Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: دولت مصوبات خوبی در زمینه خرید اتوبوس دارد که تا کنون محقق نشده است. امیدواریم با همت وزارت کشور این مصوبات به نتیجه برسد و اتوبوس های جدید وارد ناوگان شوند تا وضعیت ناوگان اتوبوسرانی تهران که فرسوده است بهبود یابد.
به گزارش خبرنگار شهر، محمد علیخانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم گفت: امروز شاهد بهره برداری از 110 دستگاه اتوبوس و می نی بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم هر چند همانطور که می دانید نیاز ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران بسیار فراتر از این تعداد است اما باز هم تحویل همین تعداد را باید غنیمت شماریم چرا که در این شرایط سخت ناشی از شیوع کرونا و تحریم ها این تعداد اتوبوس تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته ما انتظار داریم دولت با توجه به مصوبات خوبی که در زمینه خرید اتوبوس داشته به این مصوبات جامه عمل بپوشاند. اخیرا هم در ستاد ملی کرونا تحویل 5 هزار اتوبوس به شهرها مصوب شد که امیدواریم سهم شهر تهران هم از این تعداد داده شود.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: همانطور که محسن هاشمی در مراسم تحویل 100 دستگاه اتوبوس که چند ماه قبل برگزار شده بود اشاره داشتند دولت مصوبات خوبی در زمینه خرید اتوبوس دارد و امیدواریم این مصوبات محقق شود تا ناوگان فرسوده اتوبوسرانی تهران از این وضعیت خارج شود.
علیخانی افزود: مورد دیگری که فراموش شده بحث 630 واگن مترو است که ظاهرا الحاقیه ای قرار است در وزارت کشور امضا شود و امیدواریم این موضوع نیز با همت وزارت کشور زودتر محقق شود. البته آغاز این موضوع به سال 1395 بر می گردد که مصوبه شورای اقتصاد را هم داشته و امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.
علیخانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تحویل تاکسی های نوسازی شده اشاره کرد و گفت: امروز واجب است تشکری از رانندگان عزیز تاکسیرانی داشته باشیم که 110 هزار نفر را شامل می شود. رانندگان تاکسی به واسطه ارتباط با مردم و کار مستمرشان بیشترین تلفات را در دوران شیوع کرونا داشته اند.
علیخانی افزود: انتظار این است که به این قشر توجه بیشتری شود و نیز رانندگان ناوگان اتوبوسرانی که امیدواریم شهردار به معاونت مالی دستور بدهند تا باقی مانده مطالبات این قشر زحمتکش نیز پرداخت شود.
علیخانی افزود: همانطور که می دانید تهران نیاز به بیش از 3 هزار اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی دارد و متاسفانه به دلیل اینکه دولت به تعهدات خود عمل نکرد، شورا راسا وارد شد و با پیگیری هایی که صورت گرفت و اعتباری که تصویب شد شهرداری قراردادی را با ایرانخودرو دیزل منعقد کرد تا250 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شود که امروز دومین سری از اتوبوس های این قرار داد تحویل داده شد که در سری اول 100 دستگاه و امروز نیز 110 دستگاه از این اتوبوس ها به ناوگان اضافه شدند.
علیخانی افزود: می دانید که هر چه تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی بیشتر باشد فاصله اجتماعی در دوران شیوع کرونا نیز بهتر رعایت خواهد شد و کیفیت خدمات رسانی نیز بهتر می شود البته معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مجددا پیگیر هستند تا قرار داد های جدیدتری را برای خرید اتوبوس با ایران خودرو منعقد کنند و امیدواریم با ادامه این روند کمبود های ناوگان حمل و نقل عمومی هر چه بیشتر رفع شود.
خبرنگار: اکبر بیاتی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ناوگان حمل و نقل عمومی ناوگان اتوبوسرانی خرید اتوبوس وزارت کشور شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۲۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد امروز گفت: ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد مجهز به سیستم سرمایشی است و رانندگان باید در شرایط گرمای هوا این سیستم را فعال کنند.

 

عباس اتحادی افزود: هم اکنون هزار و ۷۱۷ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در سطح شهر مشهد فعال هستند که ۵۶ دستگاه از این تعداد کولر ندارند.

 

وی اضافه کرد: اتوبوس های فاقد کولر نیز با ورود ناوگان جدید از سرویس دهی خارج خواهند شد.

 

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: بازدید از سیستم سرمایشی ناوگان از اسفند پارسال آغاز و شارژ کولر رفع نقص انجام شده است.

 

اتحادی تاکید کرد: رانندگان موظف هستند در ساعات گرم روز سیستم گرمایشی را فعال کنند و چنانچه راننده ای به خواسته شهروندان بی توجه باشد، شهروندان می توانند از طریق تماس با شماره ۱۳۷ و یا ارسال پیام کوتاه به سامانه ۳۰۰۰۸۸۸۸ موضوع را با کد اتوبوس اعلام کنند تا موضوع رسیدگی شود.

 

٩٠٠ هزار جا به جایی و سفر درون شهری روزانه شهروندان مشهدی با بیش از هزار و ٧٠٠ دستگاه اتوبوس و مینی بوس ناوگان اتوبوسرانی این شهر انجام می شود.

دیگر خبرها

  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو