Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از میامی، احمد ملایری، فرماندار میامی ظهر امروز در آئین افتتاح هم‌زمان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان میامی در ایام‌الله دهه فجر ۱۳۹۹ که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میامی برگزار شد، اظهار کرد: در دهه فجر امسال در مجموع ۵۰ پروژه شامل ۳۹ پروژه عمرانی توسط ۱۰ دستگاه اجرایی بااعتبار ۲۷ میلیارد تومان و پنج پروژه اقتصادی، کشاورزی و صنعتی بااعتبار مجموعاً ۱۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با افتتاح پروژه‌های اقتصادی در شهرستان‌ میامی در مجموع برای ۱۲۰ نفر شغل جدید ایجاد می‌شود.

فرماندار میامی اظهار کرد: امسال شش پروژه عمرانی توسط دستگاه‌های اجرایی همچون منابع طبیعی، شرکت توزیع برق، آب و فاضلاب و.. با پیش‌بینی اعتبار ۲۰ میلیون تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

ملایری بیان کرد: مجموع اعتبارات ۱۳۰ میلیارد تومانی عمرانی و اقتصادی مرتبط با افتتاح طرح‌ها در شهرستان میامی در دهه فجر ۱۳۹۹ در مقایسه با اعتبارات سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

وی بابیان اینکه امسال ۵۵ میلیارد تومان ارزش‌افزوده به شهرداری و دهیاری‌ها پرداخت شده است، افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در زمینه‌های عمرانی و اقتصادی در شهرستان میامی هزینه شده است.

فرماندار میامی با تقدیر از استاندار سمنان، به‌عنوان رئیس ستاد توسعه شهرستان میامی به خاطر نگاه ویژه و خوب گفت: با تأکید استاندار سمنان، معاونین و مدیران کل استان، اقدامات خوبی در شهرستان میامی به انجام رسیده است.

ملایری بیان کرد: با ایجاد صندوق کارآفرینی امید در شهرستان میامی، علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر، تاکنون هفت میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: تاکنون جلسات مختلفی با بنیاد برکت و آستان قدس رضوی در راستای سرمایه‌گذاری، مشارکت و توسعه شهرستان به انجام رسیده است.

فرماندار میامی بیان کرد: بنیاد برکت تعهد کرده است تا برای ۱۱۵ نفر در پنج منطقه شهرستان ایجاد شغل کند که تاکنون ۸۰ نفر به بانک معرفی شده‌اند.

ملایری افزود: تشکیل ۳۰ صندوق خرد روستایی با همکاری جهاد کشاورزی با اشتغال‌زایی برای ۷۰ نفر از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه به‌منظور حفظ منابع آبی، تغییر الگوی کشت به زعفران و گل محمدی پیشنهاد شده است، گفت: تاکنون در ۵۰ هکتار از اراضی میامی زعفران کاری و در ۵۰ هکتار نیز گل محمدی کشت شده است.‌

فرماندار میامی اظهار کرد: در بحث آبیاری تحت‌فشار، تاکنون ۶۰۰۰ هکتار از اراضی میامی به این شیوه تجهیز و مبلغ ۵۰ میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض اعطا شده است.

ملایری گفت: مبلغ ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات از محل تسهیلات اشتغال روستایی و تبصره ۱۸ به‌منظور خرید ادوات کشاورزی پرداخت شده است.‌

وی بابیان اینکه امسال مجوز فعالیت کارخانه‌ها و معادن مختلفی در میامی صادر شده است، افزود: در مباحث عمرانی درون شهر میامی علاوه بر زیباسازی فضای شهری، تاکنون ۵۰۰۰ مترمربع از معابر میامی آسفالت شده است.

فرماندار میامی اظهار کرد: تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان به شهرداری میامی و ۵۰۰ میلیون تومان به شهرداری رضوان و ۱۰ میلیارد تومان به دهیاری‌های شهرستان میامی پرداخت شده است.

ملایری با اشاره به بهره‌برداری از هفت خانه ورزش روستایی در میامی گفت: با تخصیص اعتبار انجام شده، استخر میامی که تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تا پایان سال افتتاح می‌شود.

وی بابیان اینکه مکاتبات مرتبط با تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات شهرستان ابلاغ شده است، افزود: احداث هشت اقامتگاه بوم گردی از دیگر اقدامات انجام شده در شهرستان میامی است.

 فرماندار میامی اظهار کرد: تاکنون چندین مجتمع خدمات رفاهی و گردشگری در شهرستان میامی به بهره‌برداری رسیده است.

ملایری گفت: در سفر مهندس اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان دستور تکمیل پروژه‌های زیرسازی و آسفالت محور علی‌آباد به کاهک، آسفالت محور جیلان به کلاته خیج، تکمیل محور فرومد به شفیع آباد، انجام مطالعه زیرگذر در کمربندی خلیج‌فارس، اعطای اسناد مالکیت شمال کمربندی خلیج‌فارس، مرمت و بازسازی جاده‌های روستایی شهرستان میامی و ایجاد پل کال شور بر محور میامی جاجرم صادر شد.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی محله عمارت شهر میامی در حال انجام است، گفت: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان تاکنون اعتبارات بسیار خوبی را در راستای توانمندسازی شهرستان اختصاص داده است.‌

فرماندار میامی بابیان اینکه سند توسعه فرهنگی برای ۱۶ روستای شهرستان میامی تهیه شده است، گفت: تاکنون چندین سازمان مردم‌نهاد مجوز فعالیت خود در شهرستان میامی را دریافت کرده‌اند.‌

ملایری خاطرنشان کرد: در شهرستان میامی در سال ۹۸ بالغ‌بر ۱۲ میلیارد تومان کمک و تسهیلات پرداخت شد که این عدد در سال ۹۹ به ۱۶ میلیارد تومان افزایش یافت.

لزوم بازنگری زیرساخت‌های توسعه‌ای در میامی

علی‌اصغر خانی، نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تبریک چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی ایران گفت: استاندار سمنان این هشتمین بار است که به میامی سفر کرده و با مردم و مسؤولان این شهرستان دیدار می‌کنم و رفع مشکلات مردم با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی بابیان اینکه خود را کارگر مردم می‌دانم و گره‌گشایی از مشکلات مردم را توفیق برای خود می‌دانم، اظهار کرد: در وضع کنونی، پذیرفتن مسؤولیت، امری سخت و دشوار است.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وسعت و توانمندی موجود در میامی برای توسعه گفت: وجود زیرساخت، حرف اول را در پیشرفت و توسعه می‌زند و باید بستر سرمایه‌گذاری در مناطقی ایجاد می‌شود که توسعه‌یافته یا در مسیر توسعه باشد.

خانی اظهار کرد: باید تلاش کرد تا ادارات و دستگاه‌های اجرایی به‌صورت کامل در این شهرستان مستقر شوند.

وی افزود: در بخش‌های روستایی میامی، قدری وضعیت بهتر شده است، اما همچنان برخی مشکلات وجود دارد که باید برطرف شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بخش‌های زیرساختی و توسعه‌ای و اقدامات حوزه دولت در شهرستان میامی نیاز به بازنگری دارد، افزود: تلاش می‌کنیم تا بحث وسعت را به ساختار بودجه سال ۱۴۰۰ اضافه کنیم.

خانی با اشاره به اینکه بیشترین بودجه کشور را شهرهای بزرگ می‌بلعند، گفت: اولویت واگذاری اراضی و اماکن مازاد را باید به مردم محلی در شهرها و روستاها داد و برخی از اماکن باید تغییر کاربری داده شود.

وی اظهار کرد: در مسیر شاهرود تا بسطام و همچنین میامی دو طرف جاده برای کشاورزی فریز شده که در برخی موارد لازم است تغییر کاربری داده شود تا شاهد رشد و توسعه باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه از برخی دستگاه‌های استان رضایت داریم، اما برخی دستگاه‌ها کوتاهی می‌کنند اظهار امیدواری کرد: سفر استاندار سمنان به شهرستان میامی موجب ایجاد تحولات جدید در میامی شود.

خانی گفت: نگاه من به شما به‌عنوان استاندار سمنان، نگاه مثبتی است و احساس می‌کنم استان را از خود می‌دانید و نگاه عادلانه محور دارید.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: میامی کشاورزی پروژه عمرانی فرماندار میامی علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شهرستان میامی استاندار سمنان پرداخت شده میلیارد تومان دستگاه ها دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۳۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج

شهردار سنندج از کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، سیدانور رشیدی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نشست مدیران و معاونان شهرداری سنندج با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج که به مناسبت روز ملی شوراها برگزار شد، اظهار کرد: حوزه کاری در شهرداری‌ها به‌دلیل محدودیت‌های مالی و همچنین گستره انتظارات مردم بسیار سخت است.

وی افزود: اقدامات و برنامه‌های شهرداری در سال‌جاری را بر ۳ مبنای امور کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت تعریف کرده‌ایم که امیدواریم با اجرای آن‌ها زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به شهر و شهروندان را فراهم سازیم. شهردار سنندج خاطرنشان کرد: برخی اقدامات شهرداری در راستای ایجاد زیرساخت‌ها مانند اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در راستای هوشمندسازی شهر، هدایت آب‌های سطحی، احداث سوله برای ساماندهی بازیافت و سگ‌های بلاصاحب انجام شده است که شاید برای مردم مشهود نباشد، اما این‌ها اقدامات زیرساختی هستند که در آینده نتایج آن به نفع شهر و شهروندان خواهد بود. رشیدی با بیان اینکه پروژه شهرداری الکترونیک به‌صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است، ادامه داد: همگام‌سازی و به‌روز رسانی اقدامات در شهرداری الکترونیک جزو اولویت ما بود که آغاز شد و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جلو رفته که قطعاً تحقق شهرداری الکترونیک گام بلندی در شفاف‌سازی و کاهش فساد اداری خواهد بود. وی گفت: با تلاش تمام مجموعه مدیریت شهری و همراهی شوراها شاخص‌های خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت، سرانه فضای سبز، شهرداری هوشمند، برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و غیره ارتقا پیدا کرده و می‌توانیم با سند کاملاً ارائه کنیم. شهردار سنندج تصریح کرد: ساماندهی وانت‌های میوه فروش را در سال ۱۴۰۱ در سطح قابل قبول اجرا کردیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از پانزدهم اردیبهشت ماه جاری ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر اجرا خواهد شد. رشیدی افزود: در این راستا ۵ نقطه‌ای که در راستای استقرار وانت‌های میوه فروش قبلاً در نظر گرفته شده بود به ۱۰ نقطه افزایش یافته و امیدواریم شاهد اجرای قابل قبول این طرح در سنندج باشیم. وی با اعلام اینکه در راستای افزایش سرانه فضای سبز طی سال گذشته کارهای خوبی انجام گرفت که امسال نیز استمرار خواهد داشت، گفت: اجرای پارک‌های بزرگ مقیاس و پارک‌های درون محلی در سال گذشته انجام شد و پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار، ۲۰ هکتاری نیشتمان و سه هکتاری نایسر و۲۰ پارک درون محلی دیگر برای امسال برنامه‌ریزی شده است. شهردار سنندج اضافه کرد: کلنگ‌زنی دو پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی هسته مرکزی شهر و چندین پروژه عمرانی را در سال جاری انجام خواهیم داد. کد خبر 748851

دیگر خبرها

  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود