Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:51:06 GMT

تحقق دو برابری صدور سند خانه‌های روستایی در زنجان

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۱۱۳۶

تحقق دو برابری صدور سند خانه‌های روستایی در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، از تحقق بیش از دو برابری نسبت به برنامه پیش‌بینی شده در زمینه صدور سند مالکیت روستایی در سال‌جاری خبر داد.

رضا خواجه‌ای صبح امروز (۱۹ بهمن‌ماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به صدور سند مسکن روستایی، اظهار کرد:  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک توانسته در سال‌جاری به میزان ۵۵۸۶ فقره سند روستایی با پیشرفت فیزیکی ۲۲۳ درصدی نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تحقق بیش از ۲ برابری نسبت به برنامه پیش‌بینی شده در زمینه صدور سند مالکیت روستایی در سال جاری، افزود: این نهاد  توانسته با هدف ساماندهی نظام مالکیت منازل مسکونی روستایی تاکنون از مجموع ۹۱ هزار و ۲۶۵ واحد مسکونی روستایی برای ۶۶ هزار و ۵۳۵ واحد، سند مالکیت صادر کند.

این مسئول ادامه داد: میزان صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی به میزان ۷۱.۸ درصد در استان بوده و این میانگین در سطح کشور ۶۲.۶ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خواجه‌ای تصریح کرد: توسعه روستا، پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمار می‌رود. این سیاست ارتباط تنگاتنگ با نظام فکری و نگرشی دارد و برای نهادینه کردن این سیاست، ابزارها و روش‌های مختلفی وجود دارد که سنددار کردن واحد مسکونی و یا به عبارت کلی صدور سند برای املاک در روستا به موازات سایر سیاست‌های توسعه‌ای مناطق روستایی از جمله این روش‌ها است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، با اشاره به اینکه اسناد مالکیت روستایی نقش موثری در وسعت‌بخشی به مالکیت‌های مسکونی، تجاری و ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری در روستاها دارد، یادآور شد: صدور سند مالکیت در روستاها مزایای دریافت تسهیلات، ضمانت بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی ملک را به همراه دارد و این شرایط میل و رغبت مردم برای سنددار کردن املاک را افزایش می‌دهد.

وی از مزایای فراوان یک نظام جامع و مناسب مالکیت تثبیت‌ شده اراضی روستایی و تضمین مالکیت و ارزش‌دهی به حق تصرف در روستاها تثبیت خانه‌های مسکونی روستاییان و جلوگیری از تعارض و تضاد در مالکیت آن‌ها به عنوان یکی از فواید این نظام جامع نام برد و خاطرنشان کرد: ایجاد اطمینان لازم نسبت به رهن‌گذاری املاک و پشتوانه و وثیقه‌ای مطمئن برای روستاییان در مواقع لازم همچون تسهیلات رفاهی وام و غیره جلوگیری از مهاجرت جمعیت جامعه روستایی و بروز نشدن مشکلات در شهرها و برنامه‌ریزی‌های موثر در امر بازار خرید و فروش زمین، از دیگر مزایای تثبیت مالکیت خانه‌های روستایی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان سند مالکیت روستایی مسکونی روستایی سند مالکیت صدور سند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۱۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند

مدیرکل پست استان زنجان گفت: ۸۵ درصد از نمایندگان پست روستایی از طریق گوشی‌های هوشمند نسبت به توزیع مرسولات در نقاط روستایی اقدام می‌کنند.

جواد رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی برنامه عملیاتی اعلام شده در سال گذشته با تلاش و همت همکاران واحد کدگذاری استان طرح ژئوکد به پایان رسید و هم‌اکنون همه شهرهای استان دارای ژئوکد هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۲ روستای پرجمعیت در استان دارای ژئوکد شده و به‌روزرسانی اطلاعات کدپستی اکثر روستاهای استان انجام شده است، اضافه کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با فرمانداران و بخشداران شهرستان‌های تابعه استان، عملیات ژئو کد روستایی آغاز خواهد شد.

مدیرکل پست استان زنجان گفت: همه زیرساخت‌های موجود در استان که نیاز به اطلاعات مکان محور دارند، مشکل آنها با اجرای طرح نشانی استاندارد ملی حل می‌شود که این موضوع بسیار مهم است.

رسولی ادامه داد: جی نف (GNAF) یک استاندارد اطلاعات مکانی در حوزه نشانی و مخفف Geo Coded National Address File به معنی «پایگاه نشانی استاندارد مکان محور» است.

وی ادامه داد: این اداره کل در راستای هوشمندسازی، پست استان در سرویس‌های نوین از قبیل احراز مکانی الکترونیکی تعداد ۱۰۵.۳۴۷ احراز را در سال ۱۴۰۲ انجام داده است.

مدیرکل پست استان زنجان گفت: همچنین پست استان اقدام به هوشمندسازی توزیع روستایی کرده و ۸۵ درصد از نمایندگان پست روستایی از طریق گوشی‌های هوشمند نسبت به توزیع مرسولات در نقاط روستایی اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته این اداره کل آمادگی راه‌اندازی صنادیق هوشمند توزیع را دارد.

کد خبر 749016

دیگر خبرها

  • صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت، مجاز شد
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • انتظار ۹ ساله ساکنان مسکن ویژه تهرانسر برای صدور سند مالکیت
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند