Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-06@09:41:28 GMT

آسیبی که اضافه وزن به مغز وارد می کند

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۴۰۸۳

همیشه درباره تاثیر اضافه وزن بر بروز بیماری‌های مزمن مانند دیابت و مشکلات قلبی عروقی گفته ایم اما جالب است بدانید که اضافه وزن بر بروز و تشدید بیماری‌های مغزی هم موثر استآلزایمر از دسته بیماری‌هایی است که هنوز هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد و بنابراین محققان بیشتر تاکید بر موارد پیشگیری از بروز این بیماری را دارند و یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری، جلوگیری از چاقی و اضافه وزن است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

،البته توصیه اکید کارشناسان این است که همه این موارد باید در سنین جوانی و نه حتی در میان سالی انجام شود . ادامه مطلب را در این باره مطالعه کنید:

اضافه وزن در جوانی زمینه ساز آلزایمر

مطالعه تصویربرداری عصبی نشان داد که چاقی به آسیب پذیری بافت عصبی کمک می‌کند، این در حالی است که حفظ وزن به حفظ ساختار مغز کمک می‌کند. همچنین اضافه وزن در اواسط عمر فرد، می‌تواند بر سلامت مغز در سنین بالاتر تاثیر داشته باشد.

این بیماری غالبا در افراد بالای ۶۵ سال دیده می شود .پروفسور آنالنا ونیری از انستیتوی علوم اعصاب دانشگاه شفیلد و مرکز تحقیقات زیست پزشکی شفیلد گفت: «تصور می‌شود بیش از ۵۰ میلیون نفر با بیماری آلزایمر زندگی می‌کنند و تلاش تحقیقاتی، هنوز به درمانی برای این بیماری بی رحم دست نیافته است.با اتخاذ عادت سالم زندگی مانند حفظ کالری و ورزش منظم می توان عملکرد مغز رابهبود بخشید. پیشگیری نقش مهمی در مبارزه با بیماری دارد.

این مطالعه نمی‌گوید که چاقی باعث آلزایمر می‌شود؛ بلکه بر این نکته مهم تاکید دارد که اضافه وزن بر سلامت مغز تاثیر می گذارد و باعث تشدید بیماری می‌شود.»

نتایج شواهد

دانشمندان شواهد قانع کننده ای ارائه می دهند که نشان می دهد چاقی باعث کاهش جریان خون در مغز می شود که به نوبه خود به کوچک شدن مغز و ترویج بیماری آلزایمر منجر می شود.این یک پیشرفت بزرگ است زیرا به طور مستقیم نحوه واکنش مغز به بدن ما را نشان می دهد.

کمین بیماری‌ها از سال‌ها قبل

بیماری‌هایی که باعث آلزایمر می‌شوند، سال‌ها در کمین هستند تا به محض کامل شدن فاکتورهای بروز بیماری خودشان را نشان دهند و از جمله فاکتورهای تشدید کننده این بیماری، اضافه وزن و چاقی است ؛ بنابراین انتظار برای کاهش وزن در ۶۰ سالگی بسیار دیر است و ما باید در جوانی و حتی نوجوانی به فکر سلامت مغز و جلوگیری از این بیماری‌ها باشیم.

محققان دانشگاه شفیلد و دانشگاه فنلاند شرقی تصاویر مختلف مغز را مقایسه و تفاوت در غلظت‌های بافت‌های مغز را اندازه گیری کردند تا حجم ماده خاکستری را که در هنگام شروع آلزایمر از بین می‌رود، ارزیابی کنند،این ارزیابی نشان داد که چاقی ممکن است به آسیب پذیری عصبی افراد از نظر شناختی کمک کند.

کاهش وزن در بیماران آلزایمری

کاهش وزن معمولا یکی از اولین علایم در مراحل اولیه بیماری آلزایمر است، زیرا افراد فراموش می‌کنند که غذا بخورند یا به جای غذا، میان وعده‌های خود مانند بیسکویت را استفاده می‌کنند.

وزن سالم و حفظ ساختار مغز

حفظ وزن سالم می‌تواند به حفظ ساختار مغز در افرادی که قبلا دچار بیماری زوال عقل خفیف در بیماری آلزایمر شدند، کمک کند. برخلاف دیگر بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی عروقی یا دیابت، مردم اغلب درباره اهمیت تغذیه در رابطه با شرایط عصبی فکر نمی‌کنند، اما این یافته‌ها نشان می‌دهد که وزن سالم می‌تواند به حفظ ساختار مغز کمک کند.

سلامت نیوز

برچسب ها: اضافه وزن ، بیماری ، مغز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MOE

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: اضافه وزن بیماری مغز بیماری آلزایمر اضافه وزن بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس اصلاحیه مصوبه هیأت وزیران برنج و روغن خام به لیست کالاهای مشمول دریافت ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی اضافه شد.

بیشتر بخوانید: قیمت برنج ایرانی ۹ درصد کاهش یافت

در فهرست قبلی دانه‌های روغنی مَشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی بود اما روغن خام در این لیست قرار نداشت که با اصلاحیه صورت گرفته به همراه برنج به این لیست اضافه شد.

کد خبر: 1229615 برچسب‌ها ارز

دیگر خبرها

  • بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی
  • بهترین روش برای جلوگیری از آلزایمر (فیلم)
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • هوش مصنوعی رابطه بین روده و آلزایمر را کشف کرد!
  • با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید
  • روشی برای جلوگیری از آلزایمر + فیلم
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: ارتباط بین روده و مغز!
  • شبکه خبر دو هک نشده است/ تکذیب اضافه شدن صوت خارجی به سیگنال
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: کاوش در ارتباط بین روده و مغز!