Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار همدان، گفت:سند ارتقای نقش زنان برای تقسیم عادلانه منابع تدوین شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سیدسعید شاهرخی در آیین تجلیل از بانوان توانمند و نخبه استان همدان، افزود: بخش قابل توجهی از جامعه را بانوان تشکیل می‎‌دهند و توجه ویژه به نقش آفرینی این قشر فعال همواره به عنوان یک برنامه محوری در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه باید جایگاه زنان و جوانان در جامعه ارتقا پیدا کند، گفت: سهم بانوان از مدیریت کشور باید افزایش یابد و انتخاب بانوان برای تصدی پست معاون فرمانداران  در همین راستا انجام شده است.

استاندار همدان با اشاره به سهم ۳۰ درصدی بانوان در عرصه مدیریتی استان، گفت: باید برای افزایش مشارکت و نقش آفرینی بیشتر  بانوان در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بیش از پیش تلاش کنیم.

شاهرخی با اشاره به نقش آفرینی ممتاز و ویژه بانوان در روند شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: خانم طاهره دباغ (مرضیه حدیدچی) به عنوان الگوی مبارزان قبل از انقلاب شناخته شده و به عنوان نماینده مردم همدان، در قالب یک چریک و سفیر نقش موثری در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

شاهرخی گفت: باید فرصت برابر و مناسب را برای بانوان در عرصه های مختلف ایجاد و از توان و ظرفیت ممتاز این قشر از جامعه در عرصه های مختلف به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در جریان هشت سال دفاع مقدس زنان در پشت جبهه با معنویت زیادی از رزمندگان پشتیبانی کردند و همسر و فرزندان خود را با تمام وجود راهی جبهه می‌کردند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه زنان در برخی از مشاغل بهتر از مردان عمل می‌کنند، افزود: در تحصیلات تکمیلی، حوزه تعلیم و تربیت، بهداشت، درمان و سلامت زنان نقش پررنگ‌تری نسبت به مردان دارند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی مهمترین سرمایه برای هر کشور است، اگر نیروی انسانی فکور و کارآمد نباشد امکان استفاده از سرمایه‌ها نیز وجود ندارد.

شاهرخی اظهار داشت: بسیاری از اساتید ما در عرصه های مختلف زنان هستند، زنان بسته به توانایی، تحصیلات و فرصت‌ها می‌توانند نقش‌های گوناگونی را در جامعه ایفا کنند.

استاندار همدان  افزود: جامعه زنان نیاز به نشاط دارد، نشاط باید با رعایت حدود شرعی در جامعه تزریق تا زمینه ساز امید و خودباوری بانوان شود.

در پایان این نشست و به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) از زنان فعال استان همدان در حوزه های مختلف و همچنین مادر شهیدان چنگیزیان تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نقش زنان استاندار همدان استاندار همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۶ هزار میلیارد تومان ملک برای مولد سازی در هرمزگان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی استاندار هرمزگان شامگاه سه شنبه در حاشیه نشست کارگروه مولدسازی دارایی‌های دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان ملک برای مولدسازی در استان هرمزگان شناسایی شده است.

وی افزود: این املاک در حال حاضر به صورت بالقوه منابعی قائل اتکا هستند اما باید با اجرای دقیق طرح مولد سازی این ظرفیت‌ها بالفعل شوند.

استاندار هرمزگان آب، آموزش، راه و درمان را چهار اولویت اصلی استان هرمزگان معرفی کرد و تاکید کرد: تلاش ما این است که منابع مولدسازی را به نیازهای اساسی استان در ۴ اولویت تعریف شده وصل کنیم و پروژه‌های اولویت دار را با منابع مولد سازی تکمیل کنیم.

دوستی خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر مشخص شده است که کدام ملک برای تکمیل کدام پروژه هزینه خواهد شد.

استاندار هرمزگان تصریح‌کرد: حتی اگر ما بتوانیم ۲۰ درصد از املاک در نظر گرفته شده را طی سال جاری مولد کرده و به فروش برسانیم بسیاری از مشکلات حوزه‌ی آب، آموزش، راه و درمان در استان حل خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که کشور در همه دوره‌ها در حوزه منابع و اعتبارات روبرو بوده است مولد سازی بهترین مسیر و تنها مسیری است که می‌توانیم با اتکا به آن خلأهای جدی موجود در چهار حوزه اولویت دار استان را مرتفع کنیم.

کد خبر 6099822

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۶ هزار میلیارد تومان ملک برای مولد سازی در هرمزگان
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
  • تکذیب وجود آرسنیک در آب سد تالوار همدان
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند