Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاندیدای صلح نوبل و مدیر اجرایی جنبش صلح "جهان فراتر از جنگ" گفت، بایدن باید به موضع سرکش آمریکا که در دوران ترامپ باعث شد تا این کشور از پبمان‌ها و سازمان‌های بین‌المللی دور شود، پایان دهد.

به گزارش ایسنا، دیوید سوآنسون، مدیر اجرایی این جنبش و کاندیدای دریافت جایزه صلح نوبل در گفتگویی با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: یکی از مواردی که ما به حقیقت از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و دولت جدید این کشور می‌خواهیم این است که از موضع سرکش خود دست بکشد و در پیمان‌های جدی حضور داشته باشد و با دیگر کشورهای جهان همکاری و روابط سازنده داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز چهارشنبه، آمریکا و روسیه پیمان نیواستارت را برای پنج سال دیگر تمدید کردند. این پیمان پنجم فوریه ۲۰۲۶ منقضی می‌شود.

این کاندیدای دریافت جایزه صلح نوبل ادامه داد، بایدن این قدرت اجرایی را دارد که فراتر از این کار را انجام دهد و ایالات متحده را مجددا به شبکه‌ای از معاهدات الزام آور همکاری در زمینه‌های امنیت ملی، محیط زیست و سایر موارد متعهد کند. بایدن، آمریکا را به توافق آب و هوایی پاریس برگرداند که ترامپ از آن خارج شد. حالا بایدن باید پا را فراتر بگذارد و این تعهدات را تقویت کند.

وی افزود: بایدن نباید فقط به کارهای اولیه خود اکتفا کند بلکه تمام اقداماتی را که ترامپ برای بیرون کشیدن ایالات متحده از بسیاری از توافق‌ها و تعهدات بین‌المللی انجام داده است، باید معکوس کند. بسیاری از اقدامات ترامپ غیرقانونی بودند چون این معاهده‌ها به تایید کنگره نیاز داشتند و رئیس جمهوری قبلی آمریکا یکسری روندهای داخلی را بهانه قرار داد تا از آنها خارج شود. بایدن می‌تواند با میل و خواسته خود به آنها مجدد ملحق شود. اما آیا این میل را دارد؟

کاندیدای جایزه صلح نوبل گفت: بایدن باید به یکسری از توافقنامه‌های مهم که بقای بشریت را تضمین می‌کنند، پایبند بماند. منظور ما توافقنامه نیروهای اتمی میان برد یا INF و پیمان آسمان‌های باز است که مجدد باید به آنها برگردد.

سوآنسون همچنین هشدار داد، وسواس فکری دموکرات‌ها در چهار سال گذشته در متهم کردن ترامپ به تبانی با روسیه برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ شاید دولت بایدن را از بهبود روابط با مسکو برحذر دارد. بایدن همچین باید بسیاری از اقدامات یکجانبه ترامپ را دگرگون یا باطل کند. ترامپ، آمریکا را از شورای حقوق بشر سازمان ملل و یونسکو خارج و چند تن از مقام‌های ارشد دادگاه کیفری بین‌المللی را تحریم کرد. این روند باید تغییر کند.

وی افزود: از ۱۸ پیمان حقوق بشری بزرگ، آمریکا فقط عضو پنج تا است که کمتر از بوتان، مالزی، میانمار و سودان جنوبی است. دولت آمریکا هرگز پیمان ممنوعیت آزمایش جامع را تایید نکرد و از پیمان ضد موشک بالستیک هم در ۲۰۰۱ خارج شد. این کشور هرگز پیمان ممنوعیت مین یا کنوانسیون مهمات خوشه‌ای را امضا نکرد.

سوآنسون افزود، بر خلاف نظر برخی، آمریکا تامین کننده اصلی کمک برای رفع درد و رنج جهانی نیست.

لینک کوتاه: asriran.com/003E9Q

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بین المللی صلح نوبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است

شهریار حیدری ؛ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پارس نیوز، اظهار داشت: پیمان بریکس، پیمان فرامنطقه‌ای است و جمع کشورهای عضو در این گروه صاحب قدرت‌های ژئوپلیتیک و اقتصادی هستند. آمریکا برای همه کشورهای قدرتمند در قاره‌های مختلف، در مواقعی از تهدیدات به عنوان یک ابزار برای تحریم، تنش و برخورد علیه کشورهای مختلف استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه کشورهای قدرتمند برای مقابله با تهدیدات آمریکا به سمت تشکیل پیمان‌های جدید می‌روند، ادامه داد: چندین پیمان از قبیل شانگهای، بریکس و .. شکل گرفته و در آینده نیز احتمال شکل گرفتن پیمان‌های کوچکتر نیز وجود دارد که هدف از تشکیل این پیمان‌ها ، جلوگیری از شکنندگی در مقابل تهدیدات آمریکا و غرب است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: با توجه به قرار داشتن کشور در شرایط تحریم، عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان بریکس که با رایزنی دولت و وزارت خارجه انجام شد، دستاوردهایی از قبیل تولید قدرت جدید در منطقه، تقویت روابط اقتصادی، دور زدن تحریم‌ها و کمرنگ شدن  و جلوگیری از اثرات تحریم‌ها را به دنبال خواهد داشت.

حیدری در خصوص اثرگذاری تعاملات پارلمانی پیمان بریکس بر روابط دولت‌ها نیز بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر تقویت روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای مختلفی که حاضر به ارتباط دیپلماسی با کشورمان هستند، تأکید دارد. البته هرگونه پیوستن به پیمان‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و همچنین توافق با کشورهای دیگر نیز نیازمند تأیید مجلس است.

دیگر خبرها

  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است