Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: کاهش بودجه عمرانی به ۱۱ درصد و کسری بودجه ۵۳ درصدی از دلایل رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، رسول فرخی میکال شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر استانی آقای رئیسی اتفاق بسیار خوبی بود و مشکلات جدی استان به سمع و نظر ایشان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس گفت: در این راستا نمایندگان گیلان در مجلس نیز نشستی داشته و مشکلات موجود جمع‌بندی شد و به سمع و نظر رئیس قوه قضاییه رسید.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس افزود: درخواست ما از قوه قضائیه این است که به تولید استان توجه ویژه‌ای داشته باشد؛ گیلان قطب کشاورزی قرار گرفت و این سبب عقب افتادگی صنعت گیلان شده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس ابراز داشت: اکنون کارنجات ورشکسته معضل استان گیلان شده و در این راستا از آقای رئیسی در خواست شد تا به وضع کارخانجات بلااستفاده مانند الکترونیک و پوشش رسیدگی کند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس خاطرنشان کرد: این ظرفیت در کارخانه پوشش وجود دارد که مجدداً 4 هزار کارگر بیکار شده در آنجا به‌کارگیری شوند تا مشکلات اشتغال گیلان تا حدودی به حداقل برسد.

وی عنوان داشت: یکی از مشکلات دیگر بحث منابع طبیعی و زمین‌خواری در گیلان بوده و تغییر کاربری اراضی در حوزه‌های مختلف کشاورزی بدون نظارت انجام شده و به درستی انجام نمی‌شود.

نماینده معین مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درخواست جدی نمایندگان از قوه قضاییه در نظر گرفتن توسعه پایدار و آمایش سرزمینی در گیلان است.

وی افزود: در 4 دهه گذشته مردم گیلان از رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود ماهیگیری کرده و فضای شادی را در آنجا تجربه می‌کردند اما اکنون تبدیل به رودخانه‌هایی شده‌اند که زندگی در کنار آن‌ها مشکل شده است.

فرخی میکال ابراز داشت: با توجه به بالا بودن جمعیت در روستاها باید ساخت منازل مسکونی در روستاها در ارتفاعات تعریف شود تا هم روستا و هم اراضی کشاورزی حفظ شوند.

وی عنوان داشت: اکنون کشورهایی توسعه می‌یابند که اقتصاد کشاورزی داشته باشند اقتصاد کشاورزی زمانی اتفاق می‌افتد که هم بتوانیم اراضی را حفظ کرده و هم امکان زندگی برای کشاورزان را در روستاها فراهم کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس بیان کرد: حل مسائل محیط زیستی و پسماند از دیگر مباحث مورد رسیدگی نمایندگان گیلان بوده؛ پسماند مشکل بزرگی در حوزه اقتصادی، سلامتی و زیست محیطی برای مردم گیلان بوجود آورده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس تصریح کرد: این موضوع مورد رسیدگی نمایندگان گیلان در مجلس بوده و در این حوزه نمایندگان به قوه قضاییه کمک می‌کنند.

وی درباره دلایل رد کلیات لایحه بودجه 1400 خاطرنشان کرد: لایحه بودجه 1400 حدود 341 هزار میلیارد تومان درآمد و 637 هزار میلیارد تومان هزینه و کسری زیادی 53 درصدی داشت.

فرخی میکال افزود: موضوع دیگری که در بودجه مورد بحث بود بودجه عمرانی بوده که به 11 درصد کاهش یافت افزایش 60 درصدی افزایش هزینه‌های جاری دولت از دیگر عوامل رد کلیات بودجه 1400 بود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس گفت: سهم درآمدهای مالیاتی از منابع عمومی بودجه از 36 درصد به 26 درصد کاهش و از دیگر عوامل رد کلیات لایحه بودجه 1400 به شمار می‌آید.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس افزود: دولت باید لایحه را اصلاح کرده و مجدداً تحویل مجلس دهد تا در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: 900 روستا در گیلان و مازندران در قالب 60 هزار خانوار در 200 کیلومتر به کشت نامنظم چای می پردازند؛ 8 هزار خانوار در بحث فرآوری و 183 کارخانه مشغول به فعالیت هستند.

فرخی میکال با بیان اینکه عمر این محصول در تولید 2 الی 3 ساعت بوده ابراز داشت: این ایجاب می‌کند که دولت در تولید و فرآوری چای به چایکاران کمک مؤثری داشته باشد.

وی گفت: در بخش بهزراعی و قیمت تضمینی اقداماتی صورت گرفت اما مشکل اکنون بازرگانی چای است؛ سود هر کیلو چای ممتاز به جیب کارخانجات و کشاورزان نرفته و در جیب دلالان قرار می‌گیرد.

نماینده معین مردم آستانه اشرفیه در مجلس عنوان داشت: این حاشیه سود باید به جیب چایکار نیز برگردد لذا امروز در حال حاضر به صرفه اقتصادی چای نرسیده و در این حوزه برنامه‌هایی تدوین شده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس بیان کرد: این برنامه‌ها به گونه‌ای که برگ سبز چای را در بورس ببریم؛ با این کار قیمت منصفانه چای اجرا شده و همچنین توازن قیمت در این حوزه ایجاد می‌شود.

فرخی میکال افزود: تشویق چایکاران به کاشت، داشت و برداشت از دیگر برنامه‌ها بوده و تشویق سرمایه‌گذار نیز یکی از برنامه‌های رونق بازرگانی چای است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: عامل کمک‌کننده دیگر ایجاد تعاونی قوی چایکاران است که بتواند بازرگانی چای در بورس را حمایت کند.

وی افزود: 34 هزار خانوار با جمعیت 55 هزار نفر از طریق چای گذران معیشت می‌کنند و رونق بازرگانی چای افزایش اشتغال را در گیلان به‌دنبال دارد.

روایتی از پدیده‌های عجیب‌ کوه‌خواری، مرداب‌خواری، دریا‌خواری و زمین‌خواری در‌ گیلان / رئیسی‌: به متخلفان رحم‌ نکنید + فیلمرئیس سازمان بازرسی کل کشور: موضوع پسماند ‌از معضلات اصلی استان گیلان استنماینده ولی‌فقیه در گیلان: زد و بندهای سیاسی برخی کارخانجات بزرگ گیلان را به تعطیلی کشاند

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه واردات چای نیز در این طرح کنترل شده تصریح کرد: باید در این زمینه تعاونی چایکاران با وارد کنندگان چای هماهنگ باشند.

فرخی میکال ابراز داشت: علاوه بر همه این‌ها در صورت اجرایی نشدن و ایجاد نشدن یک تعاونی قوی باید صندوق چای را رونق بخشیم تا وام‌های سبک و کم بهره در اختیار چایکاران قرار دهد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: احداث سد گولک دیلمان با تأخیر بسیار زیاد 50 ساله روبرو بوده پیگیری‌های لازم صورت گرفته و اکنون با کمبود اعتبارات مواجه است.

وی عنوان داشت: در این خصوص رایزنی‌هایی با آقای نوبخت و همچنین در کمیسیون تلفیق انجام شده تا بتوانیم یک ردیف بودجه را به ساخت این سد اختصاص دهیم.

فرخی میکال بیان کرد: سد گولک می‌تواند منطقه گردشگری بسیار زیبایی برای منطقه ایجاد کرده و باعث رفع آلودگی کارخانه سیمان نیز شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه یکی از مسائل اساسی در لاهیجان و سیاهکل بخش راه‌ها است افزود: برخی از راه‌ها هنوز اسفالت نشده و یا آسفالت‌ها کیفیت لازم را ندارد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس خاطرنشان کرد: در این حوزه از وزیر نیرو درخواست شد تا از محل طرح ابرار 2 مشکلات این حوزه حل شود.

وی گفت: راه‌های دیلمان نیز به‌ویژه در مناطق بالادست هنوز خاکی بوده و با مشکلات عدیده‌ای در این بخش روبرو هستیم و به همین دلیل روستاهای سیاهکل و املش شاخص بهره‌مندی مطلوبی ندارند.

فرخی میکال افزود: دپوی زباله در «تموشل» مشکلات زیادی را برای مردم مناطق همجوار ایجاد کرده لذا امسال پیگیری‌هایی صورت گرفته و توانستیم 25 میلیارد و 50 میلیون تومان برای این پروژه دریافت کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس عنوان داشت: این پروژه تاکنون 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و همچنین با پیگیری‌های انجام شده در مجلس مدیریت زباله در «تموشل» 10 میلیارد تخصیص اعتبار پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: محور سراوان- سنگر- سیاهکل آن چیزی که در نقشه اولیه‌اش بود اجرا نشد و اکنون مبلغ اعتبار لازم برای انجام پروژه تا پایان امسال داده شده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس ابراز داشت: حدود یک کیلومتر و 200 متر از این محور ساخته شده و تا پایان امسال حدود 80 درصد آن ساخته می‌شود.

فرخی میکال افزود: جاده سیاهکل- ازبرم لاهیجان یک راه روستایی بوده که عرض بسیار کمی داشته و نیاز به ارتقاء و ایجاد جاده اصلی دارد پیگیری‌هایی انجام شد که از محل طرح ابرار این مشکل حل شود.

انتهای پیام/614/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس رد کلیات لایحه بودجه بازرگانی چای مجلس گفت برنامه ها بودجه 1400 انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود که مهم‌ترین دستورکار این جلسات به شرح زیر است:

گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح اصلاح برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه تبصره ۲ ماده واحده قانون اصلاح بند و ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه

گزارش کمیسیون فرهنگی درباره لایحه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه‌های زبان، آموزش، فرهنگ، ورزش، جوانان، گردشگری و رسانه‌های جمعی

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه

گزارش کمیسیون شوراهای درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره لایحه الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۳)

گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ماده (۸) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه

گزارش کمیسیون حقوقی و قضائی درباره طرح اصلح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه اصلاح تبصره ۵ الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی

گزارش کمیسیون فرهنگی درباره لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری‌های اسلامی

گزارش کمیسیون عمران درباره طرح الحاق ۷ تبصره به ماده ۷ اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر

گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره لایحه ارجاع اختلاف قراردادی با کشور سودان به داوری

گزارش کمیسیون مشترک درباره طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ژاپن درباره کمک و همکاری متقابل اداری در امور گمرکی

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور

بررسی طرح تشدید مجازات همکاری کنندگان با اقدامات کشورهای متخاصم علیه امنیت و منافع ملی

گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح اصلاح ماده (۱۰۰) قانون شهرداری‌ها

گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره طرح یک تبصره به ماده ۴ قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان هر دولت

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تأسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و یا استانی

گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه اصلاح تبصره (۱) ماده (۲) قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبوردهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح قانونی استفساریه ماده (۶) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری

گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح توسعه بهره برداری صلح آمیز از فناوری هسته‌ای

گزارش کمیسیون عمران درباره لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت

گزارش رد کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمین

گزارش کمیسیون فرهنگی درباره لایحه نظام جامع باشگاه‌داری در جمهوری اسلامی ایران

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره لایحه ارجاع اختلاف بین بانک توسعه صادرات ایران و شرکت اسپیتمن اویل تاجیکستان به داوری

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره لایحه معاهده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت مالزی در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره لایحه موافقت‌نامه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی و تجاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقت نامه وین درباره تأسیس طبقه بندی بین المللی عناصر تصویری علائم و موافقتنامه استراسبورگ درباره طبقه بندی بین المللی اختراعات

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سند ژنو موافقتنامه لیسبون درباره اسامی مبدا و نشانه‌های جغرافیایی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره لایحه موافقت‌نامه ترجیحی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اندونزی

موارد زیر نیز در دستور کار هفته آینده مجلس قرار دارد:

گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

گزارش کمیسیون انرژی در مورد اجرای ناقص تکالیف قانونی مربوط به جمع آوری گازهای همراه تولید نفت و مشعل

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به استفاده سوخت مازوت توسط نیروگاه‌ها

بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان درباره رسیدگی به طرح ساماندهی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و تعیین تکلیف آن پس از فوت مالک مطابق اصل ۸۵

گزارش رئیس دیوان محاسبات در مورد تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

کد خبر 6089580 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰