Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: توسعه کشاورزی مکانیزه و مدرن جزو اولویت‌های اساسی توسعه اقتصادی در استان قزوین است و بدون شک این کار فشار آبی به دشت قزوین را از بین می‌برد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین ، هدایت‌الله جمالی‌پور در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان و برگزیدگان بخش کشاورزی استان که بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: توسعه کشاورزی مکانیزه و مدرن جزو اولویت‌های اساسی توسعه اقتصادی در استان قزوین است و بدون شک این کار فشار آبی به دشت قزوین را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر 90 درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، اضافه کرد: وقتی سامانه‌های آبیاری تحت فشار از جمله آبیاری بارانی و قطره‌ای در استان توسعه می‌یابند، به همان اندازه میزان برداشت منابع آب زیرزمینی در استان هم کاهش می‌یابد و سطح آبخوان‌ دشت قزوین روز به روز بالاتر خواهد رفت.

جمالی‌پور ادامه داد: با وجود اینکه طرح انتقال آب از سد طالقان به قزوین در 5 سال آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد اما چون اولویت استفاده از آب طالقان تامین آب شرب و بهداشتی برای استفاده روستاییان و شهرنشینان قزوینی است، بنابراین باید موضوع احیای منابع آب زیرزمینی از طریق اجرای طرح تعیین الگوی کشت با جدیت پیگیری شود.

خنثی‌سازی توطئه دشمن در واردات نهاده‌های کشاورزی

استاندار قزوین با اشاره به اعمال تحریم مستکبران و جلوگیری از ورود نهاده‌های کشاورزی از جمله کود و سم گفت: دشمن تلاش کرد تا با اعمال تحریم و ایجاد نوسان ارزی روند ورود این نهاده‌ها به کشور را مختل کند اما خوشبختانه با تلاش جهادی وزارت کشاورزی و سازمان بسیج مهندسان کشاورزی این توطئه تا حدود زیادی خنثی شد.

جمالی‌پور با ذکر اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه کشاورزی به هیچ‌ وجه با دوران قبل از آن قابل قیاس نیست افزود: ایجاد وزارت جهاد سازندگی در ابتدای انقلاب و همچنین تزریق روحیه جهادی به وزارت جهاد کشاورزی در سالیان اخیر سبب تعامل نزدیک کشاورزان و دولت در حوزه اصلاح الگوی کشت شده و جهش تولید در حوزه کشاورزی را در پی داشته است.

وی با اشاره به تجلیل 11 کشاورز نمونه ملی در استان قزوین ادامه داد: این کشاورزان به نمایندگی از کل کشاورزان و زراعین استان قزوین مورد تکریم قرار می‌گیرند و همه ما به این نکته واقف هستیم که هر کدام از کشاورزان ما در شرایط سخت اقتصادی فعلی قهرمانان تولید هستند و تامین غذایی مردم بدون پایمردی آنان امری سخت و نزدیک به محال است.

تولید 3 محصول کشاورزی راهبردی در استان قزوین جهش پیدا می‌کند پایانه صادراتی کشاورزی استان قزوین تا پایان دولت دوازدهم افتتاح می‌شود شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی مدرن را در استان قزوین توسعه می‌دهند

برخورد دستوری با کشاورزان پاشنه‌ آشیل توسعه بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در ادامه این مراسم با اشاره به تجلیل از 26 کشاورز نمونه استان گفت: انتخاب کشاورزان نمونه ملی از بین کشاورزان نمونه استان کار بسیار سختی بود که در نهایت این کار به شکل نمادین انجام شد.

فاطمه خمسه با اشاره به رشد میزان تعامل میان جهاد کشاورزی و کشاورزان استان قزوین اضافه کرد:‌ دستوری برخورد کردن با کشاورزان و فعالان حوزه تولید در بخش کشاورزی یکی از پاشنه‌ آشیل‌های توسعه کشاورزی در استان و کشور است و باید هر طرحی در حوزه کشاورزی از جمله طرح تجمیع اراضی کشاورزی یا طرح تعیین الگوی کشت با نظر مثبت کشاورزان در مدار اجرایی ‌شدن قرار بگیرد.

وی ادامه داد: توسعه آبیاری تحت فشار در اراضی بزرگ و گسترده مهمترین رویکرد ما در 8 سال گذشته بوده است و همچنان هم بنا داریم که با تامین اعتبارات سنگین اجرای این طرح آبیاری قطره‌ای را در سطح زمین‌های بیشتری اجرا کنیم تا راندمان مصرف آبی ما در حوزه زراعی به استاندارد جهانی برسد.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی کشاورزی استانداری قزوین اقتصاد مقاومتی کشاورزی استانداری قزوین استان قزوین بخش کشاورزی دشت قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۶۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران

ایسنا/ایلام مدیر جهاد کشاورزی دهلران ضمن اشاره به رکورد تاریخی تولید کلزا در شهرستان دهلران گفت: امسال بیش از ۱۹ هزارتن دانه روغنی از مزارع کلزا تولید شده که این میزان در طول تاریخ کشاورزی شهرستان دهلران بی سابقه است.

«جلال یوسفی» در گفت‌وگو با ایسنا از آغاز برداشت محصول استراتژیک گندم از مزارع آبی و دیم شهرستان دهلران خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری  ۶۷ هزار هکتار از اراضی زراعی  شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی دهلران عنوان کرد: تا امروز بیش از ۲۵ هزار تن  از این مزارع استحصال گردیده که پیش‌بینی می‌شود  این میزان به ۲۳۰ هزار تن برسد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷ مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه است و همچنین هماهنگی‌های لازم به منظور تامین سوخت کمباین‌ها و انجام معاینه فنی انجام گرفته است.
یوسفی افزود: در حال حاضر ۲۵۰ کمباین در مزارع شهرستان جهت برداشت محصول مشغول فعالیت هستند و هماهنگی‌های لازم برای ورود کمباین‌های  بیشتر به منطقه صورت گرفته  که بزودی در شهرستان مستقر خواهند شد و با توجه به اینکه نرخ برداشت غلات توسط کمباین از همان روزهای ابتدایی برداشت به طرق  مختلف به سمع کشاورزان و کمباین داران رسیده است، کشاورزان عزیز می توانند در صورت مشاهده  هرگونه تخلف به جهاد کشاورزی مراجعه  تا از طریق مراجع قانونی و تعزیرات حکومتی  برخورد گردد.
مدیر جهاد کشاورزی دهلران  ضمن اشاره به رکورد تاریخی تولید کلزا  در این شهرستان بیان کرد: امسال بیش از ۱۹ هزارتن دانه روغنی از مزارع  کلزا تولید شده است که این میزان در طول تاریخ  کشاورزی شهرستان دهلران بی‌سابقه است.
یوسفی در پایان با تاکید بر صدمات جبران ناپذیر آتش زدن بقایا از کشاورزان تاکید کرد و گفت: با توجه به تاثیرات مخرب این عمل بر کاهش جذب عناصر غذایی توسط ریشه، کاهش ظرفیت نگهداری آب، کاهش میکروارگانیسم‌های مفید خاک و همچنین افزایش فشردگی و سله بندی خاک(سفت شدن بافت خاک) از سوزاندن کاه و کلش و بقایای گیاهی در مزارع جداً خودداری نمایند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی