Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احقاق حق، تحقق عدالت و تأمین امنیت را از رسالت‌های بسیار عظیم دستگاه قضایی دانست و گفت: تحقق عدالت، گسترش عدل، فصل خصومت و اختلاف و تأمین امنیت رسالت بسیار عظیم دستگاه قضایی است که در هرجای کشور باشد مهم و اثر گذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اهمیت و جایگاه مهم دادسرا در استقرار امنیت و آرامش در جامعه بیان داشت: دادسرا بخشی از دادگستری است که وظیفه اصلی آن تحقیق و بازجویی و کشف جرم است و در مبارزه با مجرمان، زیاده خواهان، مفسدین و معارضان با قانون و حقوق مردم و همچنین در حفظ نظم و امنیت در جامعه نقش بسیار کلیدی و مؤثری دارد که باید جایگاه آن ارتقاء پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی افزود: کار در دادسرا به صورت شبانه روزی است و باید در مجموعه دادسرا همیشه حاضر بود و به آن به عنوان یک کار اداری نگاه نگردد بلکه دادسرا بعنوان اورژانس دستگاه قضایی تعبیر می‌شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: هدف از این بازدید‌ها، دیدار با همکاران قضایی و اداری و ارج نهادن خدمات و زحمات آنان می‌باشد و این نظارت‌ها به منظور مچ گیری نیست و هدف دیگر آن شناسایی نقاط ضعف و قوت آن مجموعه و و برنامه ریزی برای رفع موانع و مشکلات آن‌ها می‌باشد که افزایش نظارت‌ها ارتقای سطح کیفی و بهبود ارائه خدمات در دستگاه قضایی را تقویت می‌کند و انتظار می‌رود که در روند کاری از تمامی ظرفیت‌های خدماتی ایجاد شده از سوی دستگاه قضایی برای ارائه خدمات هر چه بهتر و مطلوب‌تر به مردم بیش از پیش استفاده گردد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه تحقق عدالت دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مجیدی با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع نزاع و درگیری افرادی در خیابان منتهی به پل قویون ارومیه  که موجب ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بودند، موضوع به طور ویژه در دستور کار دادستانی مرکز استان آذربایجان غربی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با اشراف اطلاعاتی، بررسی های همه جانبه و تحقیقات همه دستگاه های امنیتی، این افراد را که با یکدیگر درگیر شده بودند، شناسایی و مشخص شد که از اراذل و اوباش سطح دار می باشند.

حسین مجیدی افزود : پس از بررسی و پیگیری های مجدانه انتظامی و قضایی و تلاش های پلیس امنیت و همراهی دستگاه قضایی عوامل شرارت که ٧ نفر بودند ۴ نفر از آنها در شهرستان‌ های همجوار دستگیر شدند و ٣ نفر دیگر نیز شناسايي و در کوتاه ترین زمان ممکن دستگیر و با آنها برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه ضمن تقدیر از زحمات مجموعه های قضایی و عوامل امنیتی و انتظامی تاکید کرد : دستگاه های قضایی، انتظامی و امنیتی با تمام قدرت اجازه نخواهند داد هیچ کسی و به هر عللی جامعه را بسوی ناامنی روانی و ناهنجاری بکشانند و ضمن هشدار به مخلان نظم و امنیت اجتماعی بشدت با افراد خاطی برخورد خواهیم کرد.

شب گذشته (ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) در پل قویون ارومیه تعدادی با قمه به نزاع دسته جمعی پرداخته و برای دقایقی موجب  رعب وحشت  مردم شدند.

دیگر خبرها

  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • تعامل پلیس و دستگاه قضایی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد