Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد معتمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در خصوص نحوه پذیرش دانشجویان دکتری اظهار داشت: در مقطع تحصیلات تکمیلی هرچه اختیارات دانشگاه ها برای مصاحبه و پذیرش کاهش پیدا کند، کیفیت علمی دانشجویان این مقطع کم می شود. این در حالی است که در تمام دنیا اختیارات دانشگاه ها در جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی بسیار زیاد است و همین امر سبب بالارفتن سطح علمی دانشجویان این مقطع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در صورت افزایش اختیارات دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، دانشجویان به خوبی ارزیابی می شوند و دانشگاه ها طبق ضابطه مصاحبه با دانشجویان را انجام می دهند و دانشجویانی با بالاترین قابلیت و کارایی را انتخاب می کنند.

معتمدی تصریح کرد: برگزاری کنکور برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی مطلوب است اما در صورتی که اختیارات دانشگاه ها در انتخاب دانشجویان بیشتر از تاثیر نمره کنکور باشد.

رییس دانشگاه امیرکبیر همچنین در خصوص نحوه جذب دانشجویان مقطع کارشناسی از طریق کنکور سراسری اظهار داشت: کنکور سراسری برای دانشجویان مقطع کارشناسی سنجش مناسبی است و نیاز به تغییر اساسی ندارد.

به گزارش ایرنا، برخی دیگر از روسای دانشگاه های بزرگ نیز با دکتر معتمدی هم عقیده هستند و عنوان کرده اند که کیفیت علمی دانشجویان دکتری پایین آمده است.

جبارعلی ذاکری رییس دانشگاه علم و صنعت یکی از این روسای دانشگاهی است که پیش تر در این خصوص به ایرنا گفته بود: در چند سال گذشته روند پذیرش دانشجوی دکتری منطقی نبوده و دانشگاه ها و دانشکده ها با مشکلاتی رو به رو هستند که باید برای رفع این مشکلات، روند و فرآیند جذب دانشجوی دکتری اصلاح شود.

به گفته رییس دانشگاه علم و صنعت، در آزمون دکتری درس های اختصاصی ارایه نمی شود و بسیاری از داوطلبان از شیوه های تست زنی و کلاس های کنکور دکتری استفاده می کنند. در حالی که دانش علمی کافی ندارند و تنها روش های تست زنی را آموزش دیده اند و در آزمون سراسری نمره خوبی می گیرند اما در مصاحبه نشان می دهند که پایه علمی خوبی ندارند.

ذاکری با بیان اینکه نیاز است سیستم پذیرش دانشجوی دکتری از حالت سراسری به دانشگاه ها واگذار شود، افزود: اساتید به دنبال این هستند که برای انجام پژوهش های خود بهترین نیروها را انتخاب کنند و در مصاحبه نیز نهایت تلاش خود را می کنند تا دانشجویان تحصیلات تکمیلی مطلوب انتخاب شوند.

برچسب‌ها دانشگاه صنعتی امیرکبیر آزمون سراسری سید احمد معتمدی كارشناسی ارشد دانشجوی دکتری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی امیرکبیر آزمون سراسری دانشگاه صنعتی امیرکبیر آزمون سراسری كارشناسی ارشد دانشجوی دکتری اخبار کنکور اختیارات دانشگاه ها تحصیلات تکمیلی دانشجوی دکتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس

اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه و حمایت‌های تمام‌ قد واشنگتن از تل‌آویو همچنان ادامه دارد؛ دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا مجبور به تعطیلی کلاس‌های درس شده و هم‌چنین اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین امروز – پنجشنبه – دست به اعتصاب زده و تمامی فعالیت‌های آموزشی را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا آغاز شد. آنها نسبت به جنگ غزه و حمایت‌های آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه معترض هستند و خواستار خاتمه جنگ و آتش‌بس هستند.

روزنامه گاردین به نقل از بیانیه مشترک اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین می‌نویسد: «ما شاهد ضرب‌وشتم دانشجویان زن توسط پلیس بوده‌ایم و هم‌چنین دیده‌ایم که پلیس با خشونت آنها را دستگیر می‌کند. ما این واکنش نظامی پلیس به معترضان حامی فلسطین را محکوم می‌کنیم. پلیس و نیروهای ایالتی اعتراض مسالمت‌آمیز دانشجویان را با خشونت پاسخ داده‌اند؛ اقدامی که تمام جامعه ما را ناامن می‌کند.»

آنها هم‌چنین در اعتراض به این رفتار خشونت‌آمیز، تمامی فعالیت‌های اداری و آموزشی دانشگاه را به حالت تعلیق درآوردند و طی فراخوانی قرار است امروز ساعت ۱۲:۱۵ ظهر به وقت محلی در دانشکده تجمع کنند.

پلیس تگزاس هم‌چنین روزنامه‌نگاری را که در حال پوشش خبری اعتراضات در دانشگاه تگزاس در آستین بود، دستگیر کرد. گزارش شده که عکاس تلویزیون «فاکس۷» نیز دستگیر شده است.

نیروهای امنیتی با دانشجویان معترض نسبت به جنگ غزه درگیر شده‌اند و برای سرکوب اعتراضات آنها تاکنون چندین نفر را بازداشت کرده‌اند. «گِرگ ابوت» فرماندار تگزاس می‌گوید «تا زمانی که معترضان متفرق نشوند»، این دستگیری‌ها و موج سرکوب دانشجویان ادامه خواهد داشت.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • (عکس) رئیسی دکتری گرفت
  • دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس‌جمهور اعطا شد
  • دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به آیت‌الله رئیسی اعطا شد
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی