Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا بازدار روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در بانه با بیان اینکه  منابع طبیعی مهمترین سرمایه های کشور که برای دولت از اهمیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: فعالیت های آبخیزداری، جنگلکاری،مدیریت مراتع، زراعت چوب و توسعه گیاهان داروی فعالیت های حفاظتی هستند که در راستای حفاظت و احیای عرصه های طبیعی کشور انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: حفاظت، احیاء، توسعه و بهره برداری عرصه های طبیعی که جز لایتفک معیشت مردم و اقتصاد کشور است مهمترین الزامات نظام است و سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری کشور وظیفه خود می داند که با تمام امکانات و ظرفیت ها از این عرصه ها و منابع خدادادی حفاظت کند.

"بازدار" احداث پاسگاه های حفاظتی، تقویت بدنه نیروی انسانی، تجهیز امکانات و نیروهای حفاظتی در عرصه های طبیعی را مهمترین اولویت های سازمانی عنوان کرد و گفت: در راستای اولویت های سازمانی یک واحد پایگاه اطفای حریق در بانه با مساحت یک هزار ۵۵۲ متر مربع احداث و برای این پروژه ۳۹ میلیارد ریال هزینه شد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف سازمان، حفاظت از جنگلهای و منابع طبیعی است و اقدامات خوبی در این راستا انجام شده و طرح کاداستر اراضی کشاورزی به عنوان زیر بنای توسعه کشور در عرصه های منابع طبیعی با همکاری سازمان ثبت اسناد انجام می شود.

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع طبیعی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: طرح کاداستر در بیش از ۳۲ میلیون هکتار از عرصه های طبیعی تا آواخر امسال در کشور انجام می شود.

وی افزود: توسعه پاسگاه های حفاظتی و تجهیز نیروی انسانی با امکانات رادیویی و بی سیمی و تجهیز ماشین آلات نیروهای حفاظتی از دیگر اقدامات مهم سازمانی به خوبی در کشور عملیاتی می شود.

بازدار با بیان اینکه اقتصادی کردن بسیاری از اقدامات در عرصه های منابع طبیعی جزء الزامات سازمانی است گفت: امسال در راستای توسعه زراعت چوب در ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشور با گونه های مختلف جنگل کاری می شود و ۱۸ میلیون اصله نهال در نهالستان های کشور تامین می شود.

وی اضافه کرد: انواع گیاهان داروی در ۵۰ هزار هکتار از عرصه های طبیعی کشور کشت و مدیریت می شود و در ۱.۲ میلیون هکتار از عرصه منابع طبیعی کشور فعالیت های بیولوژیکی، بیومکانیکی و مکانیکی در بحث آبخیزداری انجام می شود.

این مسوول اظهار داشت: در ۴۰ هزار هکتار از عرصه های جنگلی کشور غنی سازی جنگل انجام می شود که علارغم همه محدودیت های که وجود دارد فعالیت های منابع طبیعی در سال جهش اقتصادی در قالب برنامه ( ۹ در ۹۹)  یعنی ۹ پروژه مهم در سال ۱۳۹۹ تعریف شده که این برنامه ها از پیشرفت بالای برخودار هستند.

وی با اشاره قاچاق چوب در کشور گفت: در صورتی که مواد لازم برای صنایع چوب تامین نشود با پدیده قاچاق چوب مواجه می شویم و توسعه زراعت چوب یکی از مهمترین اقداماتی است که در این راستا انجام می شود.

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع طبیعی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه توسعه زراعت چوب به تولید و اشتغال کشور کمک می کند و تقاضا برای قاچاق چوب را کاهش می دهد ادامه داد: سامانه جامع حمل چوب آلات در سطح استان های عملیاتی شده و هر نوع حمل و نقل چوب جنگلی و قاچاق کنترل و مدیریت می شود.

وی یاد آور شد: در گذشته سالانه در پنج  میلیون هکتار از اراضی ملی کشور طرح کاداستر اجرایی شده امسال در یک برنامه جهشی این طرح در بیش از ۳۲ میلیون هتکار انجام شده که تا پایان سال به ۴۰ میلیون هکتار افزایش می باید.

بازدار ادامه داد: تا سال ۱۴۰۰ طرح کاداستر در ۱۳۵ میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور انجام می شود.

وی با بیان اینکه حفاظت از عرصه های طبیعی کشور نیازمند مشارکت عمومی است گفت: یکی از اهداف ما در زمینه مدیریت منابع طبیعی مشارکت مردمی است که تاکنون در زمینه همیاران طبیعت ارتقاء فرهنگ عمومی مردم موفقیت های خوبی حاصل شده است.

"عبدالرضا بازدار" معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای بررسی طرح های حوزه منابع طبیعی کردستان و بهره‌برداری از پایگاه اطفای حریق جنگلی شهرستان بانه به استان سفر کرده است.

بانه ۱۳۰ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که ۸۰ هزار هکتار جنگل و ۵۰ هزار هکتار مرتع است و این شهرستان با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

برچسب‌ها کردستان جنگل یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری بانه منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان جنگل یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کردستان جنگل یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری بانه منابع طبیعی اخبار کنکور مراتع و آبخیزداری کشور هکتار از عرصه میلیون هکتار منابع طبیعی سازمان جنگل ها عرصه های طبیعی انجام می شود طرح کاداستر هزار هکتار طبیعی کشور زراعت چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۷۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شکری صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران از ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند خبر داد و اظهار کرد: هرگونه بهره‌برداری از محصولات مرتعی و جنگلی از جمله کنگر، موسیر، آویشن، انواع قارچ‌های کوهی و مرتعی (دنبالان) شنگ، انواع میوه و گل درختان جنگلی، بادام، گلابی وحشی، سقز، بنه، سیب وحشی، زرشک و غیره به طور کلی ممنوع و غیرقانونی است.

شکری با بیان اینکه در صورت مشاهده هرگونه برداشت حمل خرید و فروش و معامله بدون اخذ مجوزهای لازم برابر قوانین و مقررات محموله به عنوان کالای قاچاق به نفع دولت توقیف و متخلفین توسط مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان به مراجع قضائی معرفی خواهند شد گفت: بهره‌برداری و برداشت صرفاً با اخذ مجوز از اداره کل منابع طبیعی استان در قالب طرح مصوب با اولویت دارندگان پروانه چرای دام و بهره‌برداران عرفی مطابق قوانین و مقررات مجاز است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند عنوان کرد: از مردم به خصوص بهره‌برداران دامداران و روستاییان محترم تقاضا می‌شود از هرگونه برداشت و حمل محصولات به خصوص به قصد فروش و معامله بدون مجوز خودداری نموده و در صورت مشاهده هرگونه برداشت غیر مجاز مراتب را به یگان‌های حفاظت منابع طبیعی شهرستان اعلام یا با شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ واحد خبری یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 6088385

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم