Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: به برکت انقلاب اسلامی بساط همه این زورگویی‌ها در ایران جمع شد و امروز هیچ قدرت زورگو و استکباری جرئت نمی‌کند وارد این کشور شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بجنورد٬ به‌نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با بیان اینکه به صحنه آمدن مردم ازجمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: در واقع دهه فجر و پیروزی انقلاب نتیجه حضور پرشور مردم بود، مردمی که با حضور در وسط میدان به رهبری بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، نظام پهلوی را سرنگون کرده و نظام اسلامی را برگزیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) برای مردم جایگاه ویژه و والایی قائل بود، افزود: در نگاه امام مردم نقش محوری دارند؛ به‌گونه‌ای که وقتی انقلاب به پیروزی رسید و نظام اسلامی مستقر شد، همه مسؤولیت‌ها را به مردم سپرد و وقتی جنگ شد جنگ را هم به مردم سپرد.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: اگرچه برخی مانند بنی‌صدر نمی‌خواستند جنگ مردمی شود؛ اما حضرت امام (ره) دستور تشکیل بسیج را داد و مردم در کنار ارتش و سپاه در میدان‌های نبرد حضور یافته و پیروزی‌های بزرگی به‌وسیله مردم ایجاد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در انقلاب و نظام اسلامی و دفاع مقدس مردم مسؤولیت‌ها را قبول کردند، شهید برونسی بنّای ساختمان بود؛ اما وقتی جنگ آغاز شد وارد دفاع مقدس شد و فرماندهی تیپ را بر عهده گرفت، دانشجویان زیادی وارد عرصه نبرد شدند، برخی حتی سربازی نرفته بودند اما در دوران دفاع مقدس وارد عرصه نبرد با دشمن شدند و با نشان دادن قابلیت‌های خود حتی مسؤولیت‌هایی مانند فرماندهی گردان و تیپ را نیز بر عهده گرفتند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: درواقع مردم با حضور خود در وسط میدان، جنگ را مدیریت و اداره کرده و درنهایت به پیروزی رساندند.

خطیب نماز جمعه بجنورد با بیان اینکه حضور مردم و اینکه مردم خود را در عرصه انقلاب و نظام سهیم می‌دانند از دستاوردهای بزرگ است، تصریح کرد: در زمان کنونی و در دفاع از حرم نیز همین مردم و بسیجیان بودند که عراق و سوریه را از دست داعش نجات داده و جبهه مقاومت را تقویت کردند؛ زیرا اگر مردم و بسیجیان و فاطمیون و زینبیون نبودند این پیروزی‌های بزرگ به دست نمی‌آمد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: در شیوع کرونا نیز همین مردم به میدان آمدند چراکه در عرصه مقابله با این ویروس تنها خادمان درمان و مجموعه علوم پزشکی سهیم نبودند بلکه مردم و نهادهای مختلف به میدان آمده و هر کدام گوشه‌ای از کار را گرفتند.

وی ادامه داد: با حضور و مشارکت مردم و خیران بود که کمک‌های معیشتی به افراد و آسیب دیدگان از شیوع ویروس کرونا ارائه شد و قرارگاه مواسات با همراهی و همکاری همه ملت برای کنترل بیماری و کاهش تبعات و آسیب‌های آن تشکیل شد.

امام‌جمعه یاسوج: هیچ کشوری جرأت تعرض به خاک ایران را نداردتعلل در انتخاب شهردار ارومیه در خدمت‌رسانی به مردم مشکلاتی را ایجاد می‌کندنماینده ولی فقیه در استان همدان: نظام اسلامی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی آمده است

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه این از دستاوردهای نظام است که مردم نسبت به همه اتفاقات درون نظام احساس مسؤولیت می‌کنند، گفت: بر این اساس این مردم ولی‌نعمت نظام و انقلاب هستند و مسئولان مکلف‌اند بیشترین و بهترین خدمات را به آن‌ها ارائه دهند.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی، آزادی است، اظهار کرد: امروز وضعیت آزادی بیان در کشور به‌گونه‌ای است که دانشجویی در برابر شخص اول مملکت می‌ایستد و به ایشان انتقاد می‌کند و کسی هم کاری به او ندارد. امروزه مردم آزادانه مسئولان را نقد می‌کنند و این از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: درمجموع آزادی بیان در کلیت نظام وجود دارد و این از دستاوردهای انقلاب است، اگرچه آزادی بیان را از توهین و اهانت جدا می‌دانیم.

وی استقلال را از دیگر دستاوردهای نظام و انقلاب برشمرد و گفت: در دوران پهلوی کشور ما هیچ استقلالی از خود نداشت؛ به‌گونه‌ای که 50 هزار مستشار خارجی هر جنایتی را می‌خواستند در کشور انجام می‌دادند و به هیچ‌کس هم پاسخگو نبودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: در آن دوران وضعیت اسفناک بود؛ اما به برکت انقلاب اسلامی بساط همه این زورگویی‌ها در ایران جمع شد و امروز هیچ قدرت زورگو و استکباری جرئت نمی‌کند وارد این کشور شود.

وی تصریح کرد: در همین هفته‌های اخیر و در پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا، برخی از دشمنان زمزمه حمله به ایران را مطرح کردند. اما با رزمایش‌هایی که انجام دادیم و نمایش قدرتی که صورت گرفت، این بحث در نطفه خاموش شد و جرئت نکردند اقدامی انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: استقلال، آزادی، مردمی بودن، مکتبی بودن و قرار داشتن کسی در رأس قدرت که مرجع تقلید و دلسوز دین است، از دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی است که همه ما باید قدر آن را بدانیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود از برپایی میز خدمت دادگستری استان در نماز جمعه این هفته بجنورد قدردانی کرد و افزود: از مسئولان سایر دستگاه‌های اجرایی هم انتظار داریم در روزهای جمعه هفته‌های آتی میز خدمت خود را مصلای نماز جمعه برپا کنند تا مردم بدون واسطه مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند و در کنار نماز جمعه، بخشی از گرفتاری‌ها و مشکلات مردم نیز مرتفع شود.

انتهای پیام/311/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی حجت الاسلام والمسلمین نوری دستاوردهای انقلاب انقلاب اسلامی نظام اسلامی جمعه بجنورد نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۳۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه عهده‌دار پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام امیر عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در اندیمشک، با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سپاه پاسداران یک نیروی نظامی صرف نیست بلکه این نهاد عهده‌دار پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ تکاور حضرت مهدی (عج) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی حد و مرز نمی‌شناسد که در همین جهت شاهد حضور و فعالیت‌های مؤثر سپاه پاسداران در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: هر جا که انقلاب اسلامی و نظام نیازمند حرکتی جدید و اقدامی گسترده و اثرگذار بوده که سپاه توانایی انجام آن را داشته، ورود کرده و مؤثر واقع شده است.

حجت‌الاسلام عباسی با بیان اینکه این نهاد مقدس از پنج نیروی مستقل و تخصصی تشکیل شده است خاطر نشان کرد: مهمترین مزیت سپاه و نیروهای نظامی کشور این محسوب می‌شود که مشمول لطف الهی هستند و بی تردید سپاه در هر عرصه ای که بنا به نیاز ورود داشته، خداوند را در کنار خود دیده و مشمول لطف خداوند شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899422

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • سپاه عهده‌دار پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: نظام اسلامی محال است که تسلیم زورگویی شود
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور