Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:10:21 GMT

نگاه سیاسی به مسائل مربوط به فضای مجازی وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۹۴۴۳

نگاه سیاسی به مسائل مربوط به فضای مجازی وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم معین بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات به معنای فیلترینگ و قطع ارتباط با خارج از کشور نیست، گفت: مهم‌ترین دلیل عدم تکمیل و بهره‌برداری از شبکه ملی اطلاعات نبود اراده است.

وی افزود: در جایی که مردم ایران نیاز به پشتبانی دارند بسیج و سپاه به عنوان تشکیلات و پاسداران انقلاب اسلامی وارد شده و به وظایف خود عمل خواهد کرد، چرا که سپاه و بسیج فراجناحی عمل می‌کند هر چند به فکر حل سیستماتیک مشکلات هم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج، افزود: در این حوزه نه تنها دغدغه‌ای وجود ندارد، بلکه مغلطه، موضع‌گیری و تقابل هم انجام می‌شود به طوری در صحبت‌ها کلمات را طوری در کنار هم قرار می‌دهند که نگرانی ناشی از فیلترینگ و یا محدودیت دسترسی به وجود می‌آورد.

معین ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات به معنی عدم استفاده از پلتفرم خارجی و یا اینکه این شبکه معنای محدود کردن دسترسی به فضای مجازی نیست و این صحبت‌ها نوعی فریب مردم محسوب می‌شود.

مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج، گفت: شبکه ملی اطلاعات به لحاظ زیرساخت، دانش داخلی برای تکمیل و همچنین توسعه حوزه نرم‌افزاری و محتوا کمبودی وجود ندارد، اظهار کرد: باید گفت که ظرفیت‌های موجود در این حوزه در اختیار خارجی‌ها قرار گرفته است.

معین با بیان اینکه مهم‌ترین دلیل تکمیل نکردن و بهره‌برداری نشدن از شبکه ملی اطلاعات نبود اراده و دغدغه در این حوزه است، افزود: توجه و ارتقای سواد رسانه‌های در کشور ما متولی ندارد و این حوزه در کشور ما قانونی نداشته و ندارد.

وی ادامه داد: در این حوزه نه تنها دغدغه‌ای وجود ندارد، بلکه مغلطه، موضع‌گیری و تقابل هم انجام می‌شود به طوری در صحبت‌ها کلمات را طوری در کنار هم قرار می‌دهند که نگرانی ناشی از فیلترینگ و یا محدودیت دسترسی به وجود می‌آورد.

مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج، با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات بر خلاف فرمایشات مسئولان مربوطه امنیت شغلی فعالان در این حوزه را تضمین می‌کند، گفت: چرا که منبع فعلی این فعالیت‌ها در حال حاضر در خارج از کشور است و به طور مثال می‌توان سوال کرد که وقتی وزیر ارتباطات درباره انتشار و حذف پست‌ها توانی ندارد چطور می‌تواند در مورد امنیت شغلی دیگران با پلتفرم‌های خارجی صحبت کند.

معین افزود: همه پلفترم‌ها برای فعالیت در کشورهای دیگر باید حداقل قوانین را پذیرفته و نماینده مستقر در راستای پذیرش مسئولیت داشته باشد و حفظ داده‌ها در محدوده کشورها هم از دیگر نکات فعالیت در این حیطه است.

وی با بیان اینکه مشخص شدن هویت از مهم‌ترین شاخص‌های فعالیت در فضای مجازی است و هر انسانی باید با هویت مشخص در این فضا فعالیت کند، گفت: در کشور ما اراده‌ای برای کار وجود ندارد و سوال این جاست وقتی قوانین حداقلی ما پذیرفته نمی‌شود، چرا باید به آن‌ها اجازه فعالیت داده شود.

مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج، گفت: پلتفرم‌های فعال در همه کشورهای میزبان نماینده مستقر دارند و معنی ندارد که اگر قوانین کشور میزبان را نپذیرند اجازه فعالیت داده شود.

معین افزود: پذیرفتن حداقلی قوانین کشور ما منجر به فعالیت آزادانه پلتفرم‌های خارجی خواهد شد و باید پذیرفت که مگر قرار است چه فعالیتی بکنند که حاضر به پذیرش مسؤولیت نیستند.

مسئول با بیان اینکه قرارگاه فضای مجازی بسیج، سوءمدیریت عامل بروز مشکلات در حوزه فضای مجازی است، گفت: مدیریت این فضا نیاز به آگاهی و اقدام به‌هنگام دارد و کشور ما در این حوزه عقب‌ماندگی دارد، در حالی که ابلاغ فرمان مقام معظم رهبری مربوط به شبکه ملی اطلاعات ۱۷ تا ۱۸ سال پیش انجام شده و قرار بود در چند سال تدوین و عملیاتی شود.

معین با بیان اینکه نگاه سیاسی به مسائل مربوط به فضای مجازی موجب بی‌اعتنایی مسئولان مربوطه به این مهم شده و واقع در این حوزه دوگانه سازی دیدگاه روی داده است، افزود: بسیج تشکیلات انقلاب اسلامی و بزرگ‌ترین سازمان مردم نهاد در دنیا است و باید در خلاءها وارد شود، ادامه داد: بسیج نهضت سواد رسانه‌ای را در کشور راه‌اندازی کرده و در صدد است آن را توسعه دهد.

کد خبر 5138489

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری فضای مجازی مسلم معین بسیج دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه گرگان انقلاب اسلامی ایران بوشهر شهرستان کرج آمار کرونا شیراز شهرکرد عکس استانها جشنواره فیلم فجر افتتاح طرح عمرانی مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج شبکه ملی اطلاعات وجود ندارد کشور ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۹۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، مجلس یازدهم در حوزه اقتصادی آنچنان که ادعا می‌کرد توانست عمل کند؟ و حالا که مشکلات اقتصادی در کشور به عنوان یک امر واقع وجود دارد باید بررسی کرد که وظیفه مجلس بعد برای رفع مشکلات موجود چیست؟

مهرداد لاهوتی، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «مجلس یک وظیفه قانون‌گذاری دارد و یک وظیفه نظارتی. مجلس یازدهم اولویت‌های اقتصادی و مشخصا رفع مشکلات اقتصادی را در قانون‌گذاری‌اش قرار نداد و طرح‌ها و لوایحی را بررسی کرد که خیلی از آنها ضرورتی نداشت. در واقع مجلس یازدهم در اولویت‌بندی مسائل مهم کشور ضعیف عمل کرد و حالا مجلس دوازدهم باید در حوزه اولویت‌بندی مسائل به بهترین شکل عمل کند. در حوزه نظارتی هم مجلس کنونی نتوانست از اختیارات خود به بهترین شکل استفاده کند».

او ادامه داد: «تمرکز مجلس آینده باید بر موضوع اقتصاد و اصلاح‌ ساختارهای اقتصادی باشد. اکنون مشکلاتی در کشور وجود دارد که اگر به آنها توجه نشود، از حالت چالش به ابرچالش تبدیل می‌شوند مثلا موضوع ناترازی‌هایی که در بانک‌ها داریم یکی از آنهاست و اگر به این موضوع توجه نکنیم تبدیل به بحران می‌شود».

این منتخب مجلس دوازهم همچنین بیان کرد: «واقعیت این است که باید ناترازی‌های بانک‌ها حل شود. ما در حوزه انرژی هم ناترازی‌های زیادی داریم. افزایش قیمت بنزین راهکار رفع ناترازی نیست بلکه باید خودروهای فرسوده را با خودروهای جدید جایگزین کنیم، باید سوخت مدیریت شود و... در صندوق‌های بازنشستگی هم ناترازی هست. در مجموع من تصور می‌کنم مهم‌ترین اولویت مجلس آینده باید رفع ناترازی‌ها باشد».

لاهوتی در پایان گفت: «نکته آخر هم این است که مجلس آینده باید فکری به حال موضوع فرونشست هم بکند زیرا ما دومین کشوری هستیم که دچار بحران فرونشست هستیم به این دلیل بخش زیادی از منابع زیرزمینی آب را استفاده کرده‌ایم».

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم