Web Analytics Made Easy - Statcounter

به پیشنهاد وزارت نفت و با تصویب هیئت دولت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی مجاز شد با انجام فراخوان عمومی نسبت به سرمایه‌گذاری در طرح‌ تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی در منطقه اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه اقدام کند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، در نشست امروز (چهارشنبه، ۱۵ بهمن‌ماه) هیئت وزیران که به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری برگزار شد، اجرای طرح تولید پروپیلن از گاز طبیعی در منطقه اسلام‌آباد غرب کرمانشاه به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مصوبه که به پیشنهاد وزارت نفت اجرایی می‌شود، شرکت ملی صنایع پتروشیمی مجاز خواهد بود با انجام فراخوان عمومی نسبت به سرمایه‌گذاری در طرح‌ تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی در منطقه اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه اقدام کند.

در این طرح که قرار است با ظرفیت تولید سالانه محصولات نهایی ۲۳۵ هزار تن متانول، ۱۲۰ هزار تن پلی‌پروپیلن، ۴۶ هزار تن بنزین پیرولیز و ۱۰ هزار تن گاز مایع اجرا شود، سهم شرکت یاد شده در سرمایه‌گذاری فوق، ظرف سه سال پس از دریافت پروانه بهره‌برداری به بخش غیردولتی واگذار می‌شود، همچنین آب مورد نیاز این طرح از سوی وزارت نیرو تأمین می‌شود.

هیئت وزیران همچنین به منظور بهبود شرایط سطوح پروازی شمالی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، با اجرای پروژه تکمیل، راه‌اندازی، اجاره و انتقال پروژه اصلاح استریپ‌ها و بهسازی سطوح فوق به مسئولیت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) (به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی) موافقت کرد.

این پروژه با برآورد تقریبی ۸۷۶ میلیارد ریال از طریق مشارکت بانک‌ها و دیگر منابع مالی و پولی کشور طی انعقاد قراردادی به سهامداری شرکت مهندسی و توسعه نفت و گاز محمدیان که از طریق مذاکره رقابتی انتخاب شده است، اجرا می‌شود.

مطابق این تصمیم، شرکت طرف قرارداد عهده‌دار تأمین حدود ۷۱۳ میلیارد ریال از منابع مالی مورد نیاز برای ساخت و تکمیل این پروژه تا مرحله راه‌اندازی کامل و تسویه حساب هزینه‌ها در قالب اجاره به شرط تملیک برای مدت یکسال است، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی نیز تأمین حدود ۱۶۳ میلیارد ریال از برآورد هزینه‌ها از محل منابع داخلی خود را تعهد می‌کند.

منبع: شانا

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهوری نشست هیئت دولت پروپیلن از گاز اسلام آباد غرب پلی پروپیلن هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام‌گذاری یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به نام ایران

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، پس از دیدار روسای جمهور ایران و پاکستان، از لوح یادبود نام‌گذاری یکی از خیابان‌های اصلی و بزرگ شهر اسلام‌آباد به‌نام «ایران» رونمایی شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان
یوسف رضا گیلانی رئیس مجلس سنای پاکستان
نادر بلوچ شهروند پاکستانی

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • چرا گاز ایران به پاکستان نرسید؟
  • نام‌گذاری یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به نام ایران