Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام پهلوانی با شرح دستاوردهای رواق سرود برای بچه‌های مسجد، گفت: ستاد فهما و کانون‌های مسجدی به سرود نگاهی ویژه دارند و با برگزاری جشنواره‌ها از آنها حمایت می‌کنند چنان که در طرح ملی «ایران قوی» نگاهی ویژه به سرود شده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، طرح ملی «ایران قوی» ابتکار جذاب ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما) که از هفته گرامیداشت دفاع مقدس آغاز شده همزمان با یوم الله 22 بهمن به کار خود پایان می دهد تا نزدیک به چهار ماه فعالیت بچه های مسجد در شبستان های فرهنگ، هنر و فناوری و رواق های دوازده‌گانه به داوری گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو، با حجت الاسلام والمسلمین «احمد پهلوانی»، مدیر ستاد فهمای استان هرمزگان که معین رواق سرود این طرح ملی است، گفت وگویی ترتیب داده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

 

 

 

حجت الاسلام پهلوانی با بیان اینکه رواق سرود یکی از رواق های دوازده‌گانه طرح ملی «ایران قوی» است، اظهار کرد: از فعالیت های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد که به زبانی شیوا و شیرین مفاهیم دینی مذهبی و ملی انقلابی را به همه اقشار جامعه منتقل می کند، سرود است. نکته مهم در این هنر آن است که نسل آینده به ویژه نوجوانان، کار گروهی و تیمی را در بستر آن فرا می گیرند.

 

مدیر ستاد فهمای استان هرمزگان ادامه داد: برای تولید یک سرود زحمات بسیاری کشیده می شود همچون تولید شعر مناسب، ملودی مطلوب و هماهنگی بین اجزاء و .. تا اثری فاخر عرضه شود.

 

وی با اشاره به آنچه در رواق سرود انجام شده است، تصریح کرد: در رواق سرود در مقطعی و به مناسبت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، جشنواره «سردار آسمانی» به تولیت ستاد فهمای کرمان برگزار شد و بچه های مسجد با محوریت جبهه مقاومت و حاج قاسم به خلق و ثبت اثر پرداختند. در محور دیگر و مرکزیت ستاد فهمای استان یزد تولید و بازخوانی سرود با محور شهادت و شهدا انجام شد.

 

فراخوان جشنواره «صدای انقلاب 2» در دو بخش شهری و روستایی

 

حجت الاسلام پهلوانی بیان کرد: در محور سوم و مهمترین فراخوان اعلامی، جشنواره «صدای انقلاب 2» به میزبانی ستاد فهمای هرمزگان و مشارکت دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ارشاد اسلامی استان در دستور کار قرار گرفت.

 

وی درباره تحولات این دوره از جشنواره سرود «صدای انقلاب»، ابراز کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از کانون های مسجدی در مناطق روستایی فعال هستند، در رواق سرود درصدد برآمدیم به مناطق روستایی نگاهی ویژه داشته باشیم از این رو، بخش روستایی در کنار بخش شهری برای این جشنواره پیش بینی و فراخوان آن به صورت جداگانه اعلام شد. هدایای نقدی مطلوبی هم به گروه ها و مربیان برتر سرود در کانون های روستایی اعطا می شود.

 

فرصت سازی‌های رواق سرود برای بچه های مسجد

 

حجت الاسلام پهلوانی در ادادمه تاکید کرد: فعالیت رواق سرود ذیل طرح ملی «ایران قوی» فرصتی است مغتنم برای ثبت گروه های سرود و به روزرسانی گروه های ثبت شده در سامانه بچه های مسجد. بنابر آمارهای واصله در خروجی سامانه ایران قوی، هم در ثبت گروه های سرود و هم در ثبت آثار تولیدی و  تقلیدی، آمارها مطلوب است. انتظار می رود در این روزهای باقیمانده همت شود تا آثار بیشتری بارگذاری شود و امتیاز خوبی هم برای این رواق در نظر گرفته شده است و بعد از داوری از برترین ها تقدیر می شود.

 

مدیر ستاد فهمای استان هرمزگان ابراز کرد: نکته مهم آنکه محدودیت تعداد آثار ارسالی برداشته شده و یک کانون می تواند آثار متعددی را از خود در این طرح ملی شرکت دهد. از هر رواق و نیز رواق سرود، 10 کانون تجلیل می شود. با این تشویق و ترغیب در طرح ملی ایران قوی شاهد رشد کمی و کیفی سرود بچه های مسجد خواهیم بود.

 

وی اضافه کرد: شرایط کرونایی اجازه نداد بتوانیم به طور منسجم و دقیق آموزش حضوری برای گروه های سرود سراسر کشور داشته باشیم اما چون ستاد فهما و کانون های مسجد به سرود نگاهی ویژه دارند و با برگزاری جشنواره ها از آنها حمایت می کنند، آثار ثبت شده در جشنواره های رواق سرود به لحاظ کمی و کیفی قابل توجه است.

 

حجت الاسلام پهلوانی با بیان اینکه ما نیازمند سرمایه گذاری و حمایت بیشتر از سرود بچه های مسجد هستیم، گفت: در مناسبت های مختلف ملی مذهبی همه در شبکه های استانی و نیز شبکه های سراسری رسانه ملی شاهد عرضه تولیدات هنری به ویژه سرود بچه های مسجد هستیم که این نشاندهند قابلیت و توانمندی کانون ها در این عرصه اثرگذار است.

 

بهترین گروه های سرود در مساجد رشد کرده اند

 

وی در ادامه بیان کرد: از دیرباز و از اوان انقلاب و حتی در دوران دفاع مقدس و معرفی شهدا و یادواره های شهدا و طول بیش از 4 دهه عمر انقلاب، همواره بهترین گروه ها از دل مساجد رشد کرده اند و مساجد همیشه در موضوع سرود و کار جمعی با محوریت هنر انقلابی دینی حرف برای گفتن داشته اند. اشعاری که درباره اهل بیت(ع) سروده شده و معارف غنی اسلام و ارزش های دینی و نظام اسلامی را در قالب سرود عرضه بوده اند در کانون های مساجد موردتوجه قرار گرفته اند.

 

حجت الاسلام پهلوانی درباره برکات طراحی رواق سرود ذیل طرح ملی «ایران قوی» برای بچه های مسجد، تاکید کرد: اینکه در این طرح ملی رواق سرود دیده شده از آن رو است که هم در بُعد فرهنگی هنری و هم در بُعد سرمایه گذاری، کمیت و کیفیت گروه های سرود برای ستاد فهما اولویت و کارویژه است، البته حمایت هایی در دل همین ایران قوی دیده شده برای کانون هایی که گروه های سرود و نیز آثار بچه های مسجد در این عرصه را ثبت کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته باید سازوکارهای تشویقی برای کانون های غیرفعال در این حوزه هم داشته باشیم تا این هنر دینی ملی در فضای مسجد اعتلاء بیابد. باید توجه داشت ظرفیت رشد کمی و کیفی گروه های سرود مساجد بیش از این است و امید است با همکاری نهادهایی همچون حوزه هنری بتوان بیش از پیش به ارتقاء و اعتلاء این هنر کمک کرد.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: رواق سرود طرح ملی ایران قوی کانون های فرهنگی هنری مساجد حجت الاسلام پهلوانی برای بچه های مسجد ستاد فهمای استان گروه های سرود رواق سرود نگاهی ویژه ایران قوی ستاد فهما کانون ها گروه ها طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۸۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار

«علی محمد قادری»، با اشاره به بهره‌گیری سازمان بهزیستی از ظرفیت مساجد، بیان کرد: سازمان بهزیستی در اجرای برنامه ها تلاش دارد که از سازه زنده جهان اسلام یعنی مساجد بهره مند شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مسجد مکان مقدس و خانه خدا است، تصریح کرد: خوشبختانه یک وفاق جدی اتفاق افتاده است و ما فعالیت های خودمان را معطوف به حضور در مسجد نموده‌ایم، زیرا که فعالیت در مساجد مشمول برکات بسیاری است.

وی ادامه داد: به همین دلیل سازمان بهزیستی از ظرفیت خانه های خدا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و نیز تسهیل‌گری امورات آنها استفاده می‌کند.

قادری افزود: همچنین در قالب طرحی، رسیدگی به وضعیت و مشکلات افراد دارای معلولیت را در مساجد مورد توجه قرار دادیم و بنا داریم که این جلسات را در سال جدید در ۵۰۰ مسجد برگزار نماییم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • تجمع دوباره مردم مشهددر حمایت از عملیات وعده صادق
  • خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران