Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@14:01:32 GMT

قیمت مصالح فلزی در بازار ساخت و ساز

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۳۷۳۶

قیمت مصالح فلزی در بازار ساخت و ساز

حتما می‌دانید که صنعت تولید مصالح به‌ویژه مصالح فلزی یکی از صنایعی به حساب می‌آید که ایران در آن حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و به دلیل آنکه این صنعت بر صنعت ساختمان‌سازی به طور مستقیم تاثیر دارد، نقش مهمی پیدا کرده است و از همین جهت شما باید در رابطه با هر یک از آن‌ها اطلاعات کاملی داشته باشید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حتما می‌دانید که صنعت تولید مصالح به‌ویژه مصالح فلزی یکی از صنایعی به حساب می‌آید که ایران در آن حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و به دلیل آنکه این صنعت بر صنعت ساختمان‌سازی به طور مستقیم تاثیر دارد، نقش مهمی پیدا کرده است و از همین جهت شما باید در رابطه با هر یک از آن‌ها اطلاعات کاملی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید متذکر شویم که مصالح در انواع گوناگونی به تولید رسیده و فرد باید پیش از خرید و بهره‌گیری از هر یک اطلاعات کاملی از آن داشته باشید. در رابطه با مصالح شما باید مواردی را بدانید و این موارد که باید بدانید شامل مواردی چون ویژگی‌های آن‌ها، قیمت آن‌ها و شیوه‌ی صادرات و ... می‌شود. در ادامه شما را با مسائل گوناگونی چون قیمت تیرآهن، صادرات میلگرد و قیمت میلگرد آشنا می‌کنیم تا در صورت تمایل و مواجه‌شدن با چنین شرایطی بهترین تصمیم‌ها را بگیرید؛ بنابراین اگر علاقه دارید که در رابطه با موضوعاتی این‌چنینی اطلاعات داشته باشید، ما را در ادامه دنبال کنید.

 

قیمت تیرآهن

از تاثیرگذارترین و اصلی‌ترین مصالحی که در صنعت به‌ویژه صنعت ساخت‌وساز مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به تیرآهن اشاره داشت. تیرآهن از جمله مصالحی به حساب می‌آید که به سازه‌ی شما استحکام و استقامت می‌بخشد؛ با توجه به این موضوع باید گفت که تیرآهن ارزش بالایی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد. البته توجه داشته باشید که درباره‌ی تیرآهن نکات و موضوعات گوناگونی وجود دارد که اطلاعات داشتن در رابطه با هر یک به شما کمک شایانی می‌کند. به عنوان مثال باید بدانید که این محصول در انواع و مدل‌های گوناگونی در بازار وجود دارد و می‌توان آن‌ها در دو دسته قرار داد. باید متذکر شویم که تیرآهن در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که از برخی از آن‌ها می‌توان به ستون، نعل درگاه، خرپا، پل‌های لانه‌زنبوری و پوشش سقف‌ها اشاره کرد. دقت داشته باشید که نکات ذکر شده در این مقاله تماما بر موضوع دیگر یعنی قیمت تیرآهن نیز تاثیر خواهند داشت و برای تعیین قیمت تیرآهن به چنین مواردی توجه می‌شود. البته اگر به طور دقیق به دنبال قیمت تیرآهن هستید، باید بدانید که امکان چنین چیزی وجود ندارد، چرا که بازار مربوط به این کالا ثبات ندارد و شما تنها می‌توانید با استعلام از فروشگاه و شرکت مورد نظر خود برای تهیه تیرآهن به قیمت آن پی ببرید.

 

انواع تیرآهن

دو دسته تیرآهن را می‌توان شامل مواردی دانست که سطح مقطع ویژه‌ای دارند؛ یکی از آن‌ها I شکل و دیگری H شکل. دقت کنید که هر یک از انواع تیرآهن با چنین سطح مقطع‌هایی کاربردهای مخصوصی دارند و به طور کلی شاهد آن بوده‌ایم که 3 مدل استاندارد از تیرآهن با ویژگی‌های متفاوت روانه بازار شوند. این سه مدل که استاندارد هستند را می‌توان تیرآهن‌های IPE، INP و IPB در نظر گرفت. دقت داشته باشید که هر یک از مدل‌های نام برده شده خصوصیات مخصوص به خود را دارند و برای استفاده از آن‌ها باید از ویژگی‌هایی که دارند، مطلع شوید. برای مثال تیرآهن IPE، از جمله تیرآهن‌هایی به حساب می‌آید که مورد تایید و استاندارد ایران و اروپا است و عموما با ارتفاع 80 تا 600 میلی‌متر قابل تهیه خواهد بود. مدل دیگر که مدل INP است، مورد تایید و استاندارد کشورهای چین و روسیه قرار دارد و مثل مدل IPE با بازه ارتفاعی چون 80 تا 600 میلی‌متر تولید می‌شود. مدل دیگر از تیرآهن که با دو مدل دیگر تفاوت دارد، مدل IPB است. این تیرآهن که یک تیرآهن با بال‌های پهن است، در ارتفاع متفاوتی چون 100 تا 1000 میلی‌متر تولید می‌شود و با توجه به عرض و ارتفاعی که دارد در بخش‌های متنوعی مصرف می‌شود.

 

صادرات میلگرد

در ساختمان‌سازی مصالح متنوعی نیاز است که هر کدام کاربردهای مخصوص به خود را دارند. در این بین میلگرد از جایگاه و رتبه‌ی برتری برخوردار است و شما حتما با میلگرد و ویژگی‌هایی که برای آن وجود دارد تا حدودی آشنا هستید و به طور حتم آن را زمانی که مورد استفاده برای ساختمان‌سازی قرار می‌گیرد دیده‌اید. در این بخش از مقاله تصمیم داریم توضیح کلی از این مصالح و صادرات میلگرد را در اختیارتان قرار دهیم تا در صورت نیاز بتوانید تصمیمات درستی را در رابطه با خرید و فروش آن بدانید. اول از هر چیز باید بدانید که میلگرد از مصالح لازم و ضروری برای صنعت ساخت‌وساز است و نبود آن در سازه غیرممکن به نظر می‌رسد؛ اما استفاده از آن نیز به دلیل انواع متفاوتی که دارد، متفاوت خواهد بود و از همین جهت آشنایی با انواع آن اهمیت خواهد داشت.

 

 

انواع میل گرد

میلگرد در سه نوع متفاوت وارد بازار شده است که این سه نوع را می‌توان ساده، آجدار و آجدار پیچیده در نظر گرفت همچنین توجه داشته باشید که علاوه بر نوع، میلگردها از اندازه‌های متفاوتی نیز برخوردارند که این و می‌توان آن‌ها را در سایز و اندازه A1، A4، A2 و A3 دسته‌بندی کرد. دقت داشته باشید که مدل A1 میلگرد ساده است که برای آن کاربردهای گوناگونی لحاظ شده، در حالی که بر روی دیگر مدل‌ها شیار و آج‌های گوناگونی دیده می‌شود. توجه داشته باشید که نکات ذکر شده در این بخش، همگی سبب شدند که میلگرد جایگاه با ارزشی برای خود به دست آورد و از آنجایی که ایران یکی از برترین تولیدکنندگان این محصول شناخته می‌شود، توانسته صادرات این کالا را به بسیاری از کشورها از جمله کشورهای همسایه چون ترکیه، ارمنستان، گرجستان، عراق و ... انجام دهد.

 

قیمت میلگرد

در بخش قبل اطلاعات کاملی را در رابطه با میلگرد و ویژگی‌هایی که دارد، بیان کردیم. از طرفی دریافتید که صادرات میلگرد به بسیاری از کشورها انجام می‌شود و از این طریق کسب درآمد مناسبی را برای کشور به وجود آمده است؛ اما در کنار تمام این نکات ذکر شده، مورد دیگری نیز به چشم می‌خورد و آن قیمت میلگرد است. قیمت میلگرد از جمله مواردی به حساب می‌آید که عوامل گوناگونی بر آن تاثیر دارد؛ برای مثال نوع، اندازه، کارخانه تولیدی و مواردی این‌چنینی همگی بر قیمت اثر دارند. توجه داشته باشید که این محصول بازار ثابتی ندارد و نمی‌توان برای آن قیمت مشخصی را در نظر گرفت؛ بنابراین توصیه می‌شود پیش از خرید از فروشگاه و شرکت مورد نظرتان، در رابطه با این موضوع سوال بپرسید تا قیمت به روز و دقیق این محصول را متوجه شوید.

 

مصالح فلزی صنعتی

همان‌طور که در متن گفته شد، مصالح به‌ویژه مصالح فلزی نقش‌های بسیاری در صنعت و حتی رشد یک کشور خواهند داشت که استفاده در ساخت‌وساز، صادرات آن‌ها و کسب درآمد از طریق آن‌ها مهم‌ترین شرایط محسوب می‌شوند. البته دقت کنید که علاوه بر نکات ذکر شده در این مقاله، نکات دیگری نیز است که می‌تواند بر تصمیمات شما تاثیر داشته باشد؛ بنابراین پیش از تصمیم به خرید، صادر کردن و هر موضوع دیگری به این نکات توجه داشته باشید.

 

برگرفته از سایت https://www.shahrahan.com/

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مصالح ساختمانی قیمت میلگرد مصالح فلزی توجه داشته باشید حساب می آید اطلاعات کاملی صادرات میلگرد ساختمان سازی باید بدانید قیمت تیرآهن قیمت میلگرد مصالح فلزی صنعت ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۳۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران با اشاره به اینکه ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی شروع شد، گفت: ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی از ۴۰ هزار واحد هدف گذاری شده در مرحله نقشه برداری است و تا ۱۰ روز آینده کلنگ زنی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خشایار باقرپور مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران  با بیان اینکه کارهای تحقیقاتی  ساخت مسکن اقتصادی از  دو سال گذشته  آغاز شده است  گفت: در ساخت این پروژه از تکنولوژی های نوین و هوشمندسازی  استفاده کرده ایم و بازار هدف این پروژه مشخص و مصرف کننده نهایی است .

وی با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت مردم و زیرساخت های قانونی در حال ساخت است، بیان کرد: طبق هدف گذاری انجام شده برای افراد و زوجهای جوان  متراژ های کوچک هدف گذاری شده و برای خانواده های بزرگ و دارای فرزند متراژهای  متوسط و بزرگ  بین ۷۵ تا ۹۰ متردر نظر گرفته شده است  .

باقرپور با بیان اینکه  ارزان سازی را در کنار ارتقای کیفیت در دستور کار خود قرار داده ایم گفت:  ساخت پروژه های مسکن اقتصادی در قالب یک شهرک هوشمند اقتصادی طراحی شده است به طوری که هزینه زمین در این پروژه ها صفر در نظر گرفته شده و با توجه به طراحی این شهرک که به صورت مجتمع اقامتی و تجاری است از طریق الحاقات زمین هزینه برای متقاضیان صفر شده است.

هدف گذاری ۴۰ هزار  واحدی برای مسکن اقتصادی

طراح مسکن اقتصادی اظهار کرد:این طرح در بخش تعاون و با مشارکت مردم ساخته می شود و متقاضی تنها قیمت تمام شده ساخت را می پردازد.

باقرپور بیان کرد: زمین برای این طرح تامین و نقشه برداری های آن رو به اتمام است و از ۴۰ هزار واحد مسکن اقتصادی که هدف گذاری شده بود، ساخت دو هزار و۵۰۰ واحد و عملیات خاکبرداری ۶۵۰ هزار متر مکعب تا دو هفته آینده آغاز می شود.

وی توضیح داد:  کانال های تاسیساتی برای این پروژه پیش بینی کرده ایم و طبق توافقی که با اتحادیه تعاونی های دانش بنیان انجام شده از تمامی محصولات دانش بنیان داخلی در این طرح استفاده خواهد شد و استفاده از انرژی پاک و انرژی خورشیدی برای این پروژه پیش بینی کرده ایم.

او گفت: در مسکن اقتصادی سعی کرده ایم از تحریم ها دور باشیم و از تمامی امکانات و محصولات تولید داخل استفاده شده و به نوعی ارزبری از کشور نداشته باشیم.

طراح مسکن اقتصادی توضیح داد: در این طرح سوداگری را کنترل کرده و هر کد ملی تنها از یک واحد می تواند استفاده کند و برای جلوگیری از سوداگری در بازار اجاره در صورتی که فرد قصد اجاره و یا فروش واحد خود را داشته باشد باید از شیوه اجاره داری حرفه ای  استفاده کند.

قیمت زمین در مسکن اقتصادی صفر شد

وی با بیان اینکه در این طرح قیمت زمین را حذف کردیم و قیمت واحدی که  با تمامی امکانات به متقاضی تحویل داده می شود حدود متری ۳۰ میلیون تومان است گفت: متقاضی بعد از تحویل هیچ هزینه دیگری ندارد چراکه واحد با امکانات کامل تحویل داده می شود.

مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست

وی با بیان اینکه مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست و این طرح در زیر ساخت های مردمی و زیر ساخت های قانونی در حال ساخت است، گفت: اخیرا طرح هایی از سوی برخی از دستگاه ها به اسم مسکن اقتصادی مطرح شده است که باید بگویم این طرح توسط اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران و در قالب مشارکت های مردمی و تعاونی ها ساخته می شود و کسی نباید این عنوان را به نام خود مصادره کند.

وی افزود: طبق هدف گذاری های انجام شده ساخت مسکن اقتصادی در قالب ۴۰ هزار واحد اجرایی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403
  • نحوه ساخت آسان یک قفل با میلگرد (فیلم)
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس