Web Analytics Made Easy - Statcounter

این آیین با حضور آیت‌الله مرتضی مقتدایی رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، بهراسم سرمست استاندار و مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم ترتیب یافت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده سابق ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد محمدی گلپایگانی و آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در این آیین سخنرانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری نیز در پیامی که توسط علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت قرائت شد، نکوداشت پژوهشگران دینی بسان آیت‌الله محمدی ری‌شهری را بزرگداشت علم، تلاش، معنویت و تقوا عنوان کرد.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در ابتدای این آیین، اخلاق‌مداری آیت‌الله ری‌شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: در بعثه رهبر معظم انقلاب اخلاق و اخلاص وی را با تمام وجود حس می‌کردیم؛ رعایت حقوق زائر، اسراف نشدن بیت‌المال و مواردی از این دست از محسنات اخلاقی او بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالفتاح نواب به مطالعات بسیار آیت‌الله ری‌شهری اشاره و اضافه کرد: بازمهندسی برنامه‌ها در بعثه رهبری از فعالیت‌های آیت‌الله ری‌شهری بود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این آیین درباره افق دور آیت‌الله ری‌شهری، گفت: افق دور آیت‌الله ری‌شهری این است که از قم تمام علوم به تمام زبان‌ها به سراسر جهان منتشر شود.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری وضعیت زائران و دیپلماسی فعال آیت‌الله ری‌شهری در زمان نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت را مورد توجه قرار داد و افزود: تبادل تجربه، ایجاد ارتباط برای انجام یک حج واقعی و مطلوب و برگزاری دعای کمیل و برائت پافشاری می‌کرد؛ وی وزنه‌ای برای جامعه حوزوی و انقلابی ما و چهره‌ای شناخته شده است و چهره ماندگار حوزه و «کلینی عصر ما» است.

در بخش دیگر این آیین، نماینده سابق ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: آیت‌الله ری‌شهری با کسانی که نظام و رهبری را قبول داشتند، ارتباط داشت و همین دو را خط قرمز خود می‌دانست؛ بنابراین وی از ظرفیت‌های همه استفاده می‌کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی قاضی عسکر به حساسیت آیت‌الله ری‌شهری نسبت به مسائل مالی اشاره و اضافه کرد: وی حقوقی که بعد از انقلاب گرفته بود را در پایان کار خود به بیت‌المال برگرداند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد محمدی گلپایگانی نیز در توصیف شخصیت علمی آیت‌الله ری‌شهری، گفت: کارهای بسیاری در حوزه حدیث‌پژوهشی صورت گرفته است؛ اما آیت‌الله ری‌شهری در علوم حدیث جریانی ایجاد کرده است.

همچنین آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز در این آیین بیان کرد: در وصیت خود نوشته‌ام کار حدیث ادامه پیدا کند و معتقد هستم که حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) در زمان ما ظهور کنند و پرچم انقلاب اسلامی از دست مقام معظم رهبری به امام عصر(عج) تحویل داده شود.

در بخش پایانی این آیین، از آثار آیت‌الله محمدی ری‌شهری رونمایی و هدیه‌ای به این عالم تقدیم شد.

برچسب‌ها حوزه علميه محمد محمدی ری شهری قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه قم حوزه علميه قم اخبار کنکور ولی فقیه در امور حج و زیارت حجت الاسلام والمسلمین آیت الله ری شهری محمدی ری شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان

شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی یکی از مبلغان و علمای برجسته در جهاد تبیین که خدمات بسیاری در سنگر‌های مختلف ارائه کرد.

امامت جمعه بابلسر، امامت جمعه سیستان و بلوچستان، مسئولیت نهاد رهبری در آموزش عالی مازندران و گلستان، استاد حوزه و دانشگاه، عضویت در هیأت امنای دانشگاه سیستان و بلوچستان، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، مسئولیت هیأت امنای دانشکده علوم قرآن زاهدان، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان، مازندران و گلستان، عضویت در هیأت امنای دریانوردی چابهارونماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان از مسئولیت‌ها و خدمات ارزشمند شهید آیت الله شیخ عباسعلی سلیمانی در دوران زندگی ۷۶ ساله اش بود.

آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۲ در بابلسر به شهادت رسید.

روایت زینب دیوارگر از شهید آیت الله سلیمانی در نخستین سالگر شهادت این مجاهد انقلابی؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • رییس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • رئیس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • آیین زورخانه ای به مناسبت اولین سالگرد نکوداشت پهلوان بهمن ضیایی
  • همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج برگزار شد
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان