Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - خبرگزاری تسنیم آخرین وضعیت ویروس کرونا طی یک هفته اخیر در منطقه شمال استان اصفهان را بررسی کرد و مشخص شد روند صعودی همه‌گیری در منطقه اغاز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کاشان ، ویروس کرونا در منطقه شمال استان اصفهان پس از تجربه موج سوم کرونا وضعیت به نسبت پایداری را تجربه کرد به نحوی که تمام شهرستان‌ها در این منطقه به وضعیت آبی کرونایی تغییر وضعیت دادند اما این وضعیت ناپایدار و شکننده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان بهداشت و درمان در تمامی سطوح بر این موضوع تأکید داشتند و از تمامی شهروندان درخواست داشتند که رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را همچنان رعایت کنند تا به وضعیت پایدار و سفید در منطقه تبدیل شویم اما متأسفانه عادی‌انگاری از سوی برخی شهروندان و مسئولان این هدف را با چالش مواجه کرد.

استاندار کرمان: فرصت‌های خوبی در دل تهدید کرونا ایجاد شده استجهاد شیفتگان حاج قاسم در میدان مقابله با کرونا / گروه‌های جهادی هم‌پای مدافعان سلامت شدندرئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد: 88 درصد از متوفیان کرونایی بیماری زمینه‌ای داشتند + جدول

عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی سطوح باعث شد وضعیت کرونایی شهرهای شمال استان اصفهان رنگ ببازد و اوضاع به وخامت سوق داده شود به نحوی که تمامی شهرستان‌های شمال استان اصفهان به وضعیت زرد یا نارنجی کرونایی تبدیل می‌شود.

خوشبختانه طی یک هفته گذشته شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل چهار روز بدون فوتی را تجربه کردند و در روزهای دیگر میزان فوتی‌ها به یک یا دو نفر رسیده است، اما آنچه که موجب نگرانی مسئولان بهداشت و درمان شده افزایش میزان بیماران بستری شده در بیمارستان شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء شهرستان آران و بیدگل است.

شهرستان نطنز اگرچه خوشبختانه هیچ مورد فوتی طی یک هفته اخیر گزارش نشده است، اما میزان تست‌های انجام شده و موارد مثبت هفته گذشته نسبت به هفته‌های آینده افزایش قابل توجهی داشته است به نحوی که در یک هفته گذشته 434 تست کرونا از شهروندان نطنزی گرفته شده که این موضوع یک نوع زنگ خطر محسوب می‌شود.

شهرستان نطنز نیز چهار روز بدون فوتی را سپری کرده است و سه نفر در هفته گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند؛ شهرستان اردستان تنها شهرستان نارنجی در استان اصفهان است در حالی که تا پیش از این در وضعیت آبی کرونایی قرار داشت.

انتهای پیام/801/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شمال استان اصفهان هفته گذشته یک هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۷۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۹ صبح پنجشنبه ششم اردیبهشت با میانگین ۵۶ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۵۲، احمدآباد ۸۶، پارک زمزم ۶۰، میدان انقلاب ۶۲، خیابان پروین اعتصامی ۶۳، دانشگاه صنعتی و رهنان ۵۸، خیابان زینبیه ۷۰، بولوار کاوه ۶۴ ایستگاه ولدان ۵۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.

شاخص هوای اصفهان در ایستگاه بزرگراه خرازی با عدد ۴۹، سپاهان‌شهر ۴۰، خیابان فرشادی ۳۴، کردآباد ۴۵ و میرزا طاهر ۴۸ AQI وضعیت پاک را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۲۷ و شاهین شهر با میانگین ۳۹ AQI در وضعیت پاک و در کاشان با میانگین ۱۰۹ نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس، زرین‌شهر با میانگین ۵۶، سجزی ۷۰، قهجاورستان با میانگین ۹۹، نجف آباد ۶۳ و مبارکه ۵۹ AQI قابل قبول ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6088316

دیگر خبرها

  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • آخرین وضعیت کاشان پس از وقوع سیل
  • آخرین وضعیت شهرستان‌های اصفهان پس از بارش‌های رگباری شب گذشته
  • تغییر فرمانداران در جهت پیشبرد و تحقق شعار سال
  • استاندار اصفهان: تغییر در سطح فرمانداران و مدیران کل
  • آخرین وضعیت بارش‌ها در استان اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • تغییرات فرمانداران و مدیران کل در استان اصفهان