Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@11:31:05 GMT

کاهش ۹.۴ درصدی نرخ بیکاری در بین بانوان استان ایلام

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۴۸۶۹

کاهش ۹.۴ درصدی نرخ بیکاری در بین بانوان استان ایلام

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه ریزی استان ایلام از کاهش ۹.۴ درصدی نرخ بیکاری در بین بانوان استان ایلام خبر داد.

« زهره السادات حائري» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: با توجه به اينكه بانوان نيمي از جمعيت كشور را تشكيل مي دهند لذا حضور موثر زنان در سطح ملي و پست هاي كليدي از جمله وزارت از مطالبات به حق زنان كشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: براساس اعلام مركز آمار ايران از ابتداي كار دولت در سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸، نرخ بيكاري زنان استان ۹.۴ درصد كاهش داشته است كه اين شاخص در كشور۲.۳ واحد درصد كاهش دارد،

 

حائری افزود: نرخ مشاركت اقتصادي زنان استان از سال ۱۳۹۲ تا پايان سال ۹۸، ۱.۵ درصد افزايش دارد كه اين شاخص در كشور ۳.۶  درصد افزايش داشته است.

 

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت ایلام ابراز کرد: نسبت اشتغال زنان استان از ابتداي فعاليت دولت تدبير و اميد ۲.۶  درصد افزايش داشته كه اين شاخص در كشور ۳.۲  درصد افزايش داشته است.

 

 حائري خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۲ تا كنون تعداد زنان بيكار استان با كاهش یک هزار و ۸۹۶ نفري به پنج هزار و ۹۵۹ نفر رسيده اين در حالي است كه تعداد زنان بيكار كشور افزایش یافته است.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: کاهش نرخ بیکاری نرخ بیکاری بیکاری درصد افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟

نرخ بیکاری آلمان در ماه آوریل بدون تغییر به ۵.۹ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، آژانس کار آلمان در گزارش خود اعلام کرد که نرخ بیکاری این کشور طی ماه آوریل در شرایط فصلی تعدیل شده به ۵.۹ درصد رسید که مشابه ماه مارس و مطابق با انتظارات است.

تعداد بیکاران به ۲ میلیون و ۷۵۰ نفر رسید که نسبت به ماه قبل ۲۰ هزار نفر کاهش داشت اما نسبت به سال قبل ۱۶۴ هزار نفر افزایش داشت. در شرایط فصلی تعدیل شده، این رقم ماهانه ۱۰ هزار نفر کاهش یافت.

بیکاری که هم به معنی بیکاری و هم افراد تحت تاثیر سیاست‌های بازار کار یا ناتوانی کوتاه‌مدت در کار است، با ۱۱ هزار نفر در سطح فصلی تعدیل شده به سه میلیون ۵۷۲ هزار نفر کاهش یافت و به نرخ ۷.۶ درصد رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟