Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخش سوالات متداول پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی با موضوع قانون جدید صدور چک، به روز رسانی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، با توجه به اجرایی شدن قانون جدید چک در آینده نزدیک، مجموعه سوالات متداول هموطنان درخصوص تغییرات قانونی اعمال شده در استفاده از چک، در پایگاه اطلاع‌رسانی بانک - بخش پرسش‌های متداول - به روزرسانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چک‌های فعلی تا پایان سال و زمان اجرایی شدن کامل قانون جدید چک اعتبار دارد.

بنا بر این گزارش از ابتدای سال آینده ثبت چک‌های جدید در سامانه صیاد اجباری می‌شود. چک‌های موجود هم در حال حاضر می‌توانند به صورت اختیاری در سامانه صیاد ثبت شوند. بانک مرکزی در سال آینده (۱۴۰۰)، چک‌های موجود را جمع‌آوری و با چک‌های جدید جایگزین می‌کند.

پشت نویسی چک‌های موجود برای انتقال، طبق روال قبلی ادامه دارد، اما انتقال چک‌های جدید باید از طریق سامانه صیاد انجام شود.

صادرکننده چک، چک را به نام شخص در سامانه صیاد ثبت می‌کند و ذینفع چک نیز آن را تایید می‌کند. برچسب ها: قانون چک ، قانون جدید چک ، بانک مرکزی ، چک حامل ، چک برگشتی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: قانون چک قانون جدید چک بانک مرکزی چک حامل چک برگشتی قانون جدید چک سامانه صیاد بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۸۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به شهدای گمنام ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز پنجشنبه حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام و سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با حضور بر مزار شهید گمنام استانداری، ضمن قرائت فاتحه به مقام والای شهدا ادای احترام کردند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در این برنامه همچنین با اهدای گل به خانواده شهید محمدشفیع فیضی‌زاده، به این شهید والامقام تازه تفحص‌شده جنگ تحمیلی ادای احترام کرد.

کد خبر 6094802

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی در استان زنجان صادر شد
  • روایت گری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به ایلام سفر کرد
  • ادای احترام رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به شهدای گمنام ایلام
  • ژوزه مورایس نشست خبری را ترک کرد
  • تراکتور فردا سرمربی خود را معرفی می‌کند!
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • بازیگران «نون خ 5» با مخاطبان گفتگو کردند