Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ اگرچه روز گذشته بازار فلزات گرانبها اندکی از فشار نزولی یک روز پیشتر فاصله گرفت اما روند صعودی بازارهای سهام از جمله عواملی است که طی دو روز گذشته مانع از افزایش تقاضا در پناهگاه امن سرمایه گذاری شده است. بر این اساس روز گذشته طلای آتی آوریل با ۱.۳۰ دلار افزایش به قیمت ۱۸۳۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۰ دلار در هر اونس و نقره آتی مارس در بازار کومکس نیویورک با ۰.۵۵۸ دلار افزایش به قیمت ۲۶.۹۶ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا بدون تغییر چشمگیری معاملات را به پایان بردند. در ایالات متحده هم هر سه شاخص اصلی تغییرات قابل توجهی نسبت به یک روز پیشتر به ثبت نرساندند. اگرچه در مجموع پس از روند نزولی هفته گذشته هر سه شاخص اصلی در هفته جدید معاملاتی روند بهبود قابل توجهی داشته‌اند. به نظر می‌رسد اشتهای ریسک پذیری سرمایه گذاران در هفته جاری با توجه به انتشار گزارش عملکرد شرکت‌ها و انتظار برای تصویب قریب الوقوع بسته محرک جدید مالی افزایش مطلوبی داشته است.

در بازارهای مهم خارجی روز گذشته پس از دستیابی شاخص دلار آمریکا به بالاترین سطح هفت هفته گذشته، شاخص روز گذشته اندکی روند کاهشی در پیش گرفت. افزایش یکباره شاخص دلار آمریکا در روز سه شنبه از جمله عواملی است که بر بازار فلزات گرانبها فشار فروش وارد کرد. قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس نیز با ادامه روند صعودی و حفظ بالاترین سطح قیمت ۱۲ ماه گذشته به قیمت ۵۶ دلار در هر بشکه معامله شد. البته این مساله را باید در نظر داشت که روند صعودی قیمت نفت خام برای فلزات گرانبها و بخش کالاهای خام یک عنصر صعودی به حساب می‌آید. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا نیز روز گذشته با ادامه روند صعودی در محدوده ۱.۱۲ درصدی معامله شد.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، معاملات آتی طلای آوریل علیرغم وضعیت نوسانی روزهای گذشته معاملاتی همچنان در یک سطح کلی فنی کوتاه مدت قرار دارد. هدف بعدی صعودی قیمت دستیابی به سطح مقاومت بالاتر از ۱۹۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به سطح پشتیبانی فنی و پایین‌ترین قیمت معاملات ماه ژانویه یعنی ۱۸۰۴.۷۰ دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات انجام شده در روزهای گذشته، سطح مقاومت نخست طلا ۱۸۵۰ دلار و سطح مقاومت دوم بر روی بالاترین سطح قیمت معاملات روز سه شنبه یعنی ۱۸۶۶.۳۰ دلار در هر اونس قرار گرفته در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۳۰.۱۰ دلار و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۱۸۲۱.۳۰ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

حباب معاملات آتی نقره مارس پس از آنکه قیمت‌ها روز دوشنبه به بالاترین سطح قیمتی هشت سال گذشته دست یافته بود، خالی شد و اکنون روند معاملات تنها در تلاش برای تثبیت بازار به پیش می‌رود. با این وجود معاملات آتی نقره مارس همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخودار است. هدف بعدی صعودی قیمت‌ها رسیدن به قیمت بالاتر از سطح مقاومت فنی ۳۰.۳۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل ۲۵ دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات اخیر، سطح مقاومت نخست نقره دستیابی به بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۷.۲۶ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۷.۷۷ دلار در هر اونس است. سطح پشتیبانی نخست نقره پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته جاری یعنی ۲۶.۴۶ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۶ دلار در هر اونس عنوان شده است.

پربیننده ترین قیمت دلار ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۹ قیمت دلار ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۹ قیمت دلار ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ نوسان دلار در کشمکش انتظارات متناقض/ معامله‌گران قدیمی؛ عطای بازار ارز این‌روز‌ها را به لقایش بخشیدیم پیش بینی قیمت طلا در آستانه روز مادر/ تقاضا ۱۵درصد افزایش یافت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا نقره بالاترین سطح قیمت دلار در هر اونس قیمت معاملات سطح پشتیبانی روند صعودی سطح مقاومت روز گذشته هدف بعدی قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۵۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در آخرین شماره از فصلنامه‌ این سازمان، گزارش شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به پاییز ۱۴۰۲ را منتشر کرده است که بر اساس این گزارش، مشترکان پهن باند ثابت در پاییز سال ۱۴۰۲ به ۱۱ میلیون رسیده‌اند که این آمار کاهش اندک ۶۲/‏۰ درصدی نسبت به پاییز سال ۱۴۰۱ دارد.

از سوی دیگر ضریب نفوذ پهن باند سیار در بازه زمانی ذکر شده رشد ۵ درصدی داشته است. همچنین تا پایان پاییز سال ۱۴۰۲، تعداد مشترکان پهن باند سیار به ۱۰۹ میلیون و ۲۵ هزار مشترک رسیده است.

بر اساس گزارش رگولاتوری، عمده سهم بازار مشترکین پهن باند ثابت با رقم ۲۷/‏۷۴‬ درصد به فناوری X-DSL مربوط شده و تعداد کاربران TD-LTE به ۴۳/ ۱۹ درصد رسیده است.

همچنین ۴۹ درصد بازار اینترنت ثابت در اختیار شرکت مخابرات قرار دارد و تنها‬ ۶ درصد به شرکتهای FCP مربوط می‌شود.

گزارش اخیر رگولاتوری تعداد خانوارها و شهرهای تحت پوشش فیبرنوری را تا پاییز ۱۴۰۳ مشخص کرده است.

بر اساس آمار این گزارش، ۱۱۰ شهر پوشش زیر ۳۰ درصد، ۳۱ شهر پوشش ۳۰ تا ۶۰ درصد و ۷۶ شهر بالای ۶۰ درصد پوشش فیبر نوری داشته‌اند که به طور کلی تا پایان سه ماه سوم سال ۱۴۰۲، ۲۱۷ شهر به پوشش فیبر نوری رسیده‌اند.

کد خبر 6091950 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه