Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت مالت اعلام کرد، در مورد اتهام اختلاس مسوول سابق سرویس اطلاعات عربستان که تابعیت این کشور را دارد، تحقیق می کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه الحره نوشت، سعد الجبری، مسوول سابق سرویس اطلاعات عربستان پس از اینکه نامش در لیست شهروندان جدید مالت دیده شد، بار دیگر در کانون توجه قرار گرفت.

مقامات مالت اعلام کردند، در حال انجام تحقیقات درباره اتهامات اختلاس علیه الجبری هستند که شهروند این کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه موضوع به مسوول سابق سرویس اطلاعات عربستان مربوط می شود اما روزنامه تایمز مالت نوشت، مقامات تنها درصورت داشتن ادله و اسناد مشخص که بتوان به شورای محرومیت از تابعیت ارائه کرد، می توانند اقدام کنند.

الجبری دستیار ارشد شاهزاده محمد بن نایف بود که سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان او را در سال ۲۰۱۷ به نفع پسرش محمد بن سلمان از ولیعهدی کنار گذاشت.

نام الجبری پس از آن در لیست کسانی که به تازگی ملیت مالت را به دست آورده اند، دیده شد که وی گذرنامه ای را از طریق طرح جنجال برانگیز سرمایه گذاری خریداری کرد.

ماه گذشته یک گروه سرمایه گذار متعلق به دولت سعودی شکایتی علیه الجبری در دادگاه کانادا به اتهام اختلاس میلیاردها دلار مطرح کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال در ماه ژوئیه به نقل از مسوولان سعودی و اسناد دولتی نوشت، الجبری زمان ولیعهدی بن نایف شبکه ای از مسوولان را هدایت می کرد که ۱۱ میلیارد دلار از اموال دولت از صندوق وابسته به وزارت کشور را هدر دادند.

نام الجبری پس از اینکه به دادگاه فدرال آمریکا شکایت کرده و در آن مدعی شد تیمی از مزدوران سعودی موسوم به "جوخه ببر" سعی داشتند او را ۱۵ اکتبر ۲۰۱۸ به دستور بن سلمان در شهر تورنتو کانادا سر به نیست کنند، تیتر روزنامه ها شد هرچند بن سلمان این ادعا را رد کرد.

قانون مالت در ازای سرمایه گذاری اجازه کسب ملیت این کشور را می دهد و برای ذینفعان این فرصت را فراهم می کند که آزادانه در اتحادیه اروپا تردد داشته باشند.

دو سازمان غیر دولتی "شفافیت بین المللی" و "گلوبال ویتنس" وجود چنین قانونی را محکوم کردند. این دو سازمان در گزارشی که چند ماه پیش منتشر شد اعلام کردند، افراد فاسد و جنایتکار به دلیل مبهم بودن برنامه های معروف به ویزای طلایی و عدم نظارت کافی بر این برنامه ها به راحتی وارد اروپا می شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سعد الجبری مالت اطلاعات عربستان مسوول سابق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۱۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده Oic به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

دیگر خبرها

  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند