Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار همدان گفت: در شرایط کنونی استان همدان در حال تبدیل شدن به قطب فرآوری سنگ‌های معدنی در کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سید سعید شاهرخی در پنجمین روز از ایام الله دهه فجر در آیین آغاز عملیات اجرایی آماده ‌سازی ساختگاه نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی ملایر با بیان اینکه پروژه‌های مختلفی در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، صنعت، کشاورزی، دامداری، فرآوری سنگ‌ها در حال انجام است اظهار داشت: پروژه ارزشمند و مهم نیروگاه 500 مگاواتی به توسعه استان و پیشرفت هر چه بیشتر شهرستان ملایر کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شهرستان‌های دهگانه همدان به یک کارگاه تبدیل شده که در جای‌جای آن پروژه‌های مختلفی در دست احداث و یا اجرا است.  

استاندار همدان با اشاره به اینکه پروژه‌ها و طرح‌هایی که در سال‌های اخیر در سطح استان انجام شده بی‌سابقه است گفت: پروژه‌های مختلفی در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، صنعت، کشاورزی، دامداری و فرآوری سنگ‌ها در حال انجام است که می‌توان گفت استان و شهرستان ملایر با نشاط در مسیر توسعه قرار دارد.

وی با اعلام اینکه استان همدان در زمینه توسعه راه‌های مواصلاتی در بهترین شرایط قرار دارد عنوان کرد: در حوزه راه‌آهن نیز با همت پیگیری‌های دولت و حمایت‌های نمایندگان، در حال گرفتن ردیف بودجه مستقل هستیم.

شاهرخی با بیان اینکه در شرایط کنونی استان همدان در حال تبدیل شدن به قطب فرآوری سنگ‌های معدنی در کشور است، مطرح کرد: یکی از اتفاق‌های مهم و اقدامات توسعه‌ای در استان تبدیل کردن ملایر در سال گذشته به عنوان شهر جهانی مبل و منبت بود.

وی با اعلام اینکه سال گذشته برگزاری جشنواره‌ مبل و منبت در شهرستان ملایر 600 میلیارد تومان تبادل مالی به همراه داشت افزود: اتفاق ویژه دیگر برای مردم شهرستان ملایر، ثبت انگور ملایر به عنوان 52 میراث ماندگار جهانی توسط سازمان فائو بود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه اقداماتی خوبی حوزه آب نیز در شهرستان ملایر انجام شده که یکی‌ از آن‌ها آب‌گیری سد کلان است ادامه داد: پیرو پیگیری‌های صورت گرفته در قالب پویش الف‌_ب‌_ایران، آب‌رسانی به شهر ملایر انجام خواهد شد و در همین راستا نیز در حال حاضر 12 میلیون متر مکعب آب ملایر از محل سد کلان آماده بهره‌برداری است.

وزارت صنعت برنامه راهبردی صنعت سنگ را اعلام کرداحیاء یک پیشه سنتی؛ تراش سنگ عقیق منبع اشتغال‌زایی در خراسان رضوی شدایجاد شهرک تخصصی سنگ‌بری برای جلوگیری از خام‌فروشی در آذربایجان‌غربی ضروری استوی از ساخت و ایجاد 4 گاوداری 6 هزار رأسی در استان همدان خبر داد و عنوان کرد:  با توجه به اینکه استان در حال توسعه است و صنایع مختلف نیز در‌ حال  ایجاد شدن هستند، مسئله برق و تأمین آن یک دغدغه جدی است، که با ساخت این نیروگاه بخش عمده‌ای از این دغدغه‌ها حل خواهد شد.شاهرخی گفت: برق باختر در حال حاضر پروژه‌های خوب و تاثیرگذاری با اعتبار بیش از  هزار میلیارد تومان در سطح استان همدان در دست اجرا و احداث دارد.انتهای پیام/742/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس استان همدان شهرستان ملایر فرآوری سنگ ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین

وزیر نفت از بهره‌برداری ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار خبر داد و گفت: ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده نیز در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید ایرانی در جمع خبرنگاران بیان کرد: استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ صنایع پتروشیمی در توسعه میدان‌های گازی اهمیت بسیاری دارد. امروز برای توسعه نزدیک به ۱۶ مخزن گازی با شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی کشور تفاهم‌نامه امضا شد که به‌سمت قرارداد و اجرایی‌شدن می‌رود.

وی افزود: شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی با کمک شرکت‌های اکتشاف و تولید در توسعه میدان‌های گازی ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند و با توسعه این میدان‌ها، در دو، سه سال آینده بیش از ۱۲۷ میلیون مترمکعب گاز به تولید گاز کشور افزوده می‌شود که هم تأمین‌کننده خوراک پتروشیمی‌ها خواهد بود و هم به فرایند توسعه میدان‌های گازی کشور کمک می‌کند.

وزیر نفت تصریح کرد: سابقه نداشته است شرکت‌های پتروشیمی در زمینه توسعه میدان‌ها ورود کنند. در نمایشگاهی که در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد، ایشان تأکید کردند که از ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ استفاده کنید که امروز الحمدالله این اتفاق مبارک رقم خورد.

اوجی با بیان اینکه پارسال قراردادهای سازنده‌ای با شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی در زمینه جمع‌آوری گازهای مشعل داشتیم، گفت: بخشی از این‌ها به بهره‌برداری رسیده است. همچنین در خصوص تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی، به‌ویژه پتروشیمی‌هایی که متانول تولید می‌کنند، با شرکت‌های ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و صنایع پتروشیمی برنامه‌ریزی‌هایی شده است.

وی افزود: ان‌شاءالله بخشی از تولید متانول کشور به‌سمت تولید بنزین و ارزش‌ افزوده سوق داده می‌شود. امروز بسیاری از کشورها از خوراک متانول به تولید بنزین دست یافته‌اند که ما دانش فنی و توانمندی تولید آن را داریم؛ بنابراین در بعضی پتروشیمی‌ها که سهام‌داران آن‌ها تمایل داشتند، با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی این اتفاق مطلوب رقم خواهد خورد و ما بخشی از ظرفیت تولید متانول را به تولید بنزین سوق خواهیم داد که اعداد و ارقام آن را در مصاحبه‌های بعدی اعلام خواهم کرد.

وزیر نفت ادامه داد: با توجه به افت قیمتی که طی چند سال اخیر در بحث محصولات تولید متانول داشته‌ایم و از طرفی برای جبران ناترازی بنزین، می‌توانیم از بنزینی که از خوراک متانول تولید می‌شود استفاده کنیم. این موضوع در کشور چین هم اتفاق افتاده است.

اوجی از بهره‌برداری ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار خبر داد و گفت: ۵۰ پروژه جدید همسو با ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار را نیز در دستور کار داریم. از این پروژه‌ها و پروژه‌هایی که تکمیل می‌شوند یا نیمه‌تمام هستند، روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه به تولید نفت ما اضافه می‌شود. همچنین روزانه ۳۵ میلیون مترمکعب به تولید گاز و بیش از روزانه ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایشی کشور اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه وزارت نفت در آغاز سال نو به اجرای پروژه‌های کلان با استفاده از منابع داخلی توجه نشان داده و بالاترین وزارتخانه و دستگاه در کشور در موضوع جذب سرمایه‌ خارجی وزارت نفت بوده است، گفت: در توسعه میدان‌ها نشان دادیم که معطل شرکت‌های خارجی نیستیم و با سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در دو سال اخیر، نگاه درستی برای توانمندی بخش داخلی ایجاد شده است.

وزیر نفت تصریح کرد: امروز اتفاق مطلوب با فعالان بخش خصوصی که عمده سهام‌دارانِ این پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌ها هستند رقم خورد، البته سهام‌داران آن‌ها مردم هستند و بیش از ۵۰ میلیون نفر در صنایع پتروشیمی و مجتمع‌های بزرگ پتروشیمی سهم‌ دارند.

دیگر خبرها

  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • به روز رسانی نقشه شهر همدان
  • نقشه شهر همدان به‌روزرسانی می‌شود
  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه تبدیل شد
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • تحول خوبی در بوکس کشور ایجاد شده است/ همدان استعدادهای خوبی دارد
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • همدان قهرمان مسابقات بوکس نوجوانان کشور شد
  • معرفی برترین‌های پیکار‌های بوکس انتخابی تیم ملی نوجوانان در ملایر