Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر در برج میلاد تهران موسوم به کاخ رسانه با اکران دو فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی «ارسلان امیری» و «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی همراه بود. 

خبرگزاری میزان - چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر در برج میلاد تهران موسوم به کاخ رسانه با اکران دو فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی «ارسلان امیری» و «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سینمایی اهالی رسانه نسبت به روزهای گذشته آرام بیشتری را در خود می‌دید، پروتکلها نسبت به گذشته با دقت و سخت گیری تمام اجرا می‌شد و اهالی رسانه آماده شروع دوباره ای برای اکران آثار بودند. 

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از جشنواره فیلم فجر اینجا کلیک کنید شیوه بلیت‌فروشی سینما‌های مردمی در جشنواره فیلم فجر ۳۹ اعلام شد برای دریافت برنامه کلیه سینماهای مردمی اینجا کلیک کنید

***شوخی‌های مجری نشست با فیلمی ترسناک

اکران فیلم سینمایی «زالاوا» اثری مربوط به اقلیم کردستان با استقبال خوبی از سوی اهالی رسانه روبرو شد، این فیلم توانست با توجه اینکه کارگردان اثر اولش را تجربه می‌کرد با نقدهایی خوبی روبرو شود.

از جمله حواشی اکران فیلم سینمایی زالاوا می‌توان به غیبت «هدی زین العابدین» بازیگر اصلی نقش زن این فیلم اشاره کرد، با وجود غیبت وی حضور «پوریا رحیمی سام» و «نوید پورفرج» از جمله اتفاقاتی بود که برای عکاسان سوژه های فراوانی را ایجاد کرد. 

نشست خبری فیلم سینمایی «زالاوا» هم فارغ از حاشیه نبود، از شوخی های مختلف مجری نشست خبری این فیلم درباره «جن» و موضوع فیلم سینمایی «زالاوا» تا توضیح طولانی «حسین دارابی» درباره گربه ای که در فیلم وی وجود داشته از جمله اتفاقاتی بود که باعث شد تا محیطی شاد در کاخ رسانه ایجاد شود. 

***غیبت فرهاد قائمیان در اکران فیلم «مصلحت»

نوبت دومین اکران از روز چهارم جشنواره فیلم فجر به فیلم سینمایی «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی رسید، اثری که برای دومین بار «وحید رهبانی» را به کاخ جشنواره کشاند، «فرهاد قائمیان» بازیگر این فیلم هم از جمله بازیگران مطرحی بود که در اکران این فیلم حضور نیافت. 

همه چیز در کاخ رسانه به صورت عادی سپری می‌شد تا اینکه در میانه های اکران فیلم سینمایی «مصلحت» خبر درگذشت «علی انصاریان» که مدت‌ها بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری بود هیاهویی در کاخ رسانه ایجاد کرد.

***شوک بزرگ کاخ رسانه پس از درگذشت «علی انصاریان»

دبیرخانه جشنواره فیلم فجر به سرعت جایگاهی را برای یادبود این فوتبالیست و بازیگر مهیا کرد، از سویی غم فراوانی کاخ رسانه را فرا گرفت و بسیاری از عکاسان برای پوشش مراسم گرامیداشت راهی اکران را ترک کرده راهی لابی برج میلاد شدند. 

نشست خبری فیلم سینمایی «مصلحت» هم تحت الشعاع درگذشت علی انصاریان قرار گرفت، پیش از شروع این نشست ویدیویی از انصاریان در سالن نمایش پخش شد، ویدیویی که باعث شد بسیاری از خبرنگاران در سالن نشست اشک بریزند. پس از آن حضار به احترام این بازیگر یک دقیقه ایستاده سکوت کردند. 

گفتنی است که «علی انصاریان» امسال با فیلم سینمایی «رمانتسیم عماد و طوبی» راهی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شده بود و در نوع خود بازی قابل قبولی را هم ارائه داده بود. 

***یک دقیقه سکوت در نشست خبری «مصلحت»

فیلم سینمایی «مصلحت» از جمله معدود آثار سیاسی جشنواره فیلم فجر در دوره سی و نهم بود که نشست خبری مفصلی را هم به همراه داشت، نشستی که تحت تاثیر درگذشت علی انصاریان بود اما با این وجود موضوع این فیلم تا حدی جدی بود که نشست خبری با سوالات بسیاری همراه بود. 

چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر در دوره سی و نهم هرچند با اکران دو فیلم همراه بود اما به طور کلی تحت الشعاع درگذشت علی انصاریان قرار گرفت و به نوعی جشنواره به حاشیه رانده شد. حال باید دید مهمترین رویداد سینمایی کشور در ادامه به چه نحوی پیش خواهد رفت. 

انتهای پیام/

برچسب ها: جشنواره فیلم فجر اخبار سینما

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا جشنواره فیلم فجر اخبار سینما جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر علی انصاریان فیلم سینمایی کاخ رسانه حسین دارابی اکران فیلم نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۲۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران

عصر ایران - شاید کمتر از یکماه پیش که خبر اکران نزدیک مست عشق در رسانه‌های سینمایی مطرح شد، کمتر کسی پیش‌بینی چنین موفقیتی در گیشه سینمای ایران را برای این فیلم متصور می‌شد.
مست عشق، در اولین روز فروش رکورد بالاترین فروش روز اول سینمای ایران را شکست. پیش از این، بالاترین فروش روز اول سینما در روز تعطیل 2 میلیارد و 300 میلیون تومان بود و در روز غیر تعطیل یک میلیارد و 300 میلیون تومان. اما روایت زیبای شمس و مولانا در اولین روز اکرانش که در یک روز غیر تعطیل رخ داد، این دو رکورد را یکجا شکست و به عدد اعجاب انگیز و بی سابقه 3 میلیارد و 500 میلیون تومان در روز اول اکران رسید.


مست عشق در حالی توانست با 50 هزار مخاطب در روز نخست به این رکورد برسد که پیش از این، تنها فیلم‌های کمدی توان صدر نشینی داشتند و حتی نزدیک شدن به این اعداد برای فیلم‌های غیرکمدی بیشتر شبیه رویا بود.

در حالیکه از اوایل اسفندماه سال گذشته، شایعات پراکنده درباره اکران نوروزی این فیلم در محافل سینمایی مطرح می شد، به یکباره و به دلایل نامشخص (و البته مشخص!) از گردونه اکران نوروز کنار رفت و زمزمه این شایعات از اکران نوروز به اکران عید فطر تبدیل شد. اما عدم اکران این فیلم در عید فطر باز هم بر حواشی نه چندان کم این فیلم افزود تا آنکه عوامل تولید فیلم با رونمایی از موسیقی تیتراژ فیلم با صدای علیرضا قربانی خبر از اکران فیلم در هفته پس از عید فطر دادند اما این خبر نیز نقطه پایان حواشی تمام نشدنی این فیلم نبود چراکه در فاصله یک روز تا شروع اکران، روابط عمومی فیلم خبر از تعویق اکران فیلم به دلایل فنی و آماده نبودن فیلم داد که همین موضوع با توجه به زمان طولانی تولید فیلم، بر حواشی آن بیش از پیش افزود و گمانه‌زنی‌های درخصوص فشار سازمان سینمایی برای انجام اصلاحات در فیلم و مقاومت گروه سازنده در مقابل این درخواست را رقم زد.

به هر روی این فیلم پس از یک هفته تأخیر اعلام شده از تاریخ پنجم اردیبهشت ماه در حالی وارد گردونه رقابت اکران شد که دو فیلم کمدی پر قدرت همچون سالهای اخیر سینمای ایران در این عرصه در حال یکه‌تازی بودند و کمتر کسی شانسی برای مست عشق در رقابت با این کمدی‌ها قائل بود؛ تمساح خونی که به تازگی رکورد رسیدن به فروش یک میلیارد تومان در ۴۰ روز را از آن خود کرده بود و سال گربه که در اولین هفته اکران خود رکورد فروش اولین روز، سه روز اول و هفته اول فیلم‌های سینمایی را بدست آورده بود.

اما پیش‌فروش پانصد میلیون تومانی در اولین روز آغاز پیش فروش و در فاصله سه روز مانده تا شروع اکران فیلم، زنگ خطری جدی برای فیلم‌های رقیب بود که این بار با حریفی دست و پا بسته رو به رو نخواهند بود.

استقبال از پیش فروش فیلم چنان زیاد بود که بسیاری از سینماهای کشور از بامداد روز چهارشنبه، اکران فیلم را با سانس‌های فوق‌العاده آغاز کردند. اتفاقی که سالها بود برای فیلم‌های غیر کمدی در سینمای ایران تبدیل به رویا و آرزو شده بود.

مست عشق در زمان انتشار این گزارش، فروش 28 میلیارد تومان در فاصله تنها ۵ روز از شروع اکران را پشت سر گذاشته و تمامی رکوردهای سینمایی را از آن خود کرده است.

استقبال بسیار زیاد مخاطبان از فیلم، سالن‌های پر از تماشاگر در تمامی سانس‌ها از سانس‌های اصطلاحاً مرده ساعت ۱۳ و ۱۵ عصر تا سانس‌های فوق‌العاده‌ی بعد از نیمه شب، همگی نشان از علاقه بینندگان و به دست گرفتن نبض مخاطب توسط این فیلم دارد. موضوعی که برای نخستین بار در تاریخ سینمای ایران توسط یک فیلم آن‌ هم با حال و هوای عشق و حول زندگی شاعران و اسطوره های ادبی ایران زمین شکل گرفته است.

تشویق‌های مردم در انتهای فیلم در سالن‌های سینما، همخوانی ترانه علیرضا قربانی با شروع تیتراژ پایان فیلم در سالن‌ها، تقاضای بلیت برای نشستن بر روی زمین در حالی که ظرفیت سالن‌ها تکمیل شده است و به اشتراک گذاشتن لحظاتی از فیلم با دیالوگ‌های شمس و مولانا در این فیلم در شبکه‌های اجتماعی توسط مخاطبان، همه و همه در حالی رخ ‌می‌دهد که این اتفاقات را تنها و تنها در ایام رونق و شکوه جشنواره‌ فیلم فجر سال‌های دور شاهد بودیم.

از سوی دیگر اقبال منتقدان و اهالی سینما نسبت به این فیلم نیز در نوع خود جالب توجه و حائز اهمیت است. گویی برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران، گروهی دست به تولید فیلمی زده‌اند که توانسته توجه همزمان مخاطبان عام و منتقدان خاص‌اندیش و نکته‌سنج سینما را جلب نموده و در یک نقطه مشترک به هم برساند؛ اینکه با فیلمی خاص، با قصه‌ای جذاب و روایتی پر کشش همراه با تولید و پروداکشن قابل قبول مواجه هستیم.

بدون شک دستیابی به چنین ترکیبی از رضایت قاطبه مخاطبان در این فیلم می‌تواند، راهنمای سایر تهیه‌کنندگان و کاگردانان سینمای ایران برای تولید بیشتر آثاری از این دست و در نهایت، نیل به هدف اعتلای سینمای ایران باشد و در حالی که در سالهای اخیر، نگاه تجاری حرف نخست را در سینمای ایران زده و تفکر سنتی بر این اعتقاد بوده است که تنها فیلم های طنز قابلیت اقبال عمومی را دارد، مست عشق می‌تواند مسیر جدیدی را در تاریخ سینمای ایران باز نماید.

 ادبیات کهن پارسی، سرشار از قصه های جذابی است که با بروز و ظهور پدیده هایی همچون مست عشق، فضای سرمایه گذاری برای تولید بیشتر آثاری از این دست که به نوعی ادای دین به فرهنگ و ادب و تاریخ و تمدن ایران و اعتلای آن است را بیش از پیش تسهیل خواهد نمود و البته باید این نکته را نیز بپذیریم که اقبال عمومی مخاطبان به آثار کهن ایرانی از جمله حکایت مولانا و شمس در مست عشق یک پیام روشن دارد و آن هم تغییر ذائقه مخاطب است.

اگرچه شاید برای پیش‌بینی سقف فروش مست عشق و حد نهایی اقبال مخاطبان به این فیلم کمی زود باشد، اما مسیر پیش‌رو و میزان فروش این فیلم تا این لحظه، نشان از تداوم این اشتیاق مردم نسبت به فیلم و شکل‌گیری عصر جدیدی در سینمایی ایران دارد که در آن عمق و اندیشه آثار سینمایی حرف اول را خواهد زد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: برای تماشای بازیگران ترکیه‌ای یا قصۀ شمس و مولانا؟ «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست هستی تا سرمستی؛ به بهانه فیلم «مست عشق»

دیگر خبرها

  • ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی / فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
  • «مصلحت» در شبکه دو
  • فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی آخر هفته
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد
  • تجدید خاطره با «جاده‌های سرد»/«مصلحت» به تلویزیون رسید
  • بادیگارد، طلا و مس با مصلحت در آخر هفته تلویزیون
  • «مصلحت» و «استشهادی برای خدا» سینمایی‌های سیما در تعطیلات پایان هفته
  • «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی در مشهد اکران می‌شود
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • جنبه طنزپردازی را بالا ببریم