Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: راهیان نور گنجینه‌ای ارزشمند در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است.

علیرضا کاظمی صبح امروز (۱۹ بهمن‌ماه) در مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور مجازی، اظهار کرد: دشمنان پس از انقلاب اسلامی از همه تلاش خود برای توقف جمهوری اسلامی استفاده کردند. وظیفه ما حفاظت و حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده و باید این ارزش‌ها به نسل جوان منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عامل نخست پیروزی انقلاب اسلامی ایمان مردم بود و مردم خواهان تحقق اهداف اسلام بودند، افزود: دیگر عامل پیروزی انقلاب این بود که مردم با وحدت و توحید کلمه در برابر سلطه بود، وجود رهبری نیز عامل سوم و اصلی انقلاب اسلامی است.

این مسئول با اشاره به اینکه دشمن در جبهه جنگ‌نرم پایه‌های ایمانی را مورد هدف قرار داده است، ادامه داد:  امید دشمن، حمله به باورهای دینی مردم و ایجاد شکاف برنامه دیگر دشمن برای مقابله با ایران است و  هر کس در هر پستی به دنبال ایجاد شکاف باشد، به کشور خیانت کرده است. همه باید ادامه‌دهنده راه رهبر و شهدا باشیم.

کاظمی، اردوی راهیان نور را گنجینه‌ای ارزشمند برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: اگر ایثارگری‌های شهدا و خانواده آن‌ها نبود، چیزی از انقلاب اسلامی باقی نمی‌ماند. دانشگاه جنگ یک دانشگاه انسان‌سازی بود، بخش مهم جنگ، فرهنگ جنگ بود که دانش‌آموزان باید با آن آشنا شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت، دشمنان ایران را به زانو درآورده است، یادآور شد: دشمن در تلاش برای تضعیف این فرهنگ است. باید با تبیین و توصیف درست، فرهنگ شهادت را به نسل جوان معرفی کنیم و خوشبختانه در زمینه  ترویج فرهنگ شهادت موفق بوده‌ایم.

وی با اشاره به امیدواری رهبر معظم انقلاب به نسل جوان، عنوان کرد: دشمنان از هیچ تلاشی برای سست کردن اعتقادات نوجوانان و جوانان فروگذار نمی‌کند.

این مسئول با اشاره به ادامه فرآیند تحصیل در فضای مجازی در شرایط کرونایی، خاطرنشان کرد: هر چند اعتقاد داریم هیچ چیزی جای آموزش حضوری را پر نمی‌کند اما بستر فضای مجازی فرصتی برای گسترش برنامه‌های فرهنگی است.

در پایان از پوستر راهیان نور رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان راهيان نور فرهنگ ایثار و شهادت انقلاب اسلامی راهیان نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۳۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی در جلسه شورای سیاستگذاری بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، افزود: بر این اساس مدیران کل دستگاه ها به حضور در جلسات شورای هماهنگی بنیاد اهتمام ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: اینکه باغ موزه دفاع مقدس ۱۸ هزار بازدید در سال داشته باشد، نشان می دهد که نهادهای فرهنگی و تربیتی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید اهتمام ویژه ای برای حضور دانش آموزان و دانشجویان در این مکان ارزشمند داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: در این فوران جنگ روانی که دشمن راه انداخته، برای آشنایی نوجوانان و جوانان با محتوای باغ موزه دفاع مقدس، همه ظرفیت های موجود مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نه به عنوان کار اداری، بلکه تکلیف دینی و الهی بدانیم.

رحمتی با اشاره به تاثیر فراگیر و همه جانبه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایران و فراتر از آن بیان کرد: این فرهنگ اصیل اسلامی در دوران کرونا نیز در جامعه ما نمود عینی یافت و همه برای غلبه بر این بیماری وارد گود شدند.

وی اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در همه ابعاد حیات اجتماعی نجات بخش بوده و در هر حوزه ای وارد شده، آن را متحول کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر بتوانیم این فرهنگ را به بهترین شکل ممکن نهادینه کنیم، دیگر هیچ مشکلی در هیچ بخشی از جامعه نخواهیم داشت.

رحمتی همچنین بر لزوم طراحی و اجرای کار رسانه ای برای کمک به رونق فعالیت های باغ موزه و انعکاس شایسته آن در جامعه تاکید کرد.

رحمتی همچنین خواستار تجهیز باغ موزه دفاع مقدس تبریز به ابزارهای روز و جوان پسند نرم افزاری شد و ادامه داد: در تامین منابع مالی مورد نیاز تکمیل باغ موزه نیز از همه ظرفیت های بودجه ای استانی و ملی استفاده می کنیم.

وی توضیح داد: با توجه به محدودیت منابع مالی نهادهای دولتی، واقفین و شبکه مردمی و خیرین بیشترین توان و ظرفیت را برای کمک در این حوزه دارند.

در این جلسه، شهردار تبریز، مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس و مدیرکل راه و شهرسازی استان، گزارشی از اقدامات انجام شده مرتبط با تکمیل باغ موزه دفاع مقدس ارایه کردند.

کد خبر 6093731

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • فرماندار کهگیلویه از حضور پرشور مردم در اجلاسیه شهدا تقدیر کرد
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند