Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@04:22:40 GMT

فیلم‌تئاتر «دختر کدو تنبل» اکران می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۸۵۴۷

فیلم‌تئاتر «دختر کدو تنبل» اکران می شود

فیلم‌تئاتر «دختر کدو تنبل» به کارگردانی علی پاکدست و مریم اقبالی از روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ در پایگاه اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش برنا، نمایش «دختر کدو تنبل» بر اساس کتابی با همین عنوان نوشته‌ی افسانه شعبان‌نژاد از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایش داستان خاله پیرزنی است که سال‌های درازی را در آرزوی داشتن فرزندی با تنهایی سپری کرده و پیر شده است. او صاحب باغچه‌ای زیباست که از قضا شبی مهتابی، پری باغچه از دل خاک بر او ظاهر می‌شود و در ازای مهربانی خاله با باغچه، جادویی را به او می‌آموزد که صاحب فرزند شود. در میانه جادو اشتباهی رخ می‌دهد و دختری از دل کدو تنبل به دنیا می‌آید. بدین‌گونه خاله پیرزن اسیر دختری خسته، بی‌خیال و پرتوقع و تنبل می‌شود که...

این نمایش به نویسندگی شادی پورمهدی از تولیدات سال ۱۳۹۳ مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در قالب طرح «نمایش‌نما» اکران اینترنتی می‌شود.

بازیگران و بازی‌دهندگان عروسک در این نمایش مریم اقبالی، مونا کیانی‌فر، هانی حسینی، الهام عابدی، علی باروتی و علی ابوالخیریان هستند.

صداپیشگی عروسک‌ها را شادی پورمهدی، محمدرضا مالکی، سلما محسنی اردهالی، معصومه کاظمی، مونا کیانی‌فر، الهام عابدی و سارا اقبال انجام داده‌اند.

طراحی صحنه و نور را سینا ییلاق‌بیگی، سرایندگی اشعار را هنگامه مفید، طراحی و ساخت عروسک را مریم اقبالی و علی پاکدست، طراحی لباس را مونا کیانی‌فر و طراحی پوستر و بروشور و ساخت اکسسوار عروسک و دکور را سحر امیراقبالی بر عهده داشته‌اند.

بر اساس این خبر، نیما حسین‌زاده به عنوان آهنگ‌ساز و کاوه رفاهی، امیر شکرابی، مهرناز شربت‌خوری و نیما حسین‌زاده به عنوان گروه نوازندگان، فرزانه عاقلی به عنوان دستیار طراح صحنه و ساخت اکسسوار دکور، امیرحسین و احمد بابائیان به عنوان سازندگان دکور و سپیده قلی‌زاده در دوخت لباس بازیگرها در تولید این نمایش همکاری داشته‌اند.

همچنین علی باروتی دستیار کارگردان، امیر محمدی نورپرداز، حافظه اقبالی دوخت لباس عروسک‌ها، پیام سوری و ‌خشایار بستان‌شیرین میکس و مسترینگ موسیقی و صدا، میرآمیر میری ناظر ضبط و پروانه نوایی روابط عمومی گروه در تولید این نمایش حضور داشتند.

یادآوری می‌شود طرح «نمایش‌نما» تا پایان سال جاری روزهای چهارشنبه هر هفته، یک فیلم‌تئاتر را در پایگاه اینترنتی کانون به نشانی th.kpf.ir  برای علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افسانه شعبان نژاد نمایش نما دختر کدو تنبل کدو تنبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۸۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صبا، نهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» اختصاص دارد.

فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» به نویسندگی علی حاتمی و کارگردانی عباس جوانمرد (محصول ۱۳۴۵) چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و سیدمحسن حسن‌زاده (منتقد تئاتر) برگزار می‌شود.

در این نمایش فیلم ۴۵ دقیقه‌ای، حسین کسبیان، بهمن مفید، نصرت پرتوی و محمود دولت‌آبادی به ایفای نقش می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای حضور در این جلسه می‌توانند به سایت تیوال مراجعه فرمایند.

دیگر خبرها

  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه
  • جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان