Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

رییس جمهوری گفت: تصویب و یا رد لایحه بودجه حق مجلس شورای اسلامی است اما انتظار برخی مصاحبه‌ها و تخریب ها را نداشتیم.

 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: امسال ایام دهه فجر با ایام میلاد با سعادت دخت پیامبر اسلام (ص) حضرت زهرا (ع) و همچنین با سالروز میلاد حضرت امام خمینی (ره) مصادف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ما سیره و راه پیامبر (ص) و ائمه هدی و حضرت فاطمه (س) بسیار حایز اهمیت است. آنها الگوی زندگی ما هستند و همانطور که قرآن مجید تاکید می‌کند پیامبر (ص) الگو است و اهل بیت پیامبر و معصومین (ع) الگوی زندگی ما هستند. ویژگی خاص حضرت فاطمه (ع) به عنوان بانوی بزرگ بیشتر می تواند برای زنان جامعه ما الگو باشد.

رییس‌جمهوری ادامه داد: مادر جایگاه بسیار بلند و والایی دارد و خداوند بعد از اطلاعت از خودش احسان به والدین را تاکید می‌کند. وقتی مقداری سن پدر و مادر بالا می‌رود توقع دارد فزرند با او به احترام و احسان رفتار کند و این وظیفه را خداوند در کنار اطاعت خود گذاشته است و این مقام بالای مادر و پدر را نشان می‌دهد که جایگاه بلندی در فرهنگ اسلام دارد.

روحانی با بیان این که جایگاه زن در جامعه از منظر اسلام مانند مرد حائزاهمیت است گفت: جایگاه زنان از لحاظ مقام انسانی و قرب به خداوند و رشد و کمال انسانی هیچ تفاوتی با مرد ندارد. خداوند در قرآن از مرد و زن کنار یکدیگر نام می‌برد و زنان دارای همان مقام و مرتبتی هستند که مردان هم از لحاظ معنوی هم از لحاظ انسانی و هم لحاظ تکالیف مهم اجتماعی دارا هستند.

رییس جمهوری افزود: امروز برای خلق حماسه سیاسی زنان همان کار را انجام می‌دهند که مردها انجام می‌دهند. در روزهای انقلاب و بعد از آن این چنین بود. در صف‌های رای این چنین و در انتخابات همین نقش را زنان ما ایفا می‌کنند.

وی با طرح این سوال که شاید بپرسید نقش مردها در انتخابات بیشتر است یا زنها، گفت: اگر زنان بیشتر شرکت کنند آنها تعیین کننده هستند و گاهی هم این گونه شده که در بعضی از اجتماعات می‌بینیم حضور زن‌ها پررنگ‌تر است. زنان جامعه از لحاظ سیاسی دارای این مقام هستند. بعد از انقلاب اسلامی به دور از افراط و تفریط زنان واقعاً در مسیر رشد حرکت کردند و در آغاز این دولت از لحاظ مدیریت، سهم زنان در مدیریت میانی و بالا ۵ درصد بوده الان ۲۵ درصد شده است. هدف ما ۳۰ درصد بود که امیدواریم تا پایان دولت به این عدد نزدیک شویم.

روحانی گفت: امروز در دولتی هستیم که سفرای زن دارد که این بی سابقه است. در شرایطی هستیم که یک مدیر عالی زن در صنعت برق و پتروشیمی داریم. در همین دولت این تحولات رخ داد. ما سفیر زن بلوچ اهل سنت داریم. آن قول ما مبنی بر حقوق اجتماعی مساوی برای همه بود. مذهب و شیعه و سنی و زن و مرد ندارد که ما امروز در عمل این کار را در دولت کردیم.

رییس جمهوری افزود: در همه آمارها که نگاه کنید چند سال پیش مدیران زن در دولت یازده هزار نفر بودند و از اول دولت دوازدهم به بیش از ۱۹ هزار نفر رسیده اند که رشد بسیار خوبی در زمینه مدیریت می بینید. زنها هرکجا وارد می شوند بخشدار، معاون استاندارد موفق هستند.

روحانی با بیان اینکه زنان هنرمند و فعال بسیاری در جامعه داریم، اظهار داشت: یکی از شاخص‌ها برای انقلاب اسلامی جایگاه زنان است که حقانیت انقلاب را نشان می‌دهد در حالی دشمنان ما این گونه تبلیغ می‌کردند که انقلاب زن‌ستیز است.

رییس جمهوری ادامه داد: حضرت زهرای اطهر (س) خطبه فدکیه را خواند. عظمت، علم و بلاغت را آنجا مشاهده می‌کنید. این خطبه را کنار نهج‌البلاغه بگذارید، گویی امیرالمومنین (ع) حرف می‌زند. این کلام را کنار سخن پیامبر (ص) بگذارید، گویی ایشان سخن می‌گویند. اینها شاگردان رسول خدا (ص) بودند.

وی نهضت اسلامی را یکی از افتخارات تاریخ ایران برشمرد و تصریح کرد: ما انقلاب‌های زیادی را در تاریخ داشتیم ولی نهضت اسلامی چیز دیگری بود. امام بالاترین هدف را در این انقلاب مدنظر قرار داد. همه به دنبال رفع یک مشکل بودند اما این فکر که این نظام غیرمعقول و غلط شاهنشاهی را از بین برده و یک نظام مردم‌سالار را در چارچوب اسلام ایجاد کنیم، کسی به آن فکر نمی‌کرد.

به گفته رئیس دولت تدبیر و امید، این سخن اگر در سال ۵۵ و ۵۶ به کسی می‌گفتیم؛ تعجب می‌کرد. کسی فکر نمی‌کرد در سال ۵۷ به ویژه بعد از نماز عید فطر این موج شکل بگیرد. سرعت انقلاب آنچنان بود که به شاه و رژیم مهلت تصمیم‌گیری نمی‌داد. تا او می‌آمد در موردی فکر کند، موج دیگر شکل می‌گرفت.

روحانی با بیان اینکه خداوند کاری کرد که نشان داد منطق و کلام بر شمشیر پیروز است، خاطرنشان کرد: دشمنان ما شمشیر، سلاح و امکانات سیاسی داشت اما سلاح امام کلام و منطق بود که با این سلاح بر شمشیر و قدرت نظامی پیروز شد. امام از درون رژیم سربازگیری کرد. آن کسی که در شورای سلطنت بود، به پاریس آمد و درخدمت امام از مقامش استعفا داد.

وی افزود: وقتی امام دستور داد که سربازان از پادگان‌ها فرار کنند، آنها از درون فرو ریختند. چرا شاه فرار کرد؟ شاه حادثه لویزان را در عاشورا دید. شاه تزلزل را در درون دولت خودش دید. امام پایه‌های حکومت استبدادی را لرزاند و طوفانی را ایجاد کرد که دنیا فکر نمی‌کرد.

رییس‌جمهوری با اشاره به مطالب مطبوعات در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: شما اگر مطبوعات آن زمان را نگاه کنید، همه انگشت به دهان و حیرت‌زده بودند و می‌گویند اصلا نمی‌دانستیم سازماندهی به نام هیات‌ها، مساجد و حسینیه‌ها وجود دارد و یک نوار با تلفن از پاریس منتقل می‌شود و چند ساعت بعد در کل کشور شنیده می‌شود. امام کار عظیم و بزرگی انجام شد و مردم با خلوص، فداکاری و ایثار به صحنه آمدند و این انقلاب را به پیروزی رسانند. ما به ملت ایران، فرهنگ اسلام، انقلاب اسلامی و به امام‌مان افتخار می‌کنیم که توانست این حرکت عظیم و بزرگ را در تاریخ رقم بزند.

روحانی افزود: امام به یک رهبر دنیا تلفن نکرد که ما به‌حق هستیم و شما به ما کمک کنید. امام (ره) به یک رهبر دنیا نامه ننوشت که شما به ما کمک کنید. وقتی در پاریس هم با امام (ره) مصاحبه می‌کردند و من آن خبرنگاران را به خاطر دارم که می‌گفت اگر شما نیاز به اسلحه داشته باشید از چه کشوری اسلحه می‌آورید از سوریه یا از لیبی.

وی خاطرنشان کرد: امام فرمود ما نیاز به اسلحه نداریم مردم ما پیروز می‌شوند. اگر بر فرض روزی نیاز به سلاح داشتیم از انبارهای اسلحه شاه. امام (ره) این را در پاریس گفت. امام با این روح مطمئن و با این اراده آهنین آمد و با آن نظام مستبد و کهنه و پوسیده متکی به قدرت‌های بزرگ را به هم ریخته و مردم را آزاد کرد.

رییس جمهوری یادآور شد: ما به انقلاب اسلامی افتخار می‌کنیم و البته باید انقلاب را مراقبت کنیم تا در مسیر خودش و در خط امام و در مسیر حق خود و در مسیر اخلاق باشند و نگذاریم یک وقتی کسانی بخواهند انقلاب ما را منحرف کنند و همه در کنار هم بتوانیم این انقلاب را به پیروزی نهایی برسانیم همه هدف‌هایی که انقلاب ما داشت.

رییس دولت دوازدهم با اشاره به فرایند بررسی لایحه بودجه در مجلس و رد گزارش کمیسیون تلفیق در روز گذشته گفت: ما طبق زمان و قانون حتی یکی دو روز هم زودتر بودجه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کردیم.

روحانی افزود: من مردم را گواه می‌گیرم که امسال مانند همه سال‌ها و بلکه بیشتر چون ما در ستاد اقتصادی دولت چندین هفته جلساتمان را به بودجه اختصاص دادیم و واقعاً دولت در حد توان بهترین بودجه‌ای را که می توانست تهیه و تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

وی بیان کرد: توقع ما این بود که این بودجه روند خود را طی کند به تصویب برسد و مردم از مقررات این بودجه بهره‌مند شوند. اینکه نمایندگان مجلس بودجه‌ای را تصویب یا رد کنند حق آنهاست ما نمی‌توانیم در این جا بگویم که اگر ما لایحه‌ای را به مجلس دادیم آنها موظف هستند تصویب کنند. هر چه نظر خود آنهاست و طبق نظر آنها عمل خواهد شد.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: اما در این بودجه دو ماه حرف‌هایی زده شد، مصاحبه‌هایی انجام شد، وعده‌هایی داده شد، تخریب‌های صورت گرفت که مورد انتظار ما نبود. حالا اگر یک رسانه‌ای این کار را انجام داده است مورد انتظار ما نبود، اگر یک نماینده‌ای جمله‌ای را بیان کرده مورد انتظار ما نبود.

رییس دولت تدبیر وامید گفت: ما واقعا در این بودجه زحمت کشیدیم و می‌خواستیم این بودجه در کمیسیون‌های مجلس و در کمیسیون تلفیق و در صحن علنی کامل‌تر شود. ما که یک بودجه‌ای را تهیه می‌کنیم ممکن است یک جاهایی هم نقص داشته باشد.اما متاسفانه آن اهدافی که ما در بودجه داشتیم آن اهداف مورد توجه نمایندگان در کمیسیون تلفیق قرار نگرفت.

وی اظهار کرد: هدف ما این بود که ارزش پول ملی را بالا ببریم، ما می‌خواستیم کاری کنیم که اگر سال آینده دلار ما ۱۵ هزار تومان، ۱۶ هزار تومان، ۱۴ هزار تومان یا ۱۲ هزار تومان شد، بودجه ما لنگ نشود. اگر شما بودجه را بر مبنای ارز 17 هزار و 500 تومان ببندی، اگر قیمت ارز پایین آمد چه کار می‌کنید؟ چه چگونه اداره می‌کنید؟ این می‌شود موهوم و یک درآمدی که واقعی نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حسن روحانی لایحه بودجه سال 1400 دولت روحانی تحریم مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی رییس جمهوری هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۳۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در دوره حاضر که مملو از پیشرفت‌ها و اتفاقات مختلف است، یک روحانی شاید نتواند به شیوه‌های سنتی گذشته در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد موفق عمل کند؛ بنابراین روحانی‌ها باید با ذائقه شناسی و برگزاری برنانه‌های مختلف فرهنگی و هنری و مخصوصا ورزشی اقدام به جذب این قشر کنند. کاری که چند سالی است، حجت‌الاسلام و المسلمین قربان حسین‌نژاد، در شهرستان‌های مختلف استان آذربایجان غربی در حال انجام است.

حجت الاسلام و المسلمین قربان حسین‌نژاد، از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۷ بعنوان امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی هنری ثارالله مسجد جامع نازک علیای پلدشت فعالیت داشته که در طول این مدت با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و برگزاری مسابقات ورزشی و راه اندازی اُردو‌های سیاحتی و زیارتی توانسته است گام‌های موثری را در جذب جوانان و نوجوانان به سمت مسجد و کانون بردارد.

سپس ازسال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۱ به‌عنوان امام جماعت و مسئول پایگاه بسیج مسجد امام هادی (ع) ارومیه ادامه فعالیت نموده و از تابستان ۱۴۰۱ تاکنون نیز به‌عنوان امام جماعت، مدیر کانون المهدی (عج) و نیز مسئول پایگاه بسیج مسجد طوبی ارومیه فعالیت‌های فرهنگی هنری و ورزشی خود را پیگیر بوده که با استقبال خوب جوانان و نوجوانان توانسته توفیقات روزافزونی را دراین عرصه‌ها کسب کند.

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند