Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی برای بهره برداری از آموزه‌های الهی در زمینه‌های مختلف و از جمله موضوع مهم سلامت در همه ابعاد بود و همان طور که در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب نیز اشاره شده است تلاش برای شکل گیری تمدن نوین ایرانی- اسلامی و مرجعیت علمی بر اساس آموزه‌های قرآن بنیان در کنار بهره برداری از پیشرفت‌های قابل استفاده دانش بشری از وظایف مهم و کلیدی همه اندیشمندان و مسوولان کشور به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سیما سادات لاری افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه سیاستگذاری، هماهنگی و هم‌افزایی در راستای تحقق این مهم در حوزه سلامت را برعهده کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت قرار داده است.

وی اضافه کرد: امروز حدود یک سال است که کشور و مردم عزیز ما در شرایط سخت و بغرنج تحریم‌های ظالمانه و همه جانبه و به تعبیر بهتر جنگ تحمیلی اقتصادی با چالشی بزرگ تحت عنوان همه گیری کووید ۱۹ مواجهند و از همان روزهای اول شیوع این پاندمی جامعه پزشکی ما اعم از پزشکان و پرستاران و سایر عزیزان کادر درمانی و خدماتی حوزه سلامت با حضور ایثارگرانه و مسوولانه در مواجهه با این بیماری جلوه‌های ایثار و از خودگذشتی و فرهنگ والای انسانی - اسلامی و البته تعهد حرفه‌ای خود را به منصه ظهور گذاشتند و با تقدیم دهها شهید مدافع سلامت در میدان عمل ثابت کردند که فرهنگ حرفه‌ای جامعه پزشکی ما ریشه در ارزش‌های متعالی دینی و فرهنگ نوع دوستی ایرانی دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت گفت: سند ملی توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت، سندی تحول بخش در مسیر توسعه قرآن و آموزه‌های دینی است

لاری افزود: دبیرخانه کمیسیون تدوین سند ملی توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت طی سالهای اخیر با آسیب‌شناسی اقدامات و انجام مطالعات موردی، تطبیقی و مصاحبه و همچنین استفاده از نظرات دهها صاحب‌نظر حوزوی و دانشگاهی در نهایت در مرداد ماه امسال موفق شد سند راهبردی توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت را بعد از امضا و تایید وزیر بهداشت به تصویب شورای عالی توسعه فرهنگی قرآنی برساند.

لاری ادامه داد: این سند در ۳۱ شهریور امسال توسط دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به طور رسمی ابلاغ شد و بعد از آن من طی نامه‌ای از مجامع علمی حوزوی و دانشگاهی درخواست کردم تا پیشنهادات و برنامه‌های اجرایی خود را برای تحقق اهداف علمی این سند ملی به دبیرخانه کمیسیون ارسال کنند و درحال حاضر دبیرخانه کمیسیون در حال تجمیع نظرات و برنامه‌های پیشنهادی است تا با استفاده از ظرفیت‌های علمی واجرایی کشور زمینه‌های عملیاتی شدن این برنامه‌ها را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: مرکز قرآن و عترت معاونت فرهنگی و  دانشجویی وزارت بهداشت با برگزاری جشنواره قرآن برای اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که از پرمخاطب‌ترین جشنواره های قرآنی است، امسال  بیست و پنجمین دوره این‌ جشنواره را برگزار کرد و همچنین افتخار میزبانی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان را نیز برعهده دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت گفت: این مرکز با انتشار ۲ مجله علمی پژوهشی با عنوان "قرآن و طب" و همچنین "سبک زندگی اسلامی" با محوریت سلامت و استفاده از ظرفیت کانونها و انجمن‌های علمی- دانشجویی به نوبه خود در تلاش است با ایجاد بستر ارتباط معنوی دانشگاهیان وزارت بهداشت با قرآن کریم، زمینه‌های گرایش به مطالعات و تحقیقات روشمند و قرآن بنیان را در حوزه سلامت فراهم کند.

لاری افزود: جامعه بشری بیش از یک سال است که با همه گیری کووید ۱۹ مواجه است، انسان مدرن که مغرور به علم و تکنولوژی خود، بی‌محابا به فکر تسلط هر چه بیشتر بر طبیعت بود به ناگاه خود را در مقابل چالشی بزرگ و عظیم دید و دوباره برای او پرسش‌های اساسی درخصوص فلسفه خلقت، عظمت و پیچیدگی طبیعت و علل و عوامل مادی و غیرمادی ابتلا به بلایا مطرح شده ‌است.

وی ادامه داد: این ویروس کوچک که تمامی جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، علمی، سیاسی و معنوی جهان امروز را تحت تاثیر قرار داده است با آشکار کردن کمبود ابزار و زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نقاط ضعف اساسی نگرشی و کاربردی بشر را آشکار کرد که تا سالها از آن به عنوان نقطه عطفی در تغییر نگرش و روش جامعه انسانی یاد خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت گفت:توجه به خدمات داوطلبانه و محله‌ محور، سلامت روان و سلامت اجتماعی و همچنین توجه مضاعف به سلامت معنوی و عوامل موثر اقتصادی در تاب آوری افراد و جامعه در هنگام بلایا و بحران‌ها و نیز چگونگی و روش تحقیقات پزشکی در مواقع اضطراری و نظام سیاستگذاری و مدیریت در مواقع بحرانی و بلایای طبیعی و دهها مثال دیگر از جمله موضوعاتی است که به این  واسطه باید مورد توجه جامعه علمی کشور قرار گیرد.

لاری افزود: امید است این جمع معنوی و علمی در فرصت این همایش ۲ روزه بتواند به برخی از این چالشها که مربوط به این موضوع است بپردازد و  بتواند راهکارهای علمی و اجرایی برای  بهینه‌سازی عملکردها و بهبود حکمرانی علمی نظام سلامت به خصوص در ابعاد سلامت روان، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی ارائه نماید.

دکتر محمد حسین بحرینی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست گفت : در همان ابتدای بروز بیماری کوید ۱۹ در کشور ، دکتر نمکی وزیر بهداشت در تماس تلفنی با من اعلام کرد نگران هیچ یک از شهرهای کشور نیست اما برای شهر مشهد به دلیل وجود زوار و مسافران نگران است اما با عنایت خاص امام هشتم (ع)، همکاری و هوشیاری مردم و ایثارگریهای پرسنل بخش درمان، شرایط اضطراری غیر قابل کنترلی در مشهد بروز نکرد و نسبت به میانگین کشور وضعیت خوبی داشتیم  که لازم است از مدیریت خوب نماینده محترم ولی فقیه در استان، تولیت محترم آستان قدس رضوی، پرسنل خدوم بخش درمان و آحاد مردم تشکر و قدردانی کنم.

رییس گروه قرآن و عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی کشور نیز در حاشیه این همایش به خبرنگاران گفت: این همایش ۲ روزه در راستای ترویج ارزشهای معنوی و خدا باوری جامعه پزشکی که در جریان مبارزه با ویروس منحوس کرونا در کشور نمود بیشتری پیدا کرد برگزار می‌شود.

دکتر ناصر سیم فروش افزود: این همایش ملی دارای امتیاز فرهنگی برای اعضای هیات علمی شرکت کننده است و محورهای اصلی آن قرآن، عترت، جامعه پزشکی و جلوه های ایثار و تاب آوری در بلایا تعریف شده و هدف آن نشر بیشتر معرف اسلامی و قرآن در بین جامعه پزشکی است و اگر جامعه پزشکی بیشتر با این مبانی آشنایی پیدا کنند موجب ارتقای دینی - معرفتی آنان و خدمت بهتر به بیماران می شود و  پزشکان شرکت کننده در این همایش ملی معنوی و آموزشی در زمان ۲ روز برگزاری، از آموزشهای مهم معرفتی، اخلاقی و علمی در راستای ارائه بهتر خدمت به بیماران برخوردار می‌شوند.

این همایش فرهنگی آموزشی امروز و فردا در مشهد ادامه دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سلامت مشهد انقلاب اسلامی ایران دانشگاه علوم پزشکی سیما سادات لاری آستان قدس رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرآن کریم شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سلامت مشهد ویروس کرونا سلامت مشهد انقلاب اسلامی ایران دانشگاه علوم پزشکی سیما سادات لاری آستان قدس رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرآن کریم شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت جامعه پزشکی شورای عالی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید میکائیل باقری، عصر امروز _سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در جمع شرکت‌کنندگان مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز کهگیلویه و بویراحمد که به میزبانی شهرستان چرام برگزار شد، اظهار کرد: در ۷۴۰ منطقه آموزش و پرورش کشور، ۱۶۰۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند که پس از برگزاری مسابقات استانی ۷۵ هزار نفر به مرحله کشوری راه می‌یابند.

وی افزود: مسابقات پسران در اوایل مرداد به میزبانی مشهد مقدس و دختران در نیمه مرداد به میزبانی استان مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز در ۱۲ رشته و در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی قرآن، عترت و نماز در سطح کشور شرکت کردند.

در ادامه محمد جمالی‌آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در شهرستان چرام تعداد ۱۲۰۰ نفر پسر و دختر در ۱۲ رشته شرکت کرده‌اند.

وی افزود: داوری این مسابقات را ۳۸ نفر بر عهده دارند که پس از داوری تعداد ۶۰ نفر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

کد خبر 749505

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اعطای جایزه ملی البرز به ۱۶۰۰ نخبه علمی
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد