Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در قالب ارائه تسهیلات ۹۰ میلیون تومانی به هر راننده تاکسی، در دستور کار پایتخت قرار گرفته است.

به گزارش برنا؛ سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ابتدای مراسم آیین بهره برداری از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران، بیان کرد: خوشحالم که در پایان چهل‌ودومین سال پیروزی انقلاب اسلامی و ورود به چهل‌وسومین سال، دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را رصد می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۱۰ سال گذشته به ویژه شرایط سخت کرونایی امسال، علی رقم همه تلاش‌ها و پیگیری‌ها، اقدامات جدی و اساسی در حوزه حل و نقل عمومی صورت نگرفته است که به اعتقاد مدیریت شهری می‌توانست بهتر از این باشد.

او ضمن اشاره به قرارداد ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی و بوس با ایران خودرو دیزل، گفت: اگر امسال منابع مختلف مالی از طریق بانک‌ها، دولت و ...وجود داشت به جای ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس، شاید هزار دستگاه نوسازی می‌شد. شهر تهران به بیش از ۳ هزار دستگاه اتوبوس، بیش از هزار و ۵۰۰ دستگاه واگن و ۴۰ هزار دستگاه تاکسی جدید دارد.

هاشمی درباره نوسازی تاکسی‌های فرسوده، بیان کرد: تا امروز ۳ هزار و ۲۲۷ دستگاه تاکسی به بانک‌ها از محل وجوه اداره شده معرفی شدند که ۲ هزار و ۲۰۶ دستگاه تاکسی نوسازی و پلاک شده است. هرچند امسال انتظار می‌رفت که ۵ هزار دستگاه تاکسی نوسازی شود اما بعید می‌دانم که تا پایان امسال به ۳ هزار دستگاه برسد؛ چرا که منابع شهرداری کافی نیست. البته یک توافق بسیار خوبی صورت گرفته که شهردار تهران و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور آن را امضاء کرده‌اند. ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار از دولت، صندوق کارآفرینی امید و شهرداری تهران در قالب نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در دستور کار پایتخت قرار گرفته است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه تفاهم‌نامه مذکور امضا شده استف افزود: مدیریت شهری منتظر نخستین تخصیص منابع از دولت است که از اسفند امسال نوسازی این ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده با وام ۹۰ میلیون تومانی برای تاکسیرانان تهران آغاز می‌شود و حتماً تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید.

او درباره اورهال واگن‌های مترو گفت: تفاهم‌نامه جدید دیگری را آقای شهردار و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به امضاء رسانده‌اند که برمبنای آن ۳۱ رام قطار با اعتبار ۴۱۳ میلیارد تومان، اورهال خواهند شد. هرچند نتوانستیم که واگن جدیدی وارد شبکه مترو کنیم اما تلاش می‌شود که واگن‌های فرسوده، اورهال شوند.

هاشمی باتأکید براینکه ایستگاه شهید محلاتی در بهمن ماه افتتاح می‌شود، گفت: امید است که ۹ ایستگاه دیگر در اسفند امسال و فروردین ۱۴۰۰ افتتاح شوند. این تأخیر به علت تأخیر در پرداخت اوراق مشارکت توسط دو بانک بوده که البته هنوز قسمتی از اوراق مشارکت ۱۳۹۸، محقق نشده است. امید است که ایستگاه‌های اقدسیه، ستاری، باقرخان، اشرفی اصفهانی، مرزداران، یادگار امام (ره)، میدان قیام، تربیت مدرس و شهرک آزمایش ظرف دو ماه آینده به بهره برداری برسند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره پیگیری برای انعقاد چند قرارداد ساخت واگن، توضیح داد: یکی از قراردادها، قراداد ۱۰۵ دستگاه واگن با شرکت واگن سازی تهران است که همزمان با رونمایی از واگن ملی، امضاء خواهد شد. در تلاش هستیم تا قرارداد انبوه دیگری از محل اعتبارات دولت به امضا برسد.

او ضمن اشاره به تبصره ۱۹، گفت: برای نخستین‌بار در شهرداری تهران دو فراخوان منتشر شده است. بخش خصوصی را برای ورود اتوبوس برقی و واگن دعوت کرده‌ایم که فراخوان خوبی از محل ظرفیت‌های بودجه کشور، تنظیم شده است. این هفته پاکت‌های فنی تحویل گرفته شد و هفته آینده پاکت‌های قیمت دریافت می‌شود. این قرارداد واگن نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان می‌شود که اگر به نتیجه برسد از محل همین ظرفیت و ماده ۲۷ قانون بودجه است. هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان را بخش خصوصی، ۷۰۰ میلیارد تومان را دولت و مابقی را شهرداری تهران می‌پردازد تا بتوانیم در قالب BOO ظرف مدت ۲۰ سال  یا کمتر، با امتیازاتی مثل بلیت، تبلیغات و بهینه سازی مصرف سوخت، واگن برای مترو تأمین کنیم.

معاون شهردار تهران در پایان گفت: در حوزه مترو، سفرهایی که بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بودند را از محل بهینه سازی مصرف سوخت استفاده می‌شود. شهردار تهران مکاتباتی را با شورای اقتصاد انجام داده‌اند که سقف این عدد به ۸۰۰ هزار مسافر برسد. همین کار برای تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیز پیگیری می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تاکسی فرسوده هزار دستگاه تاکسی فرسوده میلیارد تومان شهرداری تهران دستگاه اتوبوس شهردار تهران ۳ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۲۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو

تین نیوز

همزمان با تلاش های شبانه روزی برای تحقق قرارداد خرید ۶۳۰ واگن، به واسطه ارتباط خوب شهردار تهران با دولت و همت آقای رئیسی، ۱۵ درصد پیش پرداخت خرید واگن ها پرداخت شده و بزودی واگن ها به تهران می رسند.

 

 

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مدیریت شهری ششم تهران و دولت سیزدهم بالاترین سطح همکاری دو نهاد مهم و خدمتگزار را دنبال می کنند، به طوری که نه تنها علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در جلسات مداوم و هفتگی هیئت دولت شرکت می کند بلکه رئیس جمهور، حکم نماینده ویژه برای شهردار تهران صادر کرد.

اما در این میان مخالفان تلاش کردند که اختلاف نظر فنی یکی از مدیران میانی وزارت کشور با مدیریت شهری بر سر تایید صلاحیت واگن های وارداتی را به اختلاف دو نهاد تعمیم دهند. برخلاف نظر این مدیر، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران می گوید: متروی تهران پیش از این کارشناس تایید واگن ها بوده و اگر شرکت دیگری بخواهد کار تایید را انجام بدهد باید دو تا سه میلیارد تومان هزینه شود و ما نمی خواهیم هزینه اضافی صرف شود.

رسانه های اصلاح طلب در حالی روی فراموشی مردم حساب باز کردند که گویا از یاد برده اند  که این محسن هاشمی؛ رئیس شورای شهر تهران در دوره اصلاحات بود که بارها و حتی در تلویزیون، حسن روحانی و دولتمردان دولت قبل را به باد نقد گرفت؛ هاشمی حتی  در آذر ماه سال 1399 درباره عدم تامین پول واگن ها، رفتار دولتمردان گذشته را «خیلی کودکانه» خواند و گفت: «...چرا دولت مردان ما نمی فهمند، وقتی ما سیستمی را هزینه کردیم، تونل و تجهیزات ثابت را ساخته ایم، اما چرا واگن خریداری نمی کنیم ...».

آتش اختلاف در شورای شهر دوره پنجم آنقدر شعله ور بود که هر دو طرف بارها علیه یکدیگر صحبت کردند و ابایی هم از اعلام آشکار اختلافات نداشتند البته این  شکاف، به موضع گیری های آشکار رسانه ای محدود نشد، بلکه آنقدر وسعت گرفت که رئیس جمهور دوره قبل حتی اجازه ورود پیروز حناچی؛ شهردار سابق تهران به جلسات هیئت دولت را نمی داد.

ماجرای واگن ها چیست؟

پیروز حناچی؛ شهردار سابق تهران چند ماه پیش در روزنامه اعتماد مدعی شده بود «قرارداد 630 واگن مترو، اساساً مرتبط با مدیریت شهری فعلی شهر تهران نیست و به تلاش های مدیریت قبلی باز می گرد» هرچند که صحبت های اولیه به آن سال ها بر می گردد اما باید از پیروز حناچی پرسید که برای این قراردادی که از سال 97 ابلاغ شده چه قدمی برداشته است؟

واقعیت این است که نه تنها در دوره قبل اقدام عملی در این باره انجام نشد بلکه شهردار تهران همزمان با تلاش های شبانه روزی برای تحقق قرارداد خرید 630 واگن، به واسطه ارتباط خوب با دولت و همت آقای رئیسی، 15 درصد پیش پرداخت خرید واگن ها را پرداخت و حتی با افزایش 25 درصدی این تعداد را به 791 دستگاه رساند.

همچنین این دوره مدیریت شهری توانست در اتفاقی کم نظیر رکورد افتتاح میانگین ماهانه یک ایستگاه مترو را ثبت کند و آن و در اختیار مردم قرار دهد.

این درحالیست که در آن دوره مدیریتی نه تنها واگن و اتوبوسی به ناوگان حمل و نقل اضافه نشد بلکه 1600 اتوبوس کمتر از آنچه تحویل گرفته شد به دوره زاکانی تحویل داده شد و در موضوع مترو حتی انبارهای قطعات یدکی مترو خالی به دوره مدیریت ششم تحویل داده شد.

همچنین طبق آنچه در کتابچه تحول و تحویل (که مدیران دوره قبل برای کارنامه عملکردشان چاپ کردند)، تنها برنامه ریزی برای تهیه 200 دستگاه اتوبوس (80 دوکابین و 120 تک کابین) دیده می شود که با 826 اتوبوس جدید، 428 دستگاه اتوبوس اورهال شده و قرارداد 2500 دستگاه اتوبوس 12 متری، 25000 دستگاه تاکسی سدان برقی، 2500 دستگاه تاکسی شاسی بلند (suv)، 10 هزار دستگاه ون و 150 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی قابل مقایسه نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • آغاز ثبت‌نام دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد