Web Analytics Made Easy - Statcounter

تامین امکانات زیربنایی و زیرساختی در امر سرمایه گذاری برای فعالیت واحدهای صنعتی به صورت توجیه‌پذیر و اقتصادی،توجه به حفظ مسائل زیست‌ محیطی با تجمیع واحدهای صنعتی در کنار یکدیگر که زمینه ساز ایجاد همکاری‌های جدید و هم افزایی واحدهای صنعتی می شود از کمترین مزیت های شهرک ها و نواحی صنعتی است. 

 آلایندگی صوتی، آلودگی هوا که باعث آزاردهنده شدن توسعه صنایع برای ساکنان اطراف واحدهای صنعتی می شود از دیگر دلایل توجه به توسعه شهرک های صنعتی در دنیا و کشورمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که نخستین شهرک صنعتی جهان در سال ۱۸۹۶یعنی۱۲۵سال پیش در کشور بریتانیا و در نزدیکی شهر منچستر افتتاح شد اما تلاش ها برای ایجاد شهرک های صنعتی در ایران تا سال ۱۳۶۴ ناکام شده بود.

نخستین کوشش ها برای ایجاد ناحیه صنعتی در کشورمان در سال ۱۳۳۳ در کرج به وقوع پیوست که با شکست روبرو شد.

بالاخره پس از چند دهه تأخیر در سال ۱۳۶۳ مسئولیت ایجاد و اداره شهرک های صنعتی به شرکت شهرک های صنعتی سپرده شد تا با توجه به برنامه‌ریزی های انجام گرفته راه اندازی این زیرساخت های مهم تولید و اشتغال در کشور آغاز شود.

از آن روز تاکنون ۸۶۰ شهرک صنعتی در سراسر ایران راه اندازی شده که براساس آخرین آمار ۴۷هزار واحد آن در این مناطق مشغول فعالیت شده اند.

اما در استان کهگیلویه و بویراحمد که کارخانه قند یاسوج به عنوان نخستین واحد صنعتی در سال ۱۳۴۴ ساخته شده بود و در دوران انقلاب اسلامی تنها ۲ کارخانه سیمان دشتروم و مارگون احداث شد شهرک های صنعتی توانست نقش چشمگیر و حائز اهمیتی در توسعه صنعتی با استقرار صنایع خرد، کوچک و متوسط داشته باشد.

به طوری که در بیش از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی تاکنون ۴۸۷پروانه بهره‌برداری واحد صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۸۲۶ میلیارد ریال و با اشتغالزایی هشت هزار و ۸۸۱ نفر صادر شده است.

شهرک ها و نواحی صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شهرک های صنعتی با توجه به مزایای آن از حیث سرمایه گذاری نقش به سزایی در اشتغال و تولید در این استان کمتر توسعه یافته دارد.

سید هاشم موسوی تاکید کرد: توسعه و تملک اراضی جدید برای ایجاد شهرها و نواحی صنعتی و افزایش تعداد شهرک های صنعتی موجود و برخوردار امری بدیهی است که البته نیازمند مساعدت و همراهی ویژه دستگاه ها و ادارات ذیربط با هدف پاسخگویی به نیازهای آتی متقاضیان است.

وی اظهار داشت:کهگیلویه و بویراحمد ۲۱ شهرک صنعتی مصوب و ۱۳ شهرک صنعتی در حال فعالیت دارد.

وی بیان کرد:با حمایت های صورت گرفته در سال های اخیر از جمله تقسیط بدون بهره حقوق انتفاع و تخفیف تا ۵۰ درصدی حق بهره برداری از زمین و زیرساخت های صنعتی در برخی شهرک ها و نواحی صنعتی، استقبال خوب سرمایه گذاران در برخی از شهرک های صنعتی استان را به همراه داشته است.

موسوی جهان آباد عنوان کرد:شرایط مطلوبی برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی استان از حیث زیرساخت های آب، برق، گاز و سایرامکانات برای حضور فعالان اقتصادی به وجود آمده است.

ایجاد تولید و اشتغال در شهرک های صنعتی به روایت آمار 

موسوی جهان آباد تصریح کرد: ۳۳۸ واحد تولید با اشتغالزایی پنج هزار  و ۲۱۳ نفر و سرمایه گذاری ۳ هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال  در استان وجود دارد.

وی تاکید کرد: میزان اشتغال و سرمایه گذاری واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در طول سه دهه گذشته تاکنون براساس مجوزهای و پروانه های صادره محاسبه شده است. 

تلاش برای ایمنی شهرک های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه ایستگاه آتش نشانی مجهز به تجهیزات مورد نیاز در شهرک های صنعتی استان مستقر است.

سید هاشم موسوی اظهار داشت: این ایستگاه های آتش نشانی در شهرک های صنعتی چهاربیشه گچساران،یاسوج ۲ و یاسوج ۳ در شهرستان بویراحمد مستقر هستند.

وی بیان کرد: چهار دستگاه خودروی آتش نشانی و ۱۷ نفر نیروی انسانی برای تامین ایمنی و امنیت شهرک های صنعتی تقاضا محور کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ایستگاه های آتش نشانی براساس مساحت ،تعداد واحدهای تولیدی و نوع آنان درشهرک های صنعتی مستقر می شوند.

موسوی تاکید کرد: امسال ۱۰ دوره آموزشی به مدت  هشت تا ۲۴ساعت برای پرسنل آتش نشانی شهرک های صنعتی و شاغلان واحدهای صنعتی استان هدفگذاری شده که بخش عمده ای از آن صورت گرفته است.

وی همچنین از برنامه ریزی برای تجهیز ایستگاه های آتش نشانی به تلفن های چهار شماره ای خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: براساس تفاهم نامه ای که با شرکت مخابرات منعقد شده شهرک های صنعتی استان به تلفن های چهار شماره ای  ۳۰۸۰ و ۳۰۶۰مجهز می شوند.

موسوی با اشاره به اینکه ایمنی محیط کار نقش مهمی در سلامت سرمایه های انسانی دارد افزود: با راه اندازی سامانه های چهار رقمی امکان امداد و نجات حوادث کار به کمترین میزان ممکن خواهد رسید.

آمادگی برای واگذاری زمین 

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۷۰ هکتارزمین در شهرک های صنعتی استان آماده واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

وی اظهار داشت:این زمین ها پس از ایجاد زیرساخت هایی مانند آسفالت،جدول کشی،آب،برق و گاز آماده واگذاری به متقاضیان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: زمین های شهرک های صنعتی استان به صورت نقد و اقساط برای راه اندازی طرح های تولیدی و خدماتی واگذار می شود.

میزان واگذاری های انجام شده

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۲۲۱هکتار زمین در قالب ۹۲۶ قرارداد در شهرک‌های صنعتی این استان به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار شده است.

موسوی  جهان آباد مساحت زمین های شهرک های صنعتی این استان را یکهزار و ۵۴۱ هکتار برآورد کرد و افزود: از این میزان ۷۷۸ هکتار زمین صنعتی و بقیه شامل زیرساخت ها مانند معابر،میادین، جدول گذاری ،فضای سبز و غیره است.

دستاوردهای دولت تدبیر و امید در شرایط تحریم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۶پروانه بهره‎ برداری صنعتی با سرمایه ‎گذاری ۲ هزار و ۲۵۴ میلیارد ریال از سال ۹۷ و پس از تحریم های ظالمانه استکبار جهانی در این استان صادر شده است.

سالار حسین پور افزود: پروانه ‌های بهره برداری صادر شده در زمینه محصولات غذایی، آشامیدنی، ساخت منسوجات، ساخت ماشین آلات، کاغذ و محصولات کاغذی، محصولات شیمیایی، کانی غیرفلزی،  پوشاک، بازیافت و سایر فعالیت ‌های خدمات مهندسی است.

وی بیان کرد: این پروانه ها بر اساس تقاضا و نیازمندی در همه شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.

حسین پور تصریح کرد: با اجرای این تعداد واحد صنعتی زمینه اشتغال ۸۶۶ نفر در استان فراهم شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون چهار هزارو ۱۶۸ نفر در این واحدهای صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران کهگیلویه و بویراحمد جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران کهگیلویه و بویراحمد جهش تولید سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران کهگیلویه و بویراحمد جهش تولید اخبار کنکور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد گفت شهرک ها و نواحی صنعتی شهرک های صنعتی استان شهرک های صنعتی واحدهای صنعتی سرمایه گذاری زیرساخت ها برای ایجاد شهرک صنعتی راه اندازی شهرک ها آتش نشانی صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۱۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • عملیات‌های طوفان‌الاقصی و وعده صادق، تحولات عظیمی را در دنیا ایجاد کردند