Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: با مشارکت جهاد دانشگاهی طرح توانمندسازی زنان در استان اردبیل در حال اجراست.

فریبا محمدلو در آستانه میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن و ایام‌الله دهه فجر در مراسم تجلیل از بانوان برتر در اردبیل اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زنان ما در عرصه‌های مختلف حضوری چشمگیر داشتند که از جمله این عرصه‌ها می‌توان به حوزه علمی، تحقیقاتی و همچنین فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به نقش کلیدی زنان در توسعه استان و زیربخش‌های مختلف آن اشاره کرد و گفت: بانوان ما در کنار انجام رسالت همسرداری و فرزندپروری سعی کردند تا در عرصه‌های مختلف حضوری فعال و گسترده داشته و بستر یک تحول جدی را به وجود آورند.


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر پنج مدیرکل زن، هفت معاون مدیرکل، دو معاون فرماندار، 9 عضو شورای شهر، 34 نفر عضو شورای روستاها، 46 نفر دهیار از جامعه شریف بانوان هستند.
محمدلو افزود: در استان اردبیل 370 پزشک عمومی، 148 پزشک متخصص و 15 پزشک فوق تخصص از جامعه بانوان فعالیت می‌کنند و در قوه قضائیه نیز شاهد فعالیت چشمگیر بانوان هستیم که سه دادیار، سه مشاور قضایی، یک نفر قاضی شورای حل اختلاف و همچنین 10 وکیل از جامعه فرهیخته بانوان استان هستند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط خوبی برای بانوان در ورود به عرصه‌های مختلف به وجود آمده به طوریکه 37 درصد شاغلان دستگاه‌های اجرایی استان را بانوان تشکیل می‌دهند.
محمدلو به برنامه‌های محوری اداره بانوان و خانواده استانداری اشاره کرد و ادامه داد: ما در بحث اشتغال، سلامت، آموزش و همچنین محور اصلی برنامه‌ها حفظ بنیان خانواده، هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را انجام دادیم تا در کنار ارتقا نشاط و سلامت زنان به تحکیم بنیان خانواده نیز کمک کنیم.


وی اضافه کرد:‌ هر چند به صورت ستادی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های ما به مشاوران امور بانوان فرمانداری‌ها ابلاغ می‌شود ولی قطعا با نظارت و هماهنگی دفتر بانوان و خانواده استانداری طرح‌های مختلفی در حال اجراست که از جمله آن می‌توان به غربالگری سلامت زنان، توسعه ورزش همگانی و همچنین توانمندسازی بانوان در بخش‌های اقتصادی اشاره کرد که قطعا در تربیت نسل آینده تأثیرگذار هستند.


محمدلو بیان کرد: استقبال بانوان از این طرح‌ها به رغم شرایط کرونایی و محدودیت‌های ایجاد شده، بسیار مناسب و مطلوب بوده و در یک سال اخیر در حوزه‌های مختلف توانمندی بانوان را شاهد هستیم.
وی به شرایط کرونایی نیز اشاره کرد و ادامه داد: هر چند در مقطعی آمار ابتلای زنان خانه‌دار به کرونا بالا رفته بود اما با تشکیل کمیته بانوان ستاد کرونای استان سعی شد تا با آموزش زنان خانه‌دار از طریق فضای مجازی و گروه‌های متعدد در قالب سامانه‌های ادارات، آموزش و پیام‌رسانی را در دستور کار قرار دهیم تا آگاهی بانوان خانه‌دار در پیشگیری از این بیماری ارتقا پیدا کند.
محمدلو اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی اطلاعات و موارد آموزشی به صورت ناقص و دیرهنگام به اطلاع بانوان می‌رسد، ضرورت داشت تا ما در یک فضا و بستر مجازی اطلاع‌رسانی‌ها را انجام دهیم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ریشه‌کنی ویروس کرونا همتی جمعی انجام شود.


وی در ادامه سخنان خود به مشکلات زنان سرپرست خانوار و همچنین بد سرپرست و بی‌سرپرست اشاره کرد و گفت: با همکاری دستگاه‌های مختلف در استان آموزش و توانمندسازی زنان مورد توجه قرار گرفته که در این بین تولید محصولات و همچنین عرضه این محصولات به عنوان یک اساس و اصل در دستور کار بوده است.

راه‌اندازی مرکز توانمندسازی زنان در پارک بانوان اردبیل


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل به راه‌اندازی مرکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در پارک بانوان اردبیل اشاره کرد و افزود: در این زمینه شهرداری اردبیل یاریگر ما بوده تا ما بتوانیم بازارچه دائمی برای عرصه محصولات بانوان را در این فضا راه‌اندازی کرده و فروش این محصولات به توانمندسازی اقتصادی بانوان منجر شود.
محمدلو با قدردانی از جهاد دانشگاهی استان در انعقاد تفاهمنامه با دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برای اجرای طرح توانمندسازی زنان تصریح کرد: اجرای این طرح و اتصال این مجموعه‌ها به دستگاه‌های پیشران اقتصادی و مجموعه‌های تولیدی سبب شده تا درآمدزایی برای بانوان به ویژه زنان سرپرست خانوار ارتقا پیدا کند.


وی خاطر نشان کرد: حتی با اداره کل پست تفاهمنامه‌ای به امضا رساندیم تا ارسال و فروش این محصولات به صورت رایگان و در قالب مرسوله‌های پستی انجام شود تا در سایر مناطق کشور نیز شاهد استقبال بانوان از این محصولات باشیم.
محمدلو در مورد همت امور بانوان و خانواده استانداری برای آزادی زندانیان مادران و زنان گرفتار در حبس اضافه کرد: با همکاری ستاد دیه استان در سالروز میلاد امام علی (ع) جشن آزادی زندانیان زن با کمک بانوان خیر برگزار خواهد شد که امیدواریم همچنان مشارکت بانوان خیر و علاقمند را در این حوزه معنوی شاهد باشیم.


وی در ادامه بیان کرد: با شماره حساب اعلام شده از سوی ستاد دیه و همچنین مساعدت نهادها و دستگاه‌های انقلابی انتظار می‌رود در آستانه عید نوروز شاهد آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به ویژه از بین بانوان و زنان شریف باشیم.
محمدلو در مورد اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی و حمایت از طرح‌های ارائه شده در این زمینه ادامه داد: در سال جهش تولید و با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت تسهیلات برای صاحبان طرح‌های مشاغل خانگی در دستور کار قرار گرفته است.


وی فعالیت 61 صندوق اعتبارات خرد روستایی را یادآور شد و اظهار کرد: از طریق این صندوق‌ها پرداخت تسهیلات برای طرح‌های اجرایی در حال انجام است که زنان روستایی و عشایری بهتر و بیشتر می‌توانند در اجرای این طرح زمینه افزایش توان اقتصادی خانوار را بالا ببرند.
محمدلو به موضوع خشونت علیه بانوان اشاره کرد و گفت: در این زمینه با همکاری دادگستری استان و معاونت پیشگیری از جرایم طرح‌های خوبی در حال اجراست تا خشونت علیه بانوان و حتی اعضای دیگر خانواده به ویژه کودکان به حداقل برسد.


وی افزود: در کنار آموزش تک تک اعضای خانواده و آشنایی آنها با حق و حقوق خودشان، ‌امیدواریم در نشستی که با فراکسیون زنان مجلس خواهیم داشت زمینه تصویب قوانین پیشگیرانه را در کاهش خشونت علیه زنان شاهد باشیم که انتظار می‌رود در این زمینه نمایندگان استان در مجلس نیز یاریگر ما باشند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در پایان تصریح کرد: انتظار می‌رود با بازنگری در برخی از قوانین و مقررات همچنان حمایت‌ها از جامعه بانوان بیش از گذشته انجام شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی توانمندسازي بانوان جهاد دانشگاهی طرح توسعه مشاغل خانگی توانمندسازی زنان حال اجراست عرصه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان گفت: جهاددانشگاهی آمادگی کافی برای بازتعریف نقش خود نه تنها در صنعت غذا بلکه در شاخه‌های مختلف صنعت را داراست و این آمادگی را اعلام می‌کند.

مسعود ابراهیمی امروز ۱۳ اردیبهشت در اولین رویداد ملی فبین‌فود که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، ضمن تشکر از جهاد دانشگاهی خراسان رضوی که میزبان این رویداد ملی است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی نیازی به معرفی ندارد، اما لازم به ذکر است که طی چهار دهه گذشته این نهاد خدمات مفید و موثری را به کشور عرضه کرده و در حوزه‌های علمی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و فناوری سعی در رفع نیازهای جامعه داشته است‌.

وی بیان کرد: در رویکردی جدید و نو در حوزه فناوری، جهاددانشگاهی مصمم است که به شکل موثرتر و پررنگ‌تری جایگاه خود را در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور بازتعریف کند و نقش‌آفرین موثری در این زمینه باشد. ما به عنوان نهاد واسط دانشگاه‌ها، مراکز علمی، نهادهای سیاست‌گذار و نهادهای تامین مالی نقشی کلیدی برای خود تعریف کرده‌ایم تا بتوانیم این نهادها را برای رفع نیاز جامعه گرد هم آوریم و با هم متصل کنیم. این رویداد ملی مبتنی بر این نگاه شکل گرفته است و منشاء آن آزمایشگاه ساخت سریع در حوزه صنایع غذایی است.

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد: این اولین آزمایشگاه ساخت سریع در حوزه مواد غذایی در سطح کشور است. امیدواریم منشاء اثرات مفید و سازنده‌ای در این عرصه شود و مثال خوبی برای تکثیر در سطح کشور باشد. همچنین جهاددانشگاهی آمادگی کافی برای بازتعریف نقش خود نه تنها در صنعت غذا بلکه در شاخه‌های مختلف صنعت را داراست و این آمادگی را اعلام می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کردستان
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزگار در استان سمنان
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود
  • قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور
  • رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد