Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به رشد ۱۱۲ درصدی متقاضی واگذاری زمین واحدهای صنعتی در کشور گفت: تا پایان سال صنعت رشد ۶ درصدی خواهد داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شهرکرد ، علی رسولیان صبح امروز در نشست با مسئولان استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت صنعت در تحریم‌های اقتصادی، اظهار داشت: تا پایان امسال رشد تولید و صنعت در بخش صنایع کوچک به 6 درصد خواهد رسید و در واگذاری زمین برای ایجاد واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور 112 درصد رشد داشت که این موضوع بیانگر تمایل به سرمایه‌گذاری است و باید حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طرح‌های دهه فجر افزود: در دهه فجر امسال در کشور بالغ بر ٤00 پروژه با 28 هزار میلیارد تومان هزینه در بخش شهرک‌های صنعتی خصوصی آماده بهره‌برداری است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه همزمان با چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هزار میلیارد تومان طرح زیرساختی شهرک‌های صنعتی در سراسر کشور آماده بهره‌برداری است، بیان داشت: برای تکمیل و بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصادی در چهارمحال و بختیاری آمادگی همکاری داریم.

رسولیان با اشاره به اینکه احیای مسئولیت‌های اجتماعی در برنامه راهبردی وزارت صمت از قبل وجود داشت، تصریح کرد: از سال 92 با ابلاغ طرح اقتصاد مقاومتی، مشارکت مردمی سرلوحه کار قرار گرفت و به صورت پایلوت در استان کرمان با استفاده از مشارکت مردم، ایجاد صندوق‌ و  همچنین مشارکت صنایع اقدامات بزرگی انجام و نرخ بیکاری نیز به 7 درصد رسید، این مدل در استان دیگری نیز اجرا و نتایج بسیار مطلوبی به ویژه در روستاها برجای گذاشت.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: اجرای این طرح سبب ارتباط موثر بین مردم و شرکت‌ها، مطالبه مردم از شرکت‌ها و جلوگیری از مهاجرت شد و با توجه به کاهش فشار بر دولت و ایجاد فضای مثبت همکاری بین مردم و بنگاه‌های اقتصادی آمادگی اجرای این الگو در همه استان‌های کشور را داریم، ائمه‌جماعات، مردم، بنگاه‌ها و دستگاه‌های مختلف باید همکاری لازم در این زمینه را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه حوزه صنعت در استان چهارمحال و بختیاری حدود 3.5 درصد رشد داشته و باید توجه بیشتری به توسعه صنایع کوچک شود، ادامه داد: توازن منطقه‌ای باید ایجاد و واحدهای صنعتی از زمان واگذاری زمین تا بهره‌برداری حمایت شوند که این امر در اولویت برنامه‌های سازمان صمت قرار دارد.

زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن مازندران تسهیل شود17 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در استان مازندران انجام شدسرمایه‌گذاری 2 هزار و 350 میلیاردی در حوزه صنعت و معدن سیستان و بلوچستان

رسولیان با اشاره به قیمت واگذاری زمین به متقاضیان، تشریح کرد: یکی از منابع درآمدی از فروش خدمات و ایجاد ارزش افزوده است که اگر صرف شهرک صنعتی شود باید طبق قانون به عنوان هزینه از متقاضی دریافت شود که در غیر این صورت دستگاه‌های نظارتی به روند مراحل واگذاری ایراد وارد خواهند کرد، باید از منابع و بودجه دولتی و شرکت‌های خدماتی منابع دریافت کنیم که موجب کاهش هزینه تمام‌شده زمین شود.

وی اضافه کرد: در وزارت صمت رویکرد اصلی ایجاد مشوق‌ برای سرمایه‌گذاری در مناطق دوردست و محروم  با اعمال تمایزهایی از جمله در تسهیلات و بودجه بین این مناطق و مناطق پیشرفته در راستای توازن منطقه‌ای است و در مجلس بودجه خوبی برای زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی لحاظ شده بود که کلیات بودجه رد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان داشت: تفویض اختیار مدیران استان‌ها بیشتر خواهد شد و دستورالعمل‌ها و اساسنامه صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در حال اصلاح است، همچنین باید از ظرفیت اصناف تولیدی در راستای اشتغالزایی استفاده شود و کارگاه‌های کوچک و شرکت‌های دانش‌بنیان جنب شهرک‌های صنعتی فعال و حمایت شوند، برای ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی خصوصی نیز درخواست کردیم تغییر کاربری اراضی رایگان انجام شود که باید با نظارت توسعه یابد چراکه بخش خصوصی بهتر و ارزانتر کار انجام می‌دهد.

رسولیان یادآور شد: به دنبال اخذ امتیازات قانونی برای شرکت‌های مشارکت‌کننده هستیم و در استان چهارمحال و بختیاری دو شرکت‌ مالت‌جو و قند چهارمحال برای این طرح همکاری می‌کنند که امید است این اقدام توسعه یابد.

انتهای پیام/7540/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری شهرک های صنعتی واحدهای صنعتی واگذاری زمین سرمایه گذاری بهره برداری صنایع کوچک شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر امام جمعه بندرعباس حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده با اشاره به روز ملی خلیج‌فارس، اظهار کرد: استقلال، امنیت و راهبرد امنیتی ایران عزیز امروز در پرتو نام بزرگ خلیج‌فارس شکل می‌گیرد.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) که فردی علم دوست هستند بارها فرموده‌اند که: «تا نفس دارم از جامعه نخبگانی حمایت خواهم کرد.» امروز هم اگر می‌بینید کشور ما در عرصه‌های علمی دارای جایگاه خوبی است به خاطر حمایت‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف خطاب به مسئولین مختلف کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که در سطح جهان رتبه ۱۶ عرصه تحقیقات و پژوهش را داریم، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه جایگاه اول تحقیقات و پژوهش را دارد اما این مهم کشور را قانع و راضی نمی‌کند؛ بلکه تلاش نخبگان باید به‌گونه‌ای باشد که این تحقیقات و پژوهش به سمت تولید ثروت برود.

حجت‌الاسلام والسلمین عبادی‌زاده عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان را باید به صورت هدفمند و متناسب با نیاز و ظرفیت‌های منطقه توسعه داد و دولت باید در این مسیر حمایت ویژه را در دستور کار قرار دهد.

وی ضمن طرح ایده راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در دل شهرک‌های صنعتی هرمزگان، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم باید به صورت جدی برای رشد و توسعه شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان اهتمام داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به لزوم برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های موضوعی اختراعات در سال‌های آینده، تصریح کرد: جشنواره‌های تجاری‌سازی پژوهش و فناوری به صورت سالیانه و مستمر در استان هرمزگان برگزار شود تا صاحبان ثروت و ایده در کنار یکدیگر اتفاقات بزرگی رقم بزنند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با اشاره به پایین بودن قدرت رقابت محصولات صادراتی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند و سعی کنند چالش‌های موجود در بخش‌های بسته‌بندی، ارائه، بازاریابی و … در حوزه صادرات را برطرف کنند تا محصولات استان هرمزگان رقیب جدی محصولات کشورهای خارجی باشد.

وی، نخبگان و سرمایه‌گذاران را ۲ بال پیشرفت کشور دانست و عنوان کرد: اگر دولت سیزدهم به واسطه اهمیت علم و دانش در کنار مجوزهای که برای سرمایه‌گذاران صادر می‌شود، حضور نخبگان و پژوهشگران را به عنوان شرط تحقق مجوزها قرار دهند؛ تا صاحبان صنایع و معادن از حضور نخگبان در مجموعه خودشان به صورت جدی و نه به صورت نمادین استفاده کنند.

کد خبر 6093151

دیگر خبرها

  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال