Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: با توجه به فراهم شدن امکان ارائه خدمات درمانی در بستر الکترونیک برای تمامی پزشکان و مراکز تشخیصی درمانی، چاپ دفترچه‌های درمانی جدید از یکم اسفند سال جاری در تمامی شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی متوقف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی افزود: به این ترتیب بیمه شدگان و مستمری بگیران صرفا با ارائه کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه می‌توانند از خدمات مورد تعهد سازمان در مراکز طرف قرارداد بهره‌مند شوند.

او اضافه کرد: نوزادان فاقد کد ملی تا یک ماه می‌توانند از خدمات درمانی با شماره بیمه مادر و افراد فاقد کارت ملی می‌توانند از شناسنامه یا جلد دفترچه‌های درمانی استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: به پزشکان و مراکز درمانی توصیه می‌شود وارد سامانه ep.tamin.ir شوند و با ایجاد کد کاربری به نسخه الکترونیک بپیوندند به این دلیل که از اول اسفند پزشک و درمانگاه باید از سرنسخه خودبرای ارائه دستورات پزشکی استفاده کنند.

او ادامه داد: تقاضا داریم پزشکان و مراکز درمانی از نسخه الکترونیک استفاده کنند و در این صورت سازمان تامین اجتماعی هم سهم خود را ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت به حساب پزشکان و مراکز واریز می‌کند.

حسینی تاکید کرد: موفقیت این طرح بستگی به همراهی مراکز درمانی، پزشکان و دانشکده علوم پزشکی دارد که تقاضا داریم تا پایان بهمن ماه شرایط استفاده از نسخه الکترونیک ایجاد شود.

او با اشاره به مزایای نسخه الکترونیکی ادامه داد: در شرایط شیوع کرونا که ۷۵ درصد مراجعات بیمه شدگان و مستمری بگیران به کارکزاری‌ها صرفا برای دریافت دفترچه است برای کاهش تردد و تجمع این اقدامات باید صورت بگیرد.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین اجتماعی دفترچه تامین اجتماعی نسخه الکترونیکی نسخه الکترونیک پزشکان و مراکز تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۶۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درجلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان با اشاره به کمبود پزشک متخصص در بخش بهداشت ودرمان استان گفت: سال گذشته ۹۷ پزشک متخصص در ۴۱ بیمارستان استان اصفهان به کار گرفته شدند که بیشتر آنها جذب بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان شدند.
شاهین شیرانی به تامین پزشک عمومی در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان هم اشاره کرد و افزود با به کارگیری پزشکان بخش خصوصی کمبود نیروی پزشک عمومی در شیفت شب این بیمارستان مرتفع خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد هم گفت: در سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به شهرستان گلپایگان مقررشد، این بیمارستان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد تا امکانات وتجهیزات آن تامین شود، اما تاکنون این واگذاری اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه این بیمارستان در حال حاضر به عنوان درمانگاه خیریه به بیماران ارائه خدمت می‌کند، افزود: وزارت بهداشت سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد اختصاص داد، که بخش‌های اورژانس و درمانگاه این بیمارستان بازسازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعمیر دستگاه‌های سی تی اسکن و دیگر دستگا‌های پزشکی را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: در اسرع وقت دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) تعمیر و به بیماران خدمات ارائه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • کشف روش‌های درمانی بالقوه بیماری کلیه پلی‌کیستیک
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است