Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاضل با اشاره به ورود واکسن کرونا به کشور، گفت: کادر درمانی بخش های آی.سی.یو و کرونا در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» بعدازظهر امروز (شنبه 18 بهمن) در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان کردکوی و بندرگز در وضعیت نارنجی قرار دارند و مابقی شهرهای استان در وضعیت آبی و زرد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: وضعیت دو شهرستان کردکوی و بندرگز متاثر از شهرهای گرگان و استان مازندران است.

 

فاضل بیان کرد: در هفته گشته در سطح ملی عنوان شد که 18 شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند و در این هفته تعداد این شهرها به 36 شهر افزایش یافته است و این مهم نشان می دهد که ورود کشور به پیک چهارم کرونا دور از انتظار نیست.

 

وی افزود: در حال حاضر 386 بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که از این میزان 75 بیمار در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند و متاسفانه 22 بیمار نیز به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ابراز داشت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته سه بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی استان جان باختند.

 

وی با بیان اینکه 20 هزار واکسن کرونا ساخت کشور روسیه وارد کشور شده است، افزود: کادر درمانی در بخش آی.سی.یو و همچنین مرتبط با کرونا در اولویت واکسن در استان قرار دارند و اسامی این افراد از وزارتخانه از دانشگاه علوم پزشکی استان گرفته شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: پس از همکاران ما در بخش های کرونایی بیماران مزمن و همچنین افراد مسن در اولویت های بعدی دریافت واکسن کرونا قرار دارند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنترل شیوع کرونا ویروس آمار مبتلایان به کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ویروس کرونا کرونا دانشگاه علوم پزشکی قرار دارند واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۲۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه

قباد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه ، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی افزود: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم می‌باشد که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: امید است با بهره برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان عزیز به همراه داشته باشد.

محمدی همچنین خبر داد: با پیگیری‌های بی وقفه مسئولان دانشگاه، یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب راه اندازی شده است و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

وی گفت: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: با راه اندازی این دو دستگاه، تعداد دستگاه‌های MRI استان جهت ارائه خدمات لازم به بیماران به ۵ دستگاه خواهد رسید.

کد خبر 6089011

دیگر خبرها

  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی