Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «‌پاتریارک بشاره پطرس الراعی»، رهبر روحانی کاتولیک لبنان صبح امروز -یکشنبه- در موعظه هفتگی خود خواستار تشکیل کنفرانس بین‌المللی با نظارت سازمان ملل برای حل بحران این کشور شد.

الراعی توضیح داد که هدف از این کنفرانس، ارائه تضمین‌های دائمی برای حضور لبنان و جلوگیری از تجاوز به حاکمیت آن‌، پایان دادن به تعدد سلاح‌، حل وضعیت عدم وجود یک قانون اساسی روشن برای برای اطمینان از ثبات نظام و جبران تعطیلی چند ماهه کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد که تمام ابتکار عمل‌ها و میانجیگری‌های لبنانی، عربی و بین‌المللی بدون نتیجه به پایان رسیده است، گویی که اصراری بر سقوط دولت با تمام همه ویژگی‌ها و ارزش‌ها و قانون اساسی و مشارکت ملی وجود دارد.

این رهبر مارونی هشدار داد که صاحبان قدرت تنها علایق، محاسبات و سهمیه‌های خود را در نظر می‌گیرند و مردم با فقر‌، محرومیت و گرسنگی خود هیچ جایگاهی در این محاسبات ندارند.

وی درباره عوامل تاخیر در تشکیل دولت گفت: «غلبه منافع شخصی و ناتوانی مسئولان در تفاهم و همکاری با یکدیگر دلیل این تاخیر است.»

وی تاکید کرد که باید آگاه بود لبنان به مرحله خطرناکی رسیده و نیازمند موضع صریح و صداقت و اتخاذ تصمیمات جسورانه است.

 

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بحران لبنان پطرس الراعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۶۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد

محاسبات رویترز نشان می‌دهد درآمدهای حاصل از فروش نفت خام و گاز طبیعی روسیه در آوریل ۲۰۲۴ دو برابر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، محاسبات این خبرگزاری نشان می‌دهد درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز روسیه در آوریل ۲۰۲۴ میلادی که هنوز به پایان نرسیده است به لطف افزایش قیمت‌های انرژی با افزایش دوبرابری نسبت به دوره مشابه پارسال به ۱۴ میلیارد دلار می‌رسد.

این در حالی است که پس از آغاز تنش‌های مسکو - کی‌یف، کشورهای غربی با اعمال تحریم‌هایی علیه بخش نفت و گاز روسیه در تلاش برای محدود کردن درآمدهای کرملین از محل فروش نفت و گاز که حدود یک‌سوم بودجه فدرال این کشور را تشکیل می‌دهد، بوده‌اند. این اقدام‌ها شامل محدودیت‌هایی بر خرید نفت، نظام مالی و نفتکش‌های حامل نفت روسیه و طرح سقف قیمتی ۶۰ دلار برای هر بشکه است.

جهش پیش‌بینی‌شده درآمدهای نفتی روسیه در ماه آوریل در درآمد نفتی روسیه از نظر درصدی بیشتر از افزایش ۳۰ درصدی مورد انتظار برای کل سال ۲۰۲۴ میلادی است.

وزارت دارایی روسیه داده‌های ماه آوریل را در اوایل ماه مه منتشر خواهد کرد.

محاسبات رویترز بر اساس داده‌های منابع صنعتی و آمارهای رسمی درباره تولید، پالایش و عرضه نفت و گاز در بازارهای داخلی و جهانی است؛ درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز برای اقتصاد کالامحور روسیه بسیار مهم است.

دیگر خبرها

  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد
  • (ویدئو) جدال با میراث شوم جنگ؛ زنی که رهبر مین‌زدایی در لبنان است
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد/ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟