Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، رضوانه میرزا دباغ فرزند مرضیه حدیدچی دباغ مبارز انقلابی در برنامه یه روز تازه گفت: منظومه فکر امام خمینی(ره) دارای خصوصیات کامل یک مکتب فکری اجتماعی و سیاسی است و این منظومه مبتنی بر جهان‌بینی توحید است و همه فعالیت‌های ایشان مبتنی بر توحید بود و توحید زیربنای اصلی تفکرات اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خصوصیت دیگر این منظومه به روز بودنش است که مسائل مورد ابتلای جوامع بشری و جامعه ایرانی را مطرح می‌کردند و این مسائل را در کتاب امام انقلاب که کتاب پنجم سیر مطالعاتی تبیین منظومه مقام معظم رهبری است، مشاهده می‌کنیم. مادر در هر خانواده سکان‌دار خانواده است و مادرم الگو خود را خانم حضرت زهرا(س) می‌دانستند و امام خمینی(ره) را به عنوان مرجع خود انتخاب کردند.

میرزا دباغ اظهار داشت: نقش پدر و مادر مرضیه حدیدچی نیز حائز اهمیت است. در دوران جنگ جهانی دوم که متفقین در همدان حضور داشتند، مادر از سربازان شکلات و بیسکویت می‌گرفت و به کودکان می‌داد و در اصل مادر از خود جسارت نشان می‌داد اما زمانی که این خبر به پدربزرگم می‌رسد، مادرم را توبیخ کرد که چرا این کار را می‌کند. پدربزرگ می‌گوید اینها به دنبال نرم شدن دل‌های مردم نسبت به دشمن هستند و این نکته در ذهن جست‌وجوگر مرضیه دباغ می‌ماند و در زمانی که مادر زندگی زناشویی‌شان را تشکیل می‌دهد، پدرم نقش اساسی را در سرنوشت و تغییر و دگرگونی مادر ایفا می‌کند.

وی که خود نیز همچون مادر بزرگوارشان طعم تلخ زندان و شکنجه‌های کمیته مشترک ضدخرابکاری ساواک را تجربه کرده افزود: مرضیه دباغ هشت فرزند دارد که در زمان دستگیری فرزند بزرگ خانواده 15 ساله و فرزند کوچک 3 ساله بود. مادرم بر خلاف مادران امروزی که با دو فرزند مدعی هستند که به هیچ کار نمی‌رسند پیش از دستگیری در محضر استاد خود فعال بودند و این توانمندی را خدا به مرضیه دباغ داده بود و روزبه‌روز ورزیده‌تر شد. برنامه‌ریزی، تدبیر و اقتدارش را شاهد هستیم و نباید تنها از واژه مبارز برای او استفاده کنیم. او در مهد تربیت استاد بزرگوارش شهید سعیدی قرار داشت و به فرزندان بزرگتر خود که در سن 8 یا 9 سال بودند، قرآن و نهج‌البلاغه را آموزش می‌داد. محمدباقر موسوی‌همدانی مترجم تفسیرالمیزان برادر رضایی پدر من بود و از او می‌خواهند به ما درس خداشناسی بدهد و نقش روحانیت در زندگی ما پررنگ بود. البته این روند فقط برای ما نبود و خانم‌هایی که در جلسات مادر شرکت می‌کردند نیز همراه با ما آموزش می‌دیدند.

فرزند مرضیه حدیدچی دباغ تأکید کرد: باید فکر کنیم که یک بانو، یک خانم، یک دختر و یک مادر هدفش چه هست؟ این انقلاب الگوی عینی و حقیقی داشت و به تبعیت از قرآن طرح‌ریزی شده بود تا اجرایی و حکومتی شود. در قواعد این انقلاب آمده که هر مادری تکلیفی جز فرزندپروری ندارد اما باید در اجتماع هم نقش‌آفرینی مناسبی داشته باشند. مادرم همین صفات را داشت و با دارا بودن هشت فرزند وظایف انقلابی خود را نیز دنبال می‌کرد تا جایی که او را  مادر انقلاب نام نهادند و امام خمینی(ره) این صفت را به ایشان دادند و در عین حال نیز او را خواهر طاهره می‌خواندند. اینطور می‌توان خلاصه کرد که از نظر دیدگاه انقلاب خانم‌ها باید خودشان را باور کنند.


میرزا دباغ در پایان گفت: پدرم مشفق مادر بودند و در یک‌زمانی به دلیل تعداد زیاد فرزندان از مادر می‌خواهند که به کلاس‌ها نروند و مادر هم اطاعت می‌کنند اما شهید سعیدی پیگیری می‌کنند و شهید سعیدی می‌گوید، معامله پرسود است و چرا همکاری نمی‌کنید و اجازه بدهید خانم دباغ حاضر شوند و توفیقات او نصیب شما هم خواهد شد و از آن پس پدر مخالفتی با فعالیت‌های مادر نداشتند.
لازم به ذکر است، برنامه یه روز تازه در پایان این گفت‌وگو به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و مادر از رضوانه میرزا دباغ قدردانی کرد و هدیه‌ای به رسم یادگار تقدیم فرزند مرضیه حدیدچی دباغ کرد.

برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی توحید شهید خانواده مرضیه حدیدچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۰۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجازی: خوشحالم که در تیم پدرم حضور دارم

به گزارش "ورزش سه"، آتیلا حجازی سرپرست جدید استقلال در نخستین روز کاری خود و در محل تمرین آبی ها در کمپ مرحوم ناصر حجازی گفت: از هواداران بسیار خوب استقلال تشکر ویژه می‌کنم، نه به خاطر حضور امروزشان در محل تمرین بلکه به خاطر حمایت همه جانبه شان از ابتدای فصل. امیدوارم که در انتهای فصل، به موفقیتی که مد نظر همه هست، برسیم.

وی در مورد حضورش در استقلال و اینکه از قبل با او صحبتی در این خصوص شده بود یا نه، گفت: نمی‌توانم بگویم که از قبل صحبت کرده بودیم چون پیش از این زمزمه‌هایی مبنی بر آمدن من بود. با من تماس گرفته شد و با اینکه من در ایران نبودم، به تهران برگشتم. بالاخره حضور در استقلال که تیم محبوب و مورد علاقه دوران بچگی من و همچنین تیم پدر من است، بی‌درنگ دوست داشتم بتوانم به این باشگاه خدمت کنم هر چند که این خدمت کوچک باشد. خوشحالم که در این باشگاه حضور دارم.

سرپرست جدید آبی ها در مورد اینکه تغییرات مدیریتی در استقلال آن هم در فاصله ۵ هفته مانده به پایان مسابقات را چگونه ارزیابی می‌کند، پاسخ داد: من اصلاً نمی‌خواهم درباره گذشته صحبت کنم، دید ما رو به آینده است. جا دارد از تمام کسانی که برای استقلال زحمت کشیدند، تشکر شود. ما اکنون فقط به آرامش و تمرکز نیاز داریم، چون وضعیت برای ما حساس است. امیدوارم که بچه‌ها بتوانند با تمرکز بالا ادامه مسابقات را برگزار کنند.

حجازی در پاسخ به این سوال که باشگاه استقلال در خصوص مکان برگزاری هفته پایانی لیگ مقابل پیکان در ورزشگاه دستگردی چه تمهیداتی اندیشیده است، توضیح داد: فوتبال با تماشاگر زیبا است. اینکه در یک بازی تماشاگران حضور داشته باشند و در مسابقه دیگر آنها به استادیوم نیایند، نمی‌شود. آخرین بازی ما طبیعتاً حساس‌ترین مسابقه ما است و استقلال نیز باید از حضور تماشاگرانش بهره ببرد. حتی اگر میزبان بازی نباشیم، باید از حداقل حضور هواداران برخوردار باشیم. امیدوارم که تمهیداتی اندیشیده شود تا این اتفاق رخ بدهد.


تکمیل می شود...

دیگر خبرها

  • حجازی: خوشحالم که در تیم پدرم حضور دارم
  • مادر شهید اسحق مددی، به دیدار فرزند شهیدش شتافت
  • کودکان گمشده غزه؛ در حسرت دیدار پدر و مادر
  • دستگیری ۲ خواهر قاتل پدر در تهران
  • مادر روحانی شهید گیلانی به فرزند شهیدش پیوست
  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • شیطان با نقاب خواستگار
  • معلمی که برای نسل جوان جاذبه داشت
  • دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم ملی زنان
  • برگزاری اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال بانوان