Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@03:21:42 GMT

انتخاب اتحادیه باشگاه‌ها چیست؛ رای فردی یا جمعی؟

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۶۵۰۱

انتخاب اتحادیه باشگاه‌ها چیست؛ رای فردی یا جمعی؟

دیدار اخیر اتحادیه باشگاههای فوتبال ایران با یکی از کاندیداهای انتخابات فدراسیون فوتبال حواشی تازه‌ای را رقم زده است.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که تصور می‌شد اتحادیه باشگاه‌های کشور در انتخابات آتی فدراسیون بی طرفی خود را رعایت کرده و به به دلیل تعلق به همه باشگاه‌های فوتبال و سلایق مختلف از اقدامی جانبدارانه پرهیز کند، اما نشست اخیر برخی مدیران این نهاد دور مانده از قواعد و معادلات فوتبال کشور باعث بروز سو تفاهم هایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالت طبیعی اتحادیه باشگاه های کشور که در دوره ریاست مهدی تاج روزهای تاریکی را سپری کرده بود و مورد کم لطفی قرار گرفت، نباید به سمت خاصی گرایش داشته باشد، اما شاید کم توجهی به ارزش ماهوی این اتحادیه باعث شده که آنها برای گرفتن سهم واقعی خود در ترکیب تشکیلات آتی فدراسیون وارد مذاکره و تعامل شوند.

اتحادیه در اغلب کشورهای برتر صاحب فوتبال جایگاه ممتازی دارد اما در فوتبال ایران به دلایل گوناگون مورد توجه قرار گرفته است، حتی رییس شدن یکی از روسای سابق اتحادیه در فدراسیون هم نتوانست آنها را از گوشه نشینی خارج کند و بخشی از معادلات مدیریتی فوتبال را نصیب آنها سازد.

غیر از مهدی تاج که سابقه ریاست اتحادیه را داشته و بعد به ریاست فدراسیون رسیده است، مهدی محمدنبی دبیرکل فعلی فدراسیون هم هم اکنون عضوی باسابقه و قدیمی از اتحادیه محسوب می‌شود.

جالب اینکه سردار مصطفی آجورلو یکی از کاندیداهای فعلی و نهایی ریاست فدراسیون هم تا چندسال قبل رییس اتحادیه بوده و اینطور برداشت می‌شد که شاید اتحادیه در صورت تمایل به فرد خاصی از وی حمایت کند اما اینها فقط رایزنی و احتمالات بود و جلسه اتحادیه ای ها با کیومرث هاشمی نشان داد آجورلو حتی برای جذب رفقای سابق خود هم تلاش حاصی نکرده است.

بدیهی است که اتحادیه به دلیل ماموریت فراگیری که دارد، نباید به ستاد انتخاباتی یکی از نامزدهای حاضر در انتخابات فوتبال مبدل شود و حتی شائبه این رخداد هم اعتبار زیرسوال رفته آن در ایران را باز هم ضعیف تر می‌کند.

واقعیت این است که باشگاههای داخلی فوتبال سال هاست که دیگر باوری به تاثیرگذاری فعالیت های اتحادیه ندارند چراکه مدیران فدراسیون اجازه نقش آفرینی به آن را نداده اند. با این وجود این مجموعه بالاخره توانسته یک سهم و حق رای در مجمع جدید فدراسیون فوتبال بگیرد که اتفاق خوبی بوده است اما سوال اینجاست که این یک برگه رای به چه کسی تعلق خواهد داشت؟ رئیس اتحادیه فوتبال یا باشگاههایی که به عنوان اعضاء به اتحادیه رای می دهند؟
انتشار خبر برگزاری برخی جلسات از سوی یک نامزد در مکان استقرار اتحادیه شاید به سود خود این مجموعه هم نباشد و یک طراحی نادرست وضع این مجموعه ذاتا مهم را باز هم ضعیف‌تر از سابق کند.

به طور مثال در آیا علی کریمی نمی‌تواند به چنین رویه ای معترض باشد. آیا شهاب عزیزی خادم هم می‌تواند خواهان جلساتی اینچنینی در محل اتحادیه باشد؟

شاید بهتر باشد که اتحادیه با امتناع از جهت گیری، اعتماد سابق باشگاه‌ها را بار دیگر به سمت خود جلب و جذب نماید و گام اول را در بازسازی وجهه خود از همین روزها بردارد.
 سوال از مدیران فعلی اتحادیه فوتبال این است که آیا حق رای آنها وابسته به یک دیدگاه شخصی و یا حتی جبهه بندی سیاسی است یا به عنوان نماینده و مدافع حقوق باشگاهها به فرد منتخب باشگاهها رای می دهند؟ پاسخ این سوال زمانی مشخص خواهد شد که اتحادیه رسما با نظرخواهی از مدیران باشگاهها نامزد مورد حمایت خودش را انتخاب و به عنوان نماینده اعضاء رای خودش را رسما اعلام کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دهه فجر حکومت پهلوی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شفافیت آرای نمایندگان بیعت همافران اتحادیه فوتبال انتخابات فوتبال کیومرث هاشمی مصطفی آجورلو تابناک ورزشی دهه فجر حکومت پهلوی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شفافیت آرای نمایندگان بیعت همافران اتحادیه باشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیتی به مصاف تیم بدون مربی می‌رود!

به گزارش "ورزش سه"، گری اونیل، سرمربی ولورهمپتون، از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس یک جلسه از همراهی تیمش محرومیت شده است. اونیل به دلیل رفتار نامناسب در شکست خانگی اخیر مقابل وستهام، برای بازی هفته این در لیگ برتر انگلیس مقابل منچسترسیتی از همراهی تیمش محروم خواهد بود.

ولورهمپتون پس از اینکه گل تساوی تیمش در بازی قبلی با بررسی VAR مردود اعلام شد، خشمگین شد و بعد از سوت پایان بازی با تونی هرینگتون، داور مسابقه، درگیر شد.

اونیل این تصمیم را "رسوایی" و "وحشتناک" توصیف کرد و گفته می‌شود که با هرینگتون در اتاق داوران هم صحبت کرده است. اتحادیه فوتبال انگلیس مدعی شد که "زبان و/یا رفتار اونیل در و یا اطراف اتاق داوران مسابقه نادرست و/یا تهدیدآمیز بود."

یک کمیسیون مستقل سه نفره حکم داده که اونیل برای یک بازی محروم خواهد شد و همچنین 9 هزار جریمه می‌شود و اتحادیه فوتبال انگلیس می‌تواند درخواست تجدید نظر علیه این تصمیم را بررسی کند.

اتحادیه فوتبال انگلیس این فصل رفتار بد مربیان را به شدت مورد بررسی قرار داده و قبل از تصمیم گیری در مورد اعتراض به رای اولیه، دلایل کتبی را بررسی خواهد کرد.

اگر اتحادیه فوتبال انگلیس به این نتیجه برسد که محرومیت برای یک مسابقه کافی نیست، اونیل ممکن است با محرومیت طولانی‌تری روبرو شود.

در اوایل این ماه، وینسنت کمپانی، سرمربی برنلی، به دلیل اعتراضاتش در تساوی 2-2 ماه گذشته مقابل چلسی، دو جلسه محروم شد. سید محرومیت او برای بازی دوم به حالت تعلیق درآمده و جریمه نقدی شد.

دیگر خبرها

  • فراخوان ویسی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
  • شکایت علیه فوتبال: جان فوتبالیست‌ها بی‌اهمیت است
  • محرومیت چند مدیر و مدیر برنامه از فصل آینده در فوتبال ایران
  • هیچ حادثه منجر به فوت در سطح استان گزارش نشده است
  • انتخاب صدیقه خادم به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون کبدی
  • داوری: دلیل قطع همکاری با دمیر محرمانه است/زمان معرفی سرمربی جدید
  • سیتی به مصاف تیم بدون مربی می‌رود!
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال!
  • توضیحات اصولی درباره انتخاب سرمربیان، VAR و جانشین مطهری
  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت