Web Analytics Made Easy - Statcounter

نگاهی داریم به مدعی های کسب ارزشمندترین بازیکن فصل 2020/21 لیگ NBA.

حدود یک سوم از فصل 2020/21 لیگ NBA گذشته و تا همین مقطع نیز می توان مدعی های احتمالی کسب مهم ترین جایزه انفرادی فصل، یعنی ارزشمندترین بازیکن را تشخیص داد.

هر آنچه باید از نقل و انتقالات و پروسه جذب بازیکن در NBA بدانید؛ از ترید و فری ایجنسی تا بای اوت و ویو!

برعکس فوتبال، بسکتبال NBA جایزه ای ندارد که به بهترین بازیکن سال اهدا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منظور از این جمله این است که جایزه ای که عملکرد یک سال بازیکن را درنظر بگیرد وجود ندارد و مهم ترین جایزه انفرادی، جایزه ارزشمندترین بازیکن فصل (MVP) است که ملاک انتخاب آن تنها فصل عادی (82 بازی) است و آرای آن نیز قبل از شروع پلی آف گرفته می شود تا درخشش یا عملکرد ضعیف در پلی آف، تاثیری روی انتخاب بازیکن نگذارد. قضیه فصل 2020/21 متفاوت است این فصل 10 بازی در فصل عادی کمتر دارد و بازی ها فشرده تر و بدون حضور تماشاگر برگزار می شوند. برخی تیم ها استراحت بسیار زیادی داشته اند و برخی نیز کمترین استراحت ممکن را تجربه کرده اند. حدود یک سوم از فصل عادی گذشته و اسم های متعددی هستند که می توان ادعا کرد شانس خوبی برای کسب عنوان MVP دارند.

نام های جدید؛ سنترها در اندیشه شکستن طلسمی 21 ساله!

21 سال از آخرین باری که یک سنتر به عنوان ارزشمندترین بازیکن فصل انتخاب شده می گذرد. باورش در آن زمان بسیار سخت بود اما از فصل 1999/00 که شکیل اونیل به عنوان MVP شناخته شد، دیگر هیچ سنتری به این عنوان نرسیده است. در این مدت سنترهایی بودند که تا یک قدمی این جایزه رفته اند و در نهایت دست شان کوتاه ماند. به عنوان مثال دوایت هاوارد در فصل 2010/11 تنها 36 امتیاز از درک رز کمتر داشت و نتوانست MVP شود. این فصل به نظر می رسد که شانس خوبی برای شکستن این طلسم وجود دارد زیرا دو سنتر مطرح لیگ، تا به اینجا عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه داده اند. جوئل امبید و نیکولا یوکیچ، سنترهای فیلادلفیا سونی سیکسرز و دنور ناگتس، بی شک تا به اینجا از بهترین های فصل بوده اند. امبید میانگین های 29.1 امتیاز، 11.1 ریباند، 1.3 بلاک و 1.2 استیل در هر بازی به ثبت رسانده و تیمش در حال حاضر صدرنشین کنفرانس شرق است. امبید در 6 بازی از 7 دیدار اخیری که به میدان رفته، بالای 34 امتیاز کسب کرده و اصلی ترین دلیل نتایج خوب سیکسرز در این فصل است. برای اینکه MVP در سومین سال متوالی به یک بازیکن اروپایی برسد، نیکولا یوکیچ نیاز دارد تا به همین شکل به کار خود ادامه دهد. ثبت میانگین های 26.8 امتیاز، 11.8 ریباند، 8.6 اسیست و 1.7 استیل در هر بازی، نام یوکیچ را به عنوان یکی از کاندیدای اصلی MVP مطرح کرده است. یوکیچ در تمام 21 دیداری که این فصل به میدان رفته موفق به ثبت دابل دابل شده است. در 20 بازی ابتدایی این فصل، جوکر به 200 ریباند و 150 اسیست رسید. 

21 سال از آخرین باری که یک سنتر به عنوان ارزشمندترین بازیکن فصل انتخاب شده می گذرد

در میان نام هایی که شانس کسب اولین عنوان MVP خود را دارند، به زوج لس آنجلس کلیپرز نیز می رسیم. کوای لنرد و پال جرج که هر دو سابقه قرارگیری در میان 3 کاندید نهایی این جایزه را دارند، در این فصل عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده اند. مهم ترین جای خالی کارنامه پربار لنرد، همین عنوان است. قهرمان 2 دوره NBA که 2 عنوان ارزشمندترین بازیکن فینال را هم در اختیار دارد، بی شک یکی از برترین های دهه اخیر بوده است اما تعداد فصل های عادی انگشت شماری بوده که لنرد در آن ها درخشیده است. بعد از کسب 2 عنوان بهترین بازیکن دفاعی لیگ، شاید وقت آن رسیده است که فوروارد 29 ساله لس آنجلس کلیپرز به عملکرد خوب خود که شامل میانگین های 26.2 امتیاز، 5.3 ریباند، 5.3 اسیست و 1.9 استیل در هر بازی می شود، ادامه دهد و این جایزه را هم به ویترین رنگارنگ خود اضافه کند. دیگر فوروارد کلیپرز، یعنی پال جرج نیز در این فصل عملکرد خوبی داشته و به احتمال فراوان در آل استار نیز حضور خواهد داشت. بعد از سپری کردن پلی آفی ضعیف، PG13 با قدرت برگشته و تا به اینجا میانگین های 24.4 امتیاز، 6.2 ریباند، 5.5 اسیست در هر بازی را به ثبت رسانده و نشان داده که آماده است تا به ورژن فوق العاده خود تبدیل شود.

مدعی های همیشگی؛ مقتدر در 36 سالگی، بازگشت رویایی از مصدومیت

از لبران جیمز همواره به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ بسکتبال یاد می شود. قهرمان 4 دوره NBA که 4 عنوان ارزشمندترین بازیکن فصل را هم در کارنامه دارد، به طرز عجیبی از سال 2013 دیگر به این عنوان نرسیده است. حتی با وجود ارائه عملکردهایی تماشایی و فصولی به یادماندنی، لبران جیمز با اینکه اکثرا میان 3 نامزد نهایی این جایزه قرار گرفته، نتوانسته در سال های اخیر عدد 4 را به 5 برساند. جیمز که تا به اینجا در تمام بازی های لس آنجلس لیکرز به میدان رفته، میانگین های 25.0 امتیاز، 7.7 ریباند و 7.5 اسیست در هر بازی را به ثبت رسانده است. جیمز در تمام بازی های این فصل به حداقل 15 امتیاز، 5 ریباند و 5 اسیست رسیده که رکورد NBA به شمار می رود. اگر پادشاه به همین شکل به کار خود ادامه دهد و تیمش نیز به همین منوال در میان صدرنشن های کنفرانس غرب بماند، MVP شماره 5 دور از دسترس نخواهد بود. بعد از مصدویمت از ناحیه آشیل و دوری یک ساله از بسکتبال، کوین دورنت حتی بهتر از قبل برگشته است! بله، میانگین های 30.8 امتیاز، 7.5 ریباند و 5.2 اسیست کوین دورنت در بازی های این فصل، حتی بهتر از فصلی است که او به عنوان MVP شناخته شد. دورنت در 4 بازی از 7 دیدار اخیری که به میدان رفته موفق به کسب حداقل 31 امتیاز شده است. NBA برخلاف NFL جایزه ای به عنوان بهترین کامبک سال ندارد، اما عملکرد دورنت طوری است که شاید در پایان فصل اصلا در صورت وجود هم به آن نیازی نشود و شماره 7 بروکلین نتس، به دومین عنوان MVP خود برسد.

میانگین های کوین دورنت در بازی های این فصل، حتی بهتر از فصلی است که او به عنوان MVP شناخته شد

یانیس آنته توکومپو کار سختی برای رسیدن به رکورد لری برد دارد. 35 سال از آخرین باری که یک بازیکن در 3 سال متوالی به عنوان MVP شناخته شد می گذرد و یانیس آنته توکومپو که مانند مجیک جانسن، مایکل جردن، تیم دانکن، استیو نس، لبران جیمز و استفن کری به یک قدمی این رکورد رسیده است شاید مانند نام های ذکر شده در گام آخر ناکام بماند. میانگین های 27.0 امتیاز، 11.2 ریباند و 6.0 اسیست یانیس، او را میان کاندیدای فعلی این جایزه قرار می دهد اما برای راضی کردن رای دهنده ها جهت سومین انتخاب متوالی، بازیکن یونانی شاید نیاز به کار بیشتری داشته باشد. استفن کری نیز یکی دیگر از نام هایی است که در حال حاضر می توان میان کاندیدای این جایزه قرار داد. با اینکه کار کری هم مانند یانیس برای کسب سومین عنوان خود سخت است، اما میانگین های 28.2 امتیاز، 5.5 ریباند و 6.1 اسیست به همراه رکورد فعلی واریرز که برد است، این شرایط را فراهم می کند تا کری نیز از مدعی های کسب این جایزه باشد. لوکا دانچیچ که قبل از شروع فصل، بسیاری از رسانه ها او را شانس نخست MVP می دانستند، روی کاغذ اعداد شگفت انگیزی دارد. میانگین های 27.2 امتیاز، 8.8 ریباند و 9.4 اسیست، برای MVP شدن در خیلی از سال ها کافی است، اما نتایج ضعیف دالاس موریکس و از طرفی مدعی های متعدد، باعث شده تا شانس بازیکن جوان موریکس حداقل در حال حاضر بسیار کم به نظر برسد.

در پایان لازم به ذکر است که این یادداشت بر مبنای بازی های برگزار شده تا 4 فوریه 2021 (حدود 20 بازی) است و تا پایان فصل احتمالا برخی از نام های ذکر شده از این لیست خارج می شوند و شاید نام های دیگری بتوانند خود را میان کاندیدای کسب ارزشمندترین بازیکن فصل قرار دهند.

اخبار داغ 

علی انصاریان: فوتبالیست تابلوتر از من پیدا نمی کنید | همراه با صدای علی انصاریان افشاگری پزشک معالج میناوند و انصاریان علیه وزارت بهداشت علی انصاریان لو داد؛ من و میناوند چگونه کرونا گرفتیم قولی که «فریبا نادری» به علی انصاریان داد جرارد پیکه: 85% داوران لالیگا مادریدی هستند، چگونه می توانند به سود رئال سوت نزنند؟ لیونل مسی کلید انتقال ام باپه به رئال مادرید؟

منبع: طرفداری

کلیدواژه: عنوان ارزشمندترین بازیکن ارزشمندترین بازیکن فصل عنوان MVP شناخته میدان رفته علی انصاریان تا به اینجا فصل 2020 21 بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

به گزارش "ورزش سه"، وینیسیوس جونیور امروز جایزه دیگری به ‏جوایز انفرادی‌اش اضافه کرد و به‌عنوان بازیکن ماه مارس رئال مادرید ‏انتخاب شد. او در ماه ژانویه هم این جایزه را به خود اختصاص داده ‏بود. ‏

وینیسیوس در ماه مارس، روزهایی درخشان را پشت سر گذاشت. او ‏در طول این ماه چهار بازی برای سفیدپوشان پایتخت اسپانیا انجام ‏داد و 6 گل به ثمر رساند. او در دو بازی مقابل والنسیا و اوساسونا ‏دبل کرد. ‏

ستاره برزیلی رئال بعد از دریافت جایزه‌اش برای رقبای رئال در لیگ ‏قهرمانان خط و نشان کشید و گفت: "این لحظه‌ای است که منتظرش ‏بودیم. جایی که همیشه دوست داریم باشیم یعنی نیمه‌نهایی و ‏فینال لیگ قهرمانان. ما هفته خیلی مهم و عالی‌ای را پشت سر ‏گذاشتیم و باید همینطور ادامه بدهیم تا رئال دوباره قهرمان ‏چمپیونزلیگ شود". ‏

اشاره وینیسیوس به پیروزی مهم رئال مادرید مقابل منچسترسیتی ‏در ورزشگاه اتحاد، در ضربات پنالتی است که باعث شد رئال به ‏نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ صعود کند. رئال چند روز بعد در ال‌کلاسیکو ‏هم موفق شد بارسا را شکست بدهد.‏

رئال که دو فصل پیش در فینال لیگ قهرمانان با پیروزی مقابل ‏لیورپول به قهرمانی رسیده بود فصل گذشته در فینال حضور نداشت ‏و منچسترسیتی با پیروزی مقابل اینتر موفق شد به جام قهرمانی ‏برسد. ‏

دیگر خبرها

  • بسکتبال NBA | استفن کری، بهترین بازیکن کلاچ سال
  • بسکتبال NBA | در لس آنجلس صدای جارو شنیده می شود
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است
  • بنزما و طلسم بزرگان: کریم را چه می‌شود!‏
  • انتقاد تند کاپیتان سرخ‌ها از چند بازیکن این تیم!
  • نامزدهای بهترین بازیکن ماه آوریل 2024 لالیگا
  • نوروزی‌نژاد، بهترین بازیکن هفته ۲۹ لیگ هندبال آلمان شد
  • لژیونر ایرانی، بهترین بازیکن هفته بوندس لیگا
  • تلاش ستاره سیتی برای حضور در بارسا: کاهش دستمزد!