Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@10:43:56 GMT

مدارک، هزینه و مراحل ثبت برند در کرج

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۱۶۸۵

مدارک، هزینه و مراحل ثبت برند در کرج

همچنین طبیعت زیبا و آب‌وهوای متعادل گردشگران فراوانی را جذب این ناحیه می‌کند. جاده چالوس، سد کرج و امامزاده طاهر مقصد بسیاری از مسافران شهرستان‌های همجوار هستند. افزایش جمعیت و رشد صنایع بزرگ در سال‌های اخیر رقابت نزدیکی برای به ثبت رساندن علائم تجاری و برندها در این منطقه به وجود آورده است. در این مقاله، روند قانونی ثبت برند در کرج را به طور کامل توضیح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوانین ثبت برند در کرج

مرکز مالکیت معنوی مرجع رسمی ثبت برند در کرج است. این مرکز زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می‌کند و وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است. تمام مقررات و دستورالعمل‌های مربوط به این حوزه از طریق همین سازمان اطلاع‌رسانی می‌شود. همۀ موسسات ثبت برند در کرج و استان البرز نیز با نظارت این سازمان مشغول به فعالیت هستند. گفتنی است تمام نام‌های تجاری لاتین اعم از انگلیسی و فرانسوی و روسی تحت همین قوانین به ثبت رسمی می‌رسند.

 *** اگر قصد ثبت شرکت در کرج را دارید، ساده‌ترین راه این است که از سامانه ثبت شرکت‌های تجاری اقدام به به استعلام، دریافت مشاوره و در صورت تمایل ثبت شرکت کنید ***

مدارک لازم جهت ثبت برند در کرج برای اشخاص حقیقی

شناسنامه و کارت ملی هوشمند
مجوز فعالیت (که می‌تواند جواز کسب یا هرگونه گواهی فعالیت از نهادهای قانونی استان البرز باشد)
کارت بازرگانی (برای ثبت برند لاتین در شهر کرج)

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند در کرج برای اشخاص حقوقی

شناسنامه و کارت ملی هوشمند
روزنامه رسمی تاسیس شرکت یا آخرین تغییرات آن
کارت بازرگانی (برای ثبت برند لاتین در استان البرز)
مجوز فعالیت (که می‌تواند جواز تاسیس، پروانه ساخت، پروانه بهره‌برداری و یا هر گونه گواهی فعالیت از طرف نهادهای قانونی در شهر کرج باشد.)

مراحل ثبت برند در کرج

برای ثبت برند در کرج باید به سایت مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه کشور مراجعه نمایید و مراحل زیر را گام به گام طی کنید:
مشخصات مالک برند در کرج را وارد نمایید.
اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات خود را تکمیل فرمایید.
مدارک مورد نیاز برای ثبت برند تجاری را آپلود کنید.
هزینه ثبت برند در استان البرز را پرداخت نمایید.
در پایان، شماره اظهارنامه خود را برای پیگیری‌های بعدی یادداشت کنید.

پس از بررسی کارشناسان این مرکز، اگر پرونده شما نقصی نداشته باشد، از شما درخواست می‌شود کپی برابر اصل مدارک خود را به این اداره بفرستید. سپس گواهی چاپ آگهی اول شما در روزنامه رسمی صادر می‌شود. پس از انتشار آگهی و نبود هیچ ادعایی در این زمینه، گواهینامه ثبت علامت تجاری صادر خواهد شد.

مدت زمان لازم برای ثبت برند در کرج

گام نخست برای ثبت قانونی علائم تجاری در استان البرز، استعلام نام برند است. با این کار، از ثبت نشدن نام و نشان تجاری مشابه اطمینان پیدا می‌کنید. این اقدام شما همچنین باعث می‌شود که روند ثبت برند در کرج زمان کمتری ببرد. زیرا اگر نام انتخابی شما تکراری باشد، مرکز مالکیت معنوی آن را عودت خواهد داد. از زمانی که اظهارنامه برند به این مرکز ارسال می‌شود، ۳۰ تا ۴۵ روز کاری برای صدور آگهی تقاضا زمان لازم است. سپس آگهی اول در روزنامه رسمی کشور منتشر می‌شود و از عموم تقاضا می‌شود که در مهلتی یک‌ماهه اگر با برند مورد نظر ارتباط یا تعارضی دارند، آن را اعلام نمایند. پس از این بازۀ زمانی، حدود چهار هفتۀ دیگر زمان می‌برد تا گواهی ثبت برند صادر شود و با آگهی دوم در روزنامه رسمی این پروسه به پایان برسد. بنابراین به طور کلی ثبت برند در کرج حدود ۳ ماه به طول می‌انجامد.

هزینه ثبت برند در کرج

هزینه ثبت برند در کرج به تعداد محصولات، مجوز‌های لازم و طبقات درخواستی بستگی دارد. منظور از طبقه، نوع خدمات یا کالاهایی است که هر شخص حقوقی یا حقیقی برای برند خود در نظر می‌گیرد. به طور مثال، کمترین هزینه ثبت برند در کرج در سال ۱۳۹۹ در سامانه موسسه آسان‌ثبت ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال (دو میلیون و پانصد هزار تومان) است. این مبلغ با احتساب کلیه هزینه‌ها و واریزی‌های دولتی و قانونی محاسبه شده است و با افزایش طبقات برند، به ازای هر طبقه مبلغ دویست هزار تومان به آن اضافه می‌شود. گفتنی است که هزینه ثبت برند لاتین با هزینه ثبت برند فارسی تفاوتی ندارد.

ثبت آنلاین برند در کرج

ثبت برند در کرج نیازمند تخصص و تجربه است و کارشناسان حقوقی بهترین راهنمایان برای طی کردن این مسیر هستند. همچنین با فراهم شدن امکان ثبت آنلاین برند در برخی موسسه‌های مجاز مثل آسان‌ثبت، دیگر نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان وجود ندارد. تمامی تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات می‌توانند از سراسر استان البرز برای ثبت اینترنتی برند خود اقدام نمایند. مدارک لازم برای این کار نیز به صورت آنلاین تکمیل و ارسال خواهند شد. برای مشاوره ثبت برند در کرج می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۴۳۴۹۸ تماس بگیرید. کارشناسان آسان‌ثبت پاسخگوی هرگونه پرسش شما در این زمینه هستند. داشتن برند معتبر و نام تجاری شناخته‌شده به شما امکان می‌دهد بتوانید تبلیغات موثرتری انجام دهید. همچنین ثبت قانونی برند در کرج امکان سوءاستفاده رقیبان شما را در بازار از بین می‌برد و برای حفظ منافع مادی و معنوی شما لازم و ضروری است.

تمدید برند در استان البرز

اعتبار برند ثبت شده در کرج ۱۰ سال است. توصیه می‌شود سه ماه پیش از سررسید این تاریخ برای تمدید برند خود اقدام نمایید. اگر بیش از شش ماه از تاریخ انقضای علامت ثبت‌شده و لوگو بگذرد و صاحب برند برای تمدید اقدام نکند، افراد دیگر می‌توانند آن نام و نشان را برای خود برگزینند. همچنین اگر برندی تا سه سال پس از ثبت رسمی بدون استفاده باقی بماند، می‌تواند با شکایت افراد ذی‌نفع و حکم دادگاه باطل گردد و به فرد دیگری منتقل شود. گفتنی است که تمدید برند نیز برای بازه‌های زمانی دَه‌ساله خواهد بود. همچنین روال قانونی این کار در استان البرز همانند ثبت برند است با این تفاوت که هنگام پر کردن فرم درخواست باید گزینۀ تمدید را تیک بزنید. ایرانیان ساکن خارج از کشور نیز می‌توانند از طریق موسسه ثبتی مجاز آسا‌ن‌ثبت به صورت غیرحضوری برای تمدید ثبت برند در کرج اقدام نمایند.

منبع: فارس

کلیدواژه: کرج استان البرز شهرهای ایران ایران ثبت برند در کرج هزینه ثبت برند استان البرز برای ثبت برند روزنامه رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکبان زنجانی با کیف پر از دلار و مدارک چه کرد؟

بهروز اسکندری پاکبان شهرداری منطقه‌ دو زنجان پس از پیدا کردن کیف پر از مدارک و دلار و یورو آن را به صاحبش برگرداند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، بهروز اسکندری پاکبان شهرداری منطقه‌ دو زنجان پس از پیدا کردن کیف پر از مدارک و دلار و یورو آن را به صاحبش برگرداند.

این کیف حاوی دلار ، یورو ، مدارک شناسایی معتبر کشور ایران و یک کشور خارجی، بیمه نامه خودرو  و کارت ماشین بوده است.

اسکندری در این زمینه گفت: این کیف را در حوالی میدان جانبازان (هنرستان‌) پیدا کردم و سپس با مراجعه به ترمینال از طریق مدارکی که داخل کیف بود با این شهروند تماس گرفتم و کیف را تحویل وی دادم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم
  • مراحل تماشایی بسته بندی صد‌ها تن «خرچنگ برفی» در کارخانه (فیلم)
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری» + مراحل گزینش و مدارک امتیازآور
  • امکان بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری»
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»/ مراحل گزینش و مدارک امتیازآور
  • ساخت مراحل اولیه اسکله آمریکایی‌ها آغاز شد/ کشتی نظامی آمریکا در ساحل غزه پهلو گرفت
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه زیرساخت های آموزشی در خارگ است
  • پاکبان زنجانی با کیف پر از دلار و مدارک چه کرد؟
  • مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان