Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@18:04:23 GMT

ورود خودروهای غیربومی از شنبه به گیلان ممنوع

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۷۱۵۸

ورود خودروهای غیربومی از شنبه به گیلان ممنوع

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، با شروع موج جدید کرونا در کشور و تبع آن افزایش میزان مرگ‌ومیر کرونایی، ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کووید ۱۹ محدودیت‌های شدید کرونایی را در کشور مصوب کرد.

با تصویب محدودیت‌های کرونایی ورود و خروج خودروهای غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع و خودروها در صورت ورود به این شهرها به ترتیب یا جریمه یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین امر منجر به کاهش مرگ و نیروهای کرونایی از ۵۰۰ به ۸۰ فوتی شده و تعداد افراد مبتلا به کرونا روند نزولی پیداکرده و در نتیجه بعد از گذشت یک ماه و نیم از اعمال محدودیت‌ها تمام شهرهای قرمز به نارنجی تبدیل و پس از مدتی در کشور مناطق کم خطر روند افزایشی به خود بگیرد.

کاهش تعداد افراد مبتلا به کرونا در کنار روند نزولی فوتی های ناشی از کووید ۱۹ سبب شد تا اجرای پروتکل‌های بهداشتی در کشور کاهش و به‌نوعی عادی‌انگاری شرایط در کشور بیش از بیش نمایان و بر نگرانی‌های کادر درمانی در کشور افزوده شود.

به گفته معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به ۸۱ درصد رسیده و این آمار و روند طبق گفته‌های ایرج حریرچی بسیار نگران‌کننده و شکننده است.

حریرچی می‌گوید کاهش رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی در کشور منجر به کاهش تعداد شهرهای کم خطر از ۳۰۰‌ شهر به ۲۳۴ و افزایش شهرهای نارنجی از ۱۸ به ۳۶ و شهرهای زرد از ۱۳۰‌ به ۱۷۸ رسیده و این امر نشان می‌دهد تعداد شهرهای نارنجی ما ۳۵ درصد رشد داشته است و تعداد شهرهای آبی ما نیز در کشور ۲۰ درصد کاهش پیداکرده است.

به همین منظور و بر اساس مصوبه کمیته امنیتی - انتظامی وزارت کشور از شنبه ۱۸ بهمن تردد و ورود خودروهای غیربومی به استان‌های گیلان، مازندران و گلستان ممنوع و خودروها در صورت ورود ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از شنبه تردد خودروهای غیربومی در سطح گیلان ممنوع و در صورت مشاهده تمامی خودروهای با پلاک غیر گیلان جریمه می‌شوند.

امیر طالبی معتقد است عدم ورود خودروهای غیربومی و مسافر به گیلان در تعطیلات پیش رو به کنترل کووید ۱۹ کمک کرده و به این دلیل برای جلوگیری از شیوع کرونا ورود خودرو‌های غیربومی به استان به شدت کنترل می شود و رانندگانی که به مصوبه  کمیته امنیتی - انتظامی توجه نکنند جریمه خواهند شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان پلیس خودروهای غیربومی جریمه امیر طالبی خودروهای غیربومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابل توجه مسافران حج؛ ورود این موارد به خاک عربستان ممنوع است

به گزارش خبرآنلاین ،فرمانده پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تاکید کرد: طبق ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر، در صورت کشف مواد مخدر از زائر، آن فرد در مرحله اول یک تا ۵ سال و در مرحله دوم ۵ تا ۱۵ سال ممنوع‌الخروج خواهد شد.

ایسنا در خبری نوشت:سرهنگ اسماعیل کشمیری ـ فرمانده پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در همایش توجیهی- آموزشی حج تمتع به زائران توصیه کرد به قوانین کشور عربستان احترام بگذارند و از بردن برخی داروهای گیاهی همچون «شیرین بیان» به سرزمین وحی خودداری کنند.

او اضافه کرد: مواد اسیدی همچون آبلیمو، ترشیجات و... از دیگر موادی است که بردن آنها به کشور عربستان ممنوع است.

کشمیری با تاکید بر اینکه عربستان قوانین سختگیرانه‌ای درباره مواد مخدر دارد، گفت: ما در گیت‌های فرودگاه، نظارت سختگیرانه‌ای خواهیم داشت و اجازه خروج حتی یک گرم مواد مخدر را نخواهیم داد.

فرمانده پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) افزود: طبق ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر، در صورت کشف مواد مخدر از زائر، آن فرد در مرحله اول یک تا ۵ سال و در مرحله دوم ۵ تا ۱۵ سال ممنوع‌الخروج خواهد شد.

کشمیری همچنین از زائران خواست با نصب سامانه «پلیس من» از مواردی همچون وضعیت مالیاتی خود اطلاع یابند تا به عنوان مثال در زمان خروج از کشور مشکل مالیاتی نداشته باشند.

فرمانده پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) همچنین به مدیران کاروان‌ها و زائران توصیه کرد مراسم بدرقه را در مساجد و حسینیه‌ها انجام دهند و محدودیت‌های فرودگاهی را در نظر بگیرند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904037

دیگر خبرها

  • قابل توجه مسافران حج؛ ورود این موارد به خاک عربستان ممنوع است
  • عاشق‌ترین دختر پرسپولیسی در روز ممنوع‌الورودی به ورزشگاه! | تصویر
  • ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • ابرهای باران زا دوباره به خراسان جنوبی برمی گردند
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • ورود دام به ییلاقات شمال دامغان «ممنوع» شد
  • جوی آرام در اکثر نقاط کشور/ ورود سامانه بارشی جدید از فردا