Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، تنش‌ها میان تهران- واشنگتن با خروج «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا از توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۸ و وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران به شدت افزایش یافت.

با روی کار آمدن «جو بایدن» در ژانویه ۲۰۲۱، این رئیس جمهور جدید ایالات متحده با چشم‌پوشی از نقض عهد آشکار مقامات واشنگتن مدعی شد که در صورت پایبندی مجدد ایران به برجام، آمریکا به این توافق بازخواهد گشت!

در همین ارتباط، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت که از زمان آغاز به کار دولت جو بایدن، هیچ گونه ارتباطی میان مقامات آمریکا و ایران برقرار نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرایس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مقامات وزارت خارجه آمریکا از بیستم ژانویه (۲۰۲۱) تاکنون با مقامات ایرانی تماس گرفته‌اند یا خیر، گفت که «پاسخ به این پرسش منفی است».

وی در ادامه گفت که هنوز زمان برای بررسی پیشنهاد ایران جهت احیای توافق هسته‌ای بسیار زود است و افزود که «هنوز راه درازی در پیش است».

گفتنی است، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه ان بی سی گفت که دولت جو بایدن خواهان بازگشت به توافق هسته‌ای ایران است. وی در ادامه مدعی شد که «ایران تا توسعه یک بمب هسته‌ای تنها چند ماه فاصله دارد».

این در حالی است که «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران روز دوشنبه هشدار داد که ایالات متحده آمریکا از فرصتی «نامحدود» برای بازگشت به برجام برخوردار نیست.

ظریف در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان گفت که «ایالات متحده لازم است به تعهدات خود بازگردد و ایران- فوراً- آماده پاسخگویی به این اقدام است».

وزیر خارجه ایران در ادامه افزود که «زمان بندی موضوع اصلی نیست. موضوع اصلی این است که آیا ایالات متحده، و آیا دولت جدید خواهان دنباله روی از سیاست‌های قدیمی و شکست خورده دولت ترامپ است یا خیر».

کد خبر 5137696

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا ایران توافق هسته ای ایران جو بایدن ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی فلسطین سوریه ایران روسیه جو بایدن افغانستان عربستان سعودی لبنان ویروس کرونا داعش برجام ایالات متحده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۰۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

بلینکن در ادامه این سخنان افزود: تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

گفتنی است چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

بیست‌وچهارم آوریل گذشته نیز «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا قانون کمک به هم‌پیمانان ایالات متحده را امضا کرد تا به این ترتیب آخرین مانع قانونی تداوم ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین بر طرف شود.

کد خبر 6096239

دیگر خبرها

  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آکسیوس : آمریکا تحویل یک محموله مهمات به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است