شد.

مجید کهنوجی شهردار رفسنجان در این مراسم با تشکر از شورای شهر مردمی گفت: اگر شهرداری موفقیتی دارد، به خاطر نیت الهی و حمایت شورا از شهردار و شهرداری است.

کد خبر 748901

دیگر خبرها

  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • ممانعت شورای شهر از قطع درختان
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز