Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@03:08:00 GMT

آغاز دوره‌ای جدید در جشنواره هنرهای تجسمی

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۸۳۴۳

آغاز دوره‌ای جدید در جشنواره هنرهای تجسمی

گروه فرهنگی /سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر دیروز با افتتاح بخش طوبای زرین کارش را آغاز کرد. سید مجتبی حسینی ‏معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‌هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره و داوران و هنرمندان راه یافته به این بخش در مراسم افتتاحیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حیاط و فضای آزاد مؤسسه فرهنگی و ‌هنری صبا حاضر شدند و پس از مراسم افتتاحیه در گروه‌های محدود از نمایشگاه طوبای زرین بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سید مجتبی حسینی ‏معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: «با توجه به اینکه خودم را یک هنرجوی هنرهای تجسمی ‌می‌دانم و آشنایی با هنرهای تجسمی دارم و سال‌هاست که این آثار را دنبال می‌کنم، به این نتیجه ‏رسیده‌ام جشنواره هنرهای تجسمی فجر از امسال وارد مرحله جدیدی شده است. ‏کیفیت و کمیت آثار این دوره و نگاه آمایشی به شرکت کنندگان گواهی می‌دهد ‏که دوره جدیدی در این جشنواره آغاز شده است و امیدوارم در سال‌های آینده استمرار پیدا ‏کند. ‏در این بخش از نمایشگاه با آثار کم‌‏نظیر و فوق‌العاده خوب از نسل جوان روبه‌رو هستیم. از هنرمندانی که تنها دو دهه از ‏عمرشان گذشته آثاری می‌توان دید که بسیار تأثیرگذار است و این دستاورد را باید تبریک ‏گفت. البته این اقدامی است که از سه چهار سال پیش آغاز شده است اما امسال ثمر این نهال ‏کاشته شده را می‌توانیم ببینیم.‏» در این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر هزار اثر به نمایش گذاشته می‌شود. دوره‌ای که به گفته‌ هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، به پایتخت محدود نمی‌شود و ۷۰ درصد آثار پذیرفته شده در نمایشگاه متعلق به هنرمندان شهرستانی است. در سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر استان تهران با ۱۱۵۹ هنرمند، استان‌های اصفهان با ۳۲۳ هنرمند، خراسان رضوی با ۲۲۵ هنرمند، البرز با ۱۷۱ هنرمند، آذربایجان شرقی با ۱۴۷ هنرمند، فارس با ۱۴۰ هنرمند، مازندران با ۱۰۳ هنرمند، گیلان با ۸۴ هنرمند، خوزستان با ۸۳ هنرمند، همدان با ۵۸ هنرمند و سایر استان‌ها با رقم‌های متفاوت و زیر ۵۰ هنرمند در این جشنواره حضور دارند و نمایشگاه آثار سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر هم میزبان ۷۰۹ اثر و ۵۱۱ هنرمند خواهد بود که نسبت به سال گذشته تعداد آثار ۹۶ درصد و تعداد هنرمندان ۹۲ درصد رشد داشته است. به دلیل شرایط خاص شیوع بیماری کرونا مراسم بازگشایی بخش‌های چاپ دستی و ستارگان امروز و فردا برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند مراسم آن را ‌به صورت لایو در اینستاگرام به نشانی ‌
@tajasomi  ببینند. سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا 30 بهمن ماه ادامه دارد و بازدید از ‏نمایشگاه این جشنواره به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌ها از ساعت 10 تا 18 هر روز و ‏به صورت مجازی امکانپذیر است.‏

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه، افزود: در این نمایشگاه ۹۵ غرفه از ۱۵ استان شامل زنجان، تهران، آذربایجان شرقی و غربی، همدان، قزوین، گیلان، کردستان، فارس، کرمانشاه، البزر، یزد، خراسان رضوی، لرستان و خوزستان برپا شده است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،سید رضا قندیلی، مهمترین هدف برگزاری جشنواره ملی اقوام را معرفی و بیان اصالت‌های اقوام ایرانی، تقویت و معرفی هویت ایرانی و اسلامی، تقویت همگرایی ملی و معرفی توانمندی‌های اقوام ایرانی ذکر کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌های موجب می‌شود تا به پیشینه و تاریخ غنی و مؤثر کشورمان برگردیم و فرهنگ و هویت خودمان را در میان نسل جوان تقویت کنیم.

این مسوول با بیان اینکه این نمایشگاه در زنجان به مدت ۶ روز برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی از امروز تا ۲۱ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان زنجان برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.


دیگر خبرها

  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان شهرضایی
  • چشم طبیعت، نمایشگاهی با الهام از زیبایی‌های طبیعت
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی